startmotor-vliegwiel
-
startmotor-vliegwiel
hallo ik heb koppelingsplaten vervangen plus drukgroep en toplager nu alles inmekaar staat begon hij bij het starten een piepend geluid te maken .de starmotor eraf gehaald en even na laten kijkken bij k en k in acht bij eindhoven hij heeft er een nieuwe starterkrans ingezet voor mij en helemaal nagekeken .nu heb ik de startmotor gemonteerd nu hoor ik hem wel uitslaan en ronddraaien maar pakt naar mijn mening het vliegwiel niet denk ik dan ???? heeft iemand een andere mening voor dit probleem als ik hem aan trek loopt de camper prima.alvast bedankt chriske 

-
Re: startmotor-vliegwiel
weet je toch zeker dat we niet naar een aflevering van dik en dun zitten te kijken. ik bedoel je bent van de regen in de drup geholpen. De gerepareerde starter heeft toch wel de goede bendix rondsel gekregen Hé , er zijn linksom exemplaren in de handel. die horen op een C35 bus omdat die motor de verkeerde kant op draait. voor een J5 kan je de zelfde starter krijgen, maar dan goed en er is ook net zo'n starter die speciaal voor de C35 is. als nu de onderdelen verwisseld worden per ongeluk , draait de starter wel maar werkt die niet. anders zou ik het ook niet weten, je hebt het vliegwiel toch niet veranderd ?.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
nee er is niks veranderd groetjes chriske
-
dan moet je toch terug met de startmotor naar die meneer die hem gerepareerd heeft !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
hallo de startmotor is 100 procent zeker goed ik heb de oude starterkrans tandwiel mee naar huis gekregen dit is precies dezelfde als die er nu nieuw opzit alleen je kunt zien dat de tanden beter zijn.wel kon hij zien dat het lager achter het tandwiel wat beschadicht was en dat dat niet hoort.maar voor alles reed hij gewoon normaal buiten het slippen van de koppeling.ik heb toen er nieuwe opgezet plus drukgroep en toplager alles weer gemonteerd .toen starte ik de camper maar gaf piepend geluid maar ging ook weer weg toen die liep dus alleen bij het starte .ik heb de start motor weggebracht en laten nakijkken weer erop gemonteerd maar pakt op 1 of andere manier de tanden van het vliegwiel niet .ik hoor hem wel uitslaan en hoor hem ook goed lopen .ik heb de camper laten aantrekken en liep vervolgens goed toen weer uitgezet en vevolgens weer geprobeerd de motor te starte maar weer hetzelfde .ik heb geen haar maar zit wel met mijn handen in mijn haar hahahahahah groetjes chriske 

- dereiziger
Ik heb toch net als DVIII het idee dat de startmotor nu blijft hangen en dus wel ronddraait maar niet de krans mee neemt .
-
hallo dereiziger ik heb de startmotor afgelopen zaterdag helemaal laten testen ze hebben er een nieuwe starterkrans erop gezet en weer gecotroleerd en was goed maar je hoort hem duidelijk uitslaan en als ik de sleutel los laat draaid die nog na ik weet het niet meer kan het niet zo zijn dat het wel aan het vliegwiel ligt tja ik bedenk ook maar wat groetjes chriske 

- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
1-de startmotor draait
2-hij pakt de starterkrans niet
De spoel die de relaisschakelaar bedient, trekt ook het bendixwieltje naar buiten. Elektrisch lijkt alles in orde te zijn. Je moet het dus in een mechanische fout zoeken, zoals
- het draaipunt van de gaffel is niet of niet juist gemonteerd (b.v. stift naast het draaipunt in de gaffel gestoken)
- het bendixwieltje zit verkeerd om (door de vrijloop blijft het vliegwiel dan doodstil staan terwijl de startmotor staat te loeien)
- het hele startmotorhuis zit te ver van het vliegwielhuis (d.w.z. verkeerde type startmotor...)
- er kan vast nog meer verkeerd zitten. Volgens Murphy zit dat dan ook verkeerd.
In al deze gevallen lijkt het revisiebedrijf me de aangewezen gesprekspartner
2-hij pakt de starterkrans niet
De spoel die de relaisschakelaar bedient, trekt ook het bendixwieltje naar buiten. Elektrisch lijkt alles in orde te zijn. Je moet het dus in een mechanische fout zoeken, zoals
- het draaipunt van de gaffel is niet of niet juist gemonteerd (b.v. stift naast het draaipunt in de gaffel gestoken)
- het bendixwieltje zit verkeerd om (door de vrijloop blijft het vliegwiel dan doodstil staan terwijl de startmotor staat te loeien)
- het hele startmotorhuis zit te ver van het vliegwielhuis (d.w.z. verkeerde type startmotor...)
- er kan vast nog meer verkeerd zitten. Volgens Murphy zit dat dan ook verkeerd.
In al deze gevallen lijkt het revisiebedrijf me de aangewezen gesprekspartner

Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
-
hallo admin ik heb de startmotor naar een erkend startmotor dynamo rivisie bedrijf gebracht K en K in acht bij eindhoven hij heeft hem helemaal gecontroleerd en een andere starterkrans erop gezet tevens is de startmotor die er altijd op heeft gezeten maar ik weet het niet meer
groetjes chriske

- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Dan zou ik ook maar naar een erkend startmotor dynamo rivisie bedrijf, K en K in acht bij eindhoven, gaan met de mededeling dat de bendix niet ver genoeg uitslaat om in de starterkrans te grijpen.
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
-
oke admin om 16.00 uur komt er iemand kijkken wat er nu precies aan de hand is al slaat die niet ver genoeg uit ben ik de eerste morgenvroeg die daar op de stoep zit maar je kunt dit ook zelf controleren toch???? groetjes chriske
-
oke beste menssen het probleem is opgelost startmotor 100 procent vliegwiel 100 procent........het schijnt nu zo te zijn dat je bij bepaalde autos campers als er een nieuwe starterkrans op gemonteerd is dat je de startmotor niet in 1 keer vast moet draaien .je draaid de startmotor eerst vast dan draai je hem een paar slagen weer los dan ga je de auto starte hij hoeft niet aan te slaan je draaid hem vervolgens weer goed vast en hij loopt ,probleem opgelost :P
weer wat geleerd.toch allemaal bedankt voor de reacties groetjes chriske