achterremmen

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
siebegorter

achterremmen

Bericht door siebegorter »

hoi allemaal!
omdat mijn achterremmen helemaal niets deden heb ik ze opengehad, moest inderdaad flink bijgesteld, handrem doet het nu weer goed.
alléén doen ze het niet bij gewoon remmen. de voorremmen pakken goed maar naar mijn gevoel diep, net boven de plank. pakken achterremmen later? òf enkel minder hard? hoe wordt dit geregeld? vloeistofpeil is goed. moet ik gaan denken aan een lekkage? alvast bedankt voor het meedenken!

siebe
wie alleen handelt met voorkennis leert nooit wat!
DVIII

Re: achterremmen

Bericht door DVIII »

de achterremmen moeten ook meteen oppakken ! en een pedaal bijna op de bodem is een matige staat van reminstallatie.
heb je "voor" ook de boel flink bijgesteld.
verder nog te vermelden dat je niet te snel klaar kan zijn met zulke achtergestelde remmen , dat kost vaak veel tijd en kennis !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Frank 207+508

Bericht door Frank 207+508 »

.....en misschien wat ontluchten....
Kees Durk

Bericht door Kees Durk »

Toen mijn bus voor de apk ging pakte de rem ook erg laat.
als je een paar keer (2-3 keer) pompt, pakt de pedaal dan wel vroeg?

bij mij was het een kwestie van afstellen. wiel in de lucht, kransje opdraaien tot de rem net het wiel pakt. dan paar keer remmen en kijken of de krans nog een keer opgedraait moet worden. Ik heb alle wielen denk ik 3 keer bijgesteld en toen pakte de pedaal netjes bovenin. de bus remt nu als de beste.

behalve dit kan er ook lucht in het systeem zitten. Na lange stilstand kan het zowiezo geen kwaad om even de remvloeistof te vervangen en de boel te ontluchten.

wat betreft de achterremmen: als je de trommel er af hebt een een beetje remt, bewegen beide schoenen dan? Als dat het geval is ligt het 'm waarschijnlijk aan de afstelling. De handrem bedient niet de remcilinder maar een ander "hefboompje" Als de cilinder vast zit, of de remleiding verstopt is kan de handrem dus nog steeds wel werken.
Door de ontuchting (per wiel) los te draaien (eerst goed inweken met kruipolie) en vervolgens op de rem te trappen kun je zien of je leidingen niet verstopt zitten. Vang de remolie wel even op :wink: mochten de remleidingen verstopt zitten (vaak dichtgeslibde rubberen leiding) of veel weerstand bieden is het tijd om ze te vervangen. Het zijn wel je remmen.

zo even wat informatie over remmen.
siebegorter

Bericht door siebegorter »

nou, vandaag voorremmen open gehad, links voor was roestig maar kon er wel mee door. alles weer dicht en alles remmen nog een paar keer gesteld, en... hij remt weer perfect!
voor de achterremmen heb ik toch maar nieuwe veertjes besteld, die ga ik er binnenkort een keer opzetten.
wie alleen handelt met voorkennis leert nooit wat!
dereiziger

Bericht door dereiziger »

Van het weekend ook mijn remmen los gehad .. schoongemaakt, en afgesteld .. geen beweging in te krijgen als ze op de handrem staat .. ik tevreden .. en dichtgeschroefd .. wat blijkt ..bij een eenvoudige hellingproef weer geen handrem .. pffft .. dus .. nog maar weer afstellen ..
Afbeelding
DVIII

Bericht door DVIII »

als je het open hebt , meteen de trommel en de voering schuren met 180 schuurpapier is'tie weer friss
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Kom ook net onder de bus vandaan: remmen gesteld!!!
Klacht was: trilt bij begin van remmen en trekt iets naar rechts in begin....
Even de trommels via de gaatjes "schoon" geblazen.... :roll: ..gewoon te lui...
En de remmen volgens wpl.handoek gesteld, en alles weer ok.... :lol: :lol:

Frank
Plaats reactie