aandrijfas en apk
-
- Contacteer:
aandrijfas en apk
Hoi het is weer apk tijd, gelukkig maar eens in de 2 jaar..
Ik heb een tijdje geleden de aandrijfas vervangen van mijn 406D allemaal gelukt en rijd nog steeds. De apk man had het over het vast draaien van de overgang van de aandrijfas naar de versnellingsbak. dat zijn 2 flensen met 6 m8 boutjes. hij had het ook over iets daarin wat ik aan moest draaien, volgens mij is daar niks, behalve vet en lagers of zoiets. snap je wat ik bedoel, is daar iets wat ik nog meer kan aandraaien?
Groet Jacob
Ik heb een tijdje geleden de aandrijfas vervangen van mijn 406D allemaal gelukt en rijd nog steeds. De apk man had het over het vast draaien van de overgang van de aandrijfas naar de versnellingsbak. dat zijn 2 flensen met 6 m8 boutjes. hij had het ook over iets daarin wat ik aan moest draaien, volgens mij is daar niks, behalve vet en lagers of zoiets. snap je wat ik bedoel, is daar iets wat ik nog meer kan aandraaien?
Groet Jacob
-
Re: aandrijfas en apk
in de flens zelf zit een speciale moer de geborgd is met een ingedeukt randje , daar moet een speciale dopsleutel op om de moer los of vast te draaien. als die loszit is je as snel naar de mallemoer dus, of dat zo is ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Leo
- Site Admin
Zoiets dus:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Contacteer:
Hoi,
er is gelukkig nog niks naar zijn mallemoer, is er een optie om met ander gereedschap dan de speciale sleutel dit aan te draaien?
Jacob
er is gelukkig nog niks naar zijn mallemoer, is er een optie om met ander gereedschap dan de speciale sleutel dit aan te draaien?
Jacob
- Leo
- Site Admin
Hamer + drevel-schroevendraaier-botte beitel etc etc. 8)
Wel de as tegenhouden met een moordenaar oid, anders krijgen de tandwielen op hun flikker.
Het hoeft ook niet waanzinnig vast.
Met beleid ....
Wel de as tegenhouden met een moordenaar oid, anders krijgen de tandwielen op hun flikker.
Het hoeft ook niet waanzinnig vast.
Met beleid ....
-
- Contacteer:
Hoi,
ja had ik al geprobeerd, was ik al bang voor, ligt alleen niet zo lekker onder de bus zonder ruimte etc....
maar zal wel gaan lukken
Groet Jacob
ja had ik al geprobeerd, was ik al bang voor, ligt alleen niet zo lekker onder de bus zonder ruimte etc....
maar zal wel gaan lukken
Groet Jacob
- Leo
- Site Admin
Bus op balkjes rijden, krijg je meer ruimte.
Of met de voorwielen op een stoeprand.
Of met de voorwielen op een stoeprand.
-
- Contacteer:
die borging, hoe haal je die weg?
met hamer etc kan dat wel, het is een messing moer?
met hamer etc kan dat wel, het is een messing moer?
-
Jacob, ik zou niet gaan zitten beeldhouwen in de moer, er is een prima stukkie gereedschap voor en dat doet zijn werk wel goed !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Leo
- Site Admin
Voor alles is (speciaal) gereedschap te koop Dave.
Tis alleen niet te bekostigen om alles aan te schaffen. En al helemaal niet als je het maar eens in je leven gebruikt..
Tis alleen niet te bekostigen om alles aan te schaffen. En al helemaal niet als je het maar eens in je leven gebruikt..

-
- Contacteer:
met een gevoelige hand kan ik het allicht proberen denk ik dan, op deze manier rijd de bus al 6 jaar.
maar wat ik vooral wil weten, hoe kan ik die borging het beste weghalen?
Jacob
maar wat ik vooral wil weten, hoe kan ik die borging het beste weghalen?
Jacob
- Leo
- Site Admin
Gewoon terugtikken. Zelf heb ik voor dat soort dingen een scherp geslepen dreveltje.
- Detlev
Ben jij de Jacob bij mij aan de overkant? Rijdt die bus nog? Ik heb morgenmiddag wel even tijd als je wil om mee te rijden naar onze loods in Utrecht, daar zit een grote sleuf in de grond waar je overheen kunt staan, heb je ruim een halve meter erbij.....(als je bent wie ik denk dat je bent zal je die ruimte hard nodig hebben
) grt, Detlev

Mercedes 406 uit 1969
-
- Contacteer:
Hoi Detlev,
ik ben die jacob idd, ik zou graag wat extra ruimte willen hebben met mijn 2 meter, helaas heb ik de motorsteunen er ook uitgehaald, ik rij morgen naar het onderdelen magazijn voor rubbers en nog andere onderdelen, dan kan ik de bus weer rijdend maken. graag een andere keer, mocht je nog wat nodig hebben uit het magazijn, mijn nr is 0648257960
groet Jacob
ik ben die jacob idd, ik zou graag wat extra ruimte willen hebben met mijn 2 meter, helaas heb ik de motorsteunen er ook uitgehaald, ik rij morgen naar het onderdelen magazijn voor rubbers en nog andere onderdelen, dan kan ik de bus weer rijdend maken. graag een andere keer, mocht je nog wat nodig hebben uit het magazijn, mijn nr is 0648257960
groet Jacob
- Detlev
Nee, niets nodig wat mijn bus niet zelf mee kan nemen, die staat op het ogenblik nl daar.. :D Doe Gerrit de groeten!
De loods is momenteel leeg, ik ben ook het hele weekend weg en Harry en Judith zijn ook met vakantie, ruimte genoeg dus.
Als je in het weekend wil kun je eventueel kijken of Harry al weer terug is en het hem vragen!
Succes met repareren!
De loods is momenteel leeg, ik ben ook het hele weekend weg en Harry en Judith zijn ook met vakantie, ruimte genoeg dus.
Als je in het weekend wil kun je eventueel kijken of Harry al weer terug is en het hem vragen!
Succes met repareren!
Mercedes 406 uit 1969