Beinvloeden 2 laadstromen elkaar niet.

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Plaats reactie
gert

Beinvloeden 2 laadstromen elkaar niet.

Bericht door gert »

Haha jaja was ik weer even, zoals jullie kunnen zien ben ik mij erg aan het oriënteren in de toe te passen techniek voor in mijn camper (Bedford '74 met een kip opbouw). Ik wil het namelijk in 1x goed doen en heb geen zin in half- en/of prutswerk en natuurlijk na het afwerken wil ik er niet meer bij hoeven komen.

de vraag;
De bedoeling is om straks een zonnepaneel op dak van- en de laadregelaar in mijn camper te plaatsen. (uiteraard voor de huishoudaccu en via de cyrix ook naar de startaccu).

Bij daglicht en tijdens het rijden wordt er dus aan 2 kanten stroom geleverd. Beïnvloeden die twee laadstromen elkaar niet.
Dat zelfde geldt natuurlijk ook voor het eventueel aangesloten staan aan de 230 volt en de opbrengst van het paneel.

B.v.d. Gert
Anton

Re: Beinvloeden 2 laadstromen elkaar niet.

Bericht door Anton »

Hoi,

Nee geeft geen problemen, in mijn camper word er zowel aan de 230 volt als aan de zonnepaneel geladen.
Accu's komen altijd vol en de laders plagen elkaar niet.
Ook onder het rijden, laden via de dynamo gaat prima, de sterkste gaat door met laden.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Zoals Anton al aangaf: geen enkel probleem.
De spanningsbron met de hoogste spanning laadt de batterij(en); de diodes die in de spanningsregelaar van de alternator, in de acculader op de paal en in de regeleenheid van het zonnepaneel zitten, voorkomen dat er stroom "de verkeerde kant op" loopt.
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
gert

Bericht door gert »

Duidelijk dank jullie.

Gr. Gert
Plaats reactie