mijn accu was ontladen

De electrische installatie van het voertuig. Voor het woondeel: zie onder Het Woondeel
Plaats reactie
Bert_s

mijn accu was ontladen

Bericht door Bert_s »

Ik heb een ex-ambu van het ned. leger. Laatst had ik hem ca. 10 dagen weggezet zonder de hoofdschakelaar (llinks onder bestuurdersstoel) uit te zetten. Daarnaast had ik ook de schakelaar op het dashboard niet uitgezet zodat het rode lampje daar bleef branden. Na 10 dagen kon ik niet meer starten, is dat normaal of heb ik ergens een stille verbruiker?
Vr. groeten, bert_s
henryb

Bericht door henryb »

de enige manier om daar achter te komen is even een spanningsmeter op de accu zetten om te kijken of er een verbruiker is als alles uit staat
Bert Steenhuis
Contacteer:

re: accu leeg

Bericht door Bert Steenhuis »

Hallo Bert,

Wij hebben geen ex leger, maar een 12 V 508 D, in de winter als we nagenoeg niet op pad zijn, maken we één maal per maand een rit van ongeveer 60km en laden verder de accu's nooid bij.
We hebben wel altijd de hoofd schakelaars (huish. / startstr.) UIT als we thuis staan ! er zit wel een tachograaf in (met een klok dus) en die werkt buiten de hoofdschakelaar om, maar een klokje in de 407 van mijn zwager trok in 3 weken de accu schoon leeg.

Hij start zonder problemenen op al 14 jaar lang, (de huidige accu's zijn ruim 8 jaar oud, dus het kan gebeuren dat hij op zekere dag niet meer start) dus er moet bij jou dus wel een stille verbruiker zijn
Meten is dus weten.

Succes Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.

Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
john1

Bericht door john1 »

Ha Bert, ik heb het zelfde een keer gehad. Helemaal leeg
Misschien wel de omvormer??
Ik zorg er nu voor dat het contact niet blijft aanstaan.

Grt
John
Plaats reactie