veerrubbers

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
dereiziger

veerrubbers

Bericht door dereiziger »

Het volgende klusje .. ik moet de veerrubbers van de vooras vervangen .. heb er al 12 liggen ..nu mijn vraag moet die hele as eruit ?? of wat is de beste werkwijze om dit aan te pakken ?
graag advies ;)
Afbeelding
DVIII

Re: veerrubbers

Bericht door DVIII »

heel simpel , kantje voor kantje , dus eerst de linker veerpakket losschroeven en de boel vervangen en dan de andere kant.
je houdt dan de bus stabiel op drie wielen en je kan de krik zelfs tussen de as en het chassis zetten.
denk erom dat je de veerstroppen heel goed moet voorbereiden en er rekening me moet houden dat er misschien één of twee sneuvelen. ook de bouten (M10) mogen nieuwe moeren ontvangen met borging!.
en draai eerst bij alle punten de 24 mm moeren los. soms komt de veer niet zomaar van de as, dan moet je flink kracht kunnen zetten. vandaar dat je de bus niet op een paar blokkies kan zetten , je zou er zo maar onder kunnen komen ! 8)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
dereiziger

Re: veerrubbers

Bericht door dereiziger »

Dank je ;).. heb de boel al flink in de kruipolie staan .. en zal van de week een aantal nieuwe bouten kopen .. :)
Afbeelding
Plaats reactie