Gordels (4) plaatsen

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
chaim
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2010, 18:09
Locatie: leusden
Contacteer:

Gordels (4) plaatsen

Bericht door chaim »

Beste mensen,
Onlangs heb ik in mijn MB508 (brandweeruitvoering van een legerambulance) een bijrijdersbankje geplaatst en erachter een tweezitsbankje uit een MB508 busuitvoering (zelfde ding eigenlijk). Beiden ontberen gordels.
Binnenkort moet het een camper worden. Hoe plaats ik toegestane gordels, en met welk materiaal? De RDW moet de zitplaatsen toestaan.
Of wie -welke garagist- kan dit voor me doen? Bedankt!

Chaim Stavenuiter
Leusden
www.stavenuiter.net
info@stavenuiter.net
ch.stavenuiter@tiscali.nl
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Gordels (4) plaatsen

Bericht door DVIII »

Chaim, eerst moet je uitzoeken of je wel gordels moet inbouwen. Hoeft dit niet voor de RDW dan kan je altijd zelf later nog gordels inbouwen. Veiligheidsgordels worden namelijk alleen af fabriek door de fabrikant ondersteund. dus een bus die geen gordels heeft of hoeft kan niet door de importeur officieel gordels krijgen.
je kunt wel zelf gordels inbouwen en dat kan je doen voor een goed gevoel of echt functioneel. voor de laatste moet je voor de achterbank stevige bevestiging in de vloer maken. komt het zover.... hebben we het dan over. vrgr Dave.
het vastknopen aan de bank die op zijn beurt niet echt vastzit aan de auto is bijvoorbeeld voor het zicht !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Gordels (4) plaatsen

Bericht door Detlev »

Zoekfunctie: viewtopic.php?f=44&t=4775&p=42566&hilit=gordels#p42566
Ik denk zelf dat je ze niet nodig hebt.
Mercedes 406 uit 1969
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten