Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Admin »

Tijdens onze vakantie floepte de spanning, gemeten over de startaccu's, af en toe opeens naar 17.5 V. Gelukkig nooit lang genoeg om die 460 Ah aan het koken te krijgen, tenminste: in alle cellen staat het zuur voldoende hoog.

Vandaag toch maar de dynamo eruit gesleuteld. Wat een ellende, ongeveer 5 cm in de hoogte tussen de dynamo en een airco-compressor. En daar moet je dan een dop met een verlengstuk tussendoor manoeuvreren... Maar na een vol uur lag-ie dan toch op de aanrecht!
Afbeelding

Op het web staan uitgebreide instructies voor het vervangen van de regelaar. Wel zo handig, met die veertjes aan de koolborsteltjes... Op eBay maar meteen een nieuwe regelaar besteld, $ 25.44 (€ 19.77) plus $ 13.45 (€ 10.43) voor de postzegel.
Afbeelding

Conclusie: waar zouden we zijn zonder het web? (Ook niet op dit forum :wink: )

Nagekomen bericht: Een uur later een mailtje met de melding dat m'n pakje verstuurd is. Mèt een tracking & tracing-nummer. Nogmaals: waar zouden we zijn zonder het web?
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Tis altijd wat als ik op "vakantie" wil..

Vorige week maandag was de laatste dag dat het groene monstertje in een schuur kon staan. De boer had de ruimte weer nodig.
Na maanden lassen en etteren zit er weer een goede wielophanging onder en omdat ik toch bezig was heb ik meteen maar de rest van de (naar mijn zin té dunne) balkjes vernieuwd/opgeknapt.
Hij kan er weer een tijdje tegen.

Nou had ik mezelf beloofd dat wanneer ik klaar was ik ff een weekje of wat op stap zou gaan.
Gewoon instappen en het hoofd leegmaken.
Tjah, en dat lukte natuurlijk niet helemaal...

Om te beginnen stapte ik in de F40, en wat nog nooit gebeurt was gebeurde nu: Startaccu's leeg. :?
Daar wordt een mens niet vrolijk van.
Het bleek dat ik na m'n laatste rit de kachel niet had uitgezet, dus die had tijdens de kille nachtelijke uurtjes stiekum de accu's leeggeslurpt.
Geen nood want acculaders genoeg op deze wereld, dus flux de grootste lader aangesloten op de behoeftige stukjes lood in zwavelzuur.

De volgende dag de kachel eens geprobeerd.
Draaide mooi rond, doch branden hó maar.
Nah, de gasfles zal wel leeg zijn.
Mooi niet dus, gasfles was half vol.
Lang verhaal kort: De electronica van deze antieke totaal oncourante amerikaanse ringverwarmingskachel was na jaren trouwe dienst overleden.
Nou is vakantie in NL best wel mooi, maar zonder kachel zit je s'avonds al snel in een klam hok.
Onder ons motto "kou is armoede" heb ik er dus een andere kachel ingebouwd.
Had er nog 1 liggen, niks an het handje. Middagje zweten en het kreng stond er in.
Door allerlei dingetjes tussendoor was het inmiddels al vrijdagavond geworden.
Geeft niks, we hebben meer tijd dan geld dus waarom zou een mens zich druk maken?

Na een korte nachtrust Zaterdagmorgen om 0600 uit de veren, water laden, het hok schoonmaken, voer inpakken, nog wat kleine dingetje geregeld, en om 1500u gereed voor vertrek.
Telefoon: "Er ligt nabij de Engelse kust een schip met motorproblemen, of ik ff wilde gaan kijken?"
Geen punt voor Karwei, dus op naar Schiphol.
Oei, vertraging want vliegtuig was kapot. Maar ze hadden al een ander vliegtuig geregeld.
Zit ik daar in, had ie wat "kleine technische problemen" wat ook nog eens een half uur extra kostte.
Gaat lekker..
Eenmaal in Engeland aangekomen nog een uur met de taxi naar een havenplaats, en om 1830u local time komt daar een on-ogenlijk slepertje aanploffen waarmee de Engelsen Duinkerken nog hebben geëvacueerd en wat mij naar het defecte schip zou brengen.
Zal er niet te veel over uitwijden, maar je kon op die drijvende krat niet eens fatsoenlijk zitten, laat staan dat je even de ogen kon sluiten.
De snelheid was ook al niet wat men beloofde in de folder, maar na 5 uur stampen en slingeren kwamen we in de buurt van de opgegeven positie.
Geen schip te bekennen...
Oproepen dan maar.
"Yéééés Leo, we go 6 miles to the North."
Shit, da's verdomme weer 3 kwartier verderop.

Had je gedacht, na een uur verschijnt het gezochte schip eindelijk op het stuk antiek wat men daar aan boord "The Radar" plachtte te noemen.
Maar weer oproepen: "What the hell are you doing? Are you trying to escape? "
"Yéééés Leo, when we stop the engine it will not start again"
.... :shock:
"Wel gloeiende #$%&*@!!
En waarom dacht je dat ik hier was dan??!! Om je kont te poederen??
Stop that f*cking engine and let me come on board!!"
Daar men de redelijkheid van dit beschaafd gebrachte monoloog blijkbaar toch wel inzag, jumpte ik na 6,5 uur slingeren & stampen eindelijk aan boord.

Praatje gemaakt, 8 brandstofpompen afgesteld, startklep gewisseld, regulateur getracht te repareren maar door gebrek aan gereedschap daarmee gestopt en een noodvoorziening aangebracht, inlaatklep gewisseld, proefgedraaid, uitleg en instructie gegeven, gedouched , gegeten, halve liter koffie in m'n mik en binnen 5 uur zat ik weer op de prehistorische wastobbe richting haven.
Gelukkig hadden we nu vóór tij, en om 1100u local time stond ik weer op de kade.
Vliegtuig ging pas na 1700u lc, dus taxi gebeld en me naar een restaurant laten brengen voor de zeer broodnodige caloriën.
Taxi naar het vliegveld en paar uur rondgehangen.
Aangekomen op Schiphol waar Resi me met een perfecte timing bijna over de tenen reed toen ik de aankomsthal uitliep. :lol:
Om 2030u weer thuis alwaar het geen vakantieweer was.
Nog even achter de comp en na 40 uur activiteit de oogjes gesloten voor 10 uurtjes bewusteloosheid.

Het zal me benieuwen of het er nog van komt, van die vakantie.
Ik en plannen schijnt niet samen te gaan.. :lol:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Wim

Bericht door Wim »

Leo ,

Wat een mooi vak heb jij :mrgreen:

Groeten Wim
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Tjah Wim, het is iéts anders dan een kantoorbaantje of koffiejuffrouw.. :mrgreen:
paulv

Bericht door paulv »

Hi Leo,

Het is hier mooi weer en lekker warm, 24C 8) .

Kijk maar,

Gr. Paul
Bezoek altijd welkom!
Anton

Bericht door Anton »

Hoi Leo,

Alles zal goed komen!
Sterkte!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Hier waaien de lippen voor je ogen en regenen de vellen van je bek Paul.
En volgens de berichten wordt het nog erger.. :?
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Het komt zeker een keer goed Anton.
De vraag is alleen wannéér.. :mrgreen:
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Ha die Leo,

Het zal wel goed komen met die vakantie, als je zoveel tijd hebt......
Maar volgens mij heb je een mooi vak hoor:
1. Leuk vliegreisje
2.Leuk boottochtje
3. Wat sleutelen op een luxe kotter
4. weer wat spelevaren terug en weer lekker onderuit bij de stewardessen.........
........ :shock: :lol: :lol: :lol: :wink:

Alleen misschien wat evenwichtsproblemen als je weer op vaste grond staat... :? :roll: (dat had ik vorige week na een weekje slingeren...)

Veel vakantieplezier........

Frank
Janneman
Contacteer:

Bericht door Janneman »

Mooi vak maar laat ik maar toegeven dat ik al beroerd wordt als ik alleen maar je verhaal lees over die tobbe waarop je gebracht werd. Om te douchen is water leuk maar voor de rest past het niet zo bij mij.

Nou ja, ik moet er wel bij zeggen dat mijn vrouw me dit voorjaar het kado 'zwemles voor volwassenen' heeft gegeven en verdraaid ik heb inmiddels nog een A-diploma ook. Het diploma ziet er met die kleurtjes dan wel niet uit als een diploma voor volwassenen maar het gaat om het idee dat ik nu ook zo'n beetje levend uit het water kan klimmen mocht ik er ooit invallen. Nou ik toch bezig ben ga ik ik zelfs maar door voor B...
-----------------------
Groetjes,
Jan
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

GRIN. Voor Leo is dat vast niet mechanisch genoeg... Maar boeiend schrijven kan hij zeker :!:
Groeten,

Ernst / Admin

Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Vorige week vrijdag en zaterdag waren we (Nancy ik en de doggies) in duitsland op pad met de vrachtwagen. Na zware regenval zijn daar diversen dorpen en stadsdelen ondergelopen. Water tot halverwege de ramen. Nu zijn we hier wel wat gewend qua wateroverlast dus echt warm of koud werd ik er niet van.

Echter,.... Duitsland zou duitsland niet zijn zonder dat er groots en goed werd ingegrepen. Nadat enkele burgemeesters de noodtoestand uitriepen is er daar een en ander gemobiliseerd.

We zijn 2 grote kolonnes hulptroepen tegen gekomen bestaande uit Brandweer, Rote kreuz en THW. (technische hilfs werk, met die blauwe wagens).

Hier kreeg ik het wel ff warm van. Elk voertuig reed met de bekende blauwe vlaggetjes. Van alle 3 de organisaties werd zo'n beetje al het rijdend materieel ingezet! Hier zaten PRACHTIGE voertuigen bij: Dusseldorfers in alle uitvoerigen, Rundhaubers oude LP's. Alle voertuigen waren volledig inzetbaar.

Eervolle vermelding voor de geweldige rundhaubers (dubbele cabine) van het duitse Rode Kreuz,..... Kippevel. \

Ik vind het zo mooi dat dat spul nog operationeel is en in prima staat!

Groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Dennis en Nancy

paulv schreef:Hi Leo,

Het is hier mooi weer en lekker warm, 24C 8) .

Kijk maar,

Gr. Paul
Heb meteen mijn planner gebeld,.... magnac bourg lossen zat er niet :cry: . in maar we komen in elk geval die kant op. Moet lossen in St marcellin, ergens tussen valence en grenoble. De retour is zoals altijd onbekend.

Grt dennis

" One Life,.. Live it "
Dennis en Nancy

Leo schreef: Vliegtuig ging pas na 1700u lc, dus taxi gebeld en me naar een restaurant laten brengen voor de zeer broodnodige caloriën.
Ik eet altijd in zo'n ranzige omgebouwde aanhanger op een parking langs de A wegen. Nog nooit geen voedselvergiftiging opgelopen :mrgreen: .

Dennis

" One Life,.. Live it "
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Verschil moet er nu eenmaal zijn Dennis. :mrgreen:
paulv

Bericht door paulv »

He Dennis,

Als je weer eeens in de buurt bent, probeer dan ook in Limoges te overnachten. Dan gaan wij ook eens goed uit eten :wink: .

Mvg. Paul 8)
Bezoek altijd welkom!
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Er is al dik een etmaal geen nieuw bericht op dit forum geplaatst.. :shock: That's breaking news!!

Zouden we alle technische problemen al behandeld hebben én hebben de lezers de zoekfunctie gevonden? :P

Zelf zit ik met een teiltje onder handbereik achter de comp. :?
Vorig weekend een smerige buikgriep gehad waardoor ik boven en onder leegliep.
Dinsdag was alles weer ok, en nu lijkt het gedonder weer te beginnen. :cry:
Hebbikweer..
Je wordt ouder papa, geef het maar toe.. 8)
dereiziger

Bericht door dereiziger »

Doe je lekker Leo, al wens ik je snel beterschap toe ;) ..

Ik heb vandaag 20M3 hout verplaatst van Tolbert naar hier .. weet ik tenminste zeker dat ik de winter door kom ;)
en morgen remmen stellen van de bus .. gleed wel erg ver door gister dus dat moet nog even voordat we richting meeting rijden ;)
Afbeelding
Wim

Bericht door Wim »

Leo ,

Vooral doorgaan ............................................Met ouder worden , het alternatief sucks :mrgreen:
Enne Beterschap , je bent er wel bij hoor dit weekend .
Desnoods met teiltje :roll:

Groeten Wim
Detlev

Bericht door Detlev »

Net terug uit krap 5 weekjes Zweden, buiten heeeeel veel dennenbomen ook heel veel meren en ook nog goed weer! (drie a vier dagen regen in totaal) 8)
Op de grond groeien daar eigenlijk alleen maar bosbessen en frambozen, daartussen cantharellen en aalbessen, compleet feest dus (al kan ik even geen klein fruit meer zien :lol: )

Beterschap moddertor collega..... :)
Mercedes 406 uit 1969
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Je wilt er alles aan doen, maar je weet niet hoe...

We hopen toch dat je geheel genezen in Marknesse gaat aankomen.
Groeten,

Ernst / Admin

karogegro

Bericht door karogegro »

Keuzes, het leven bestaat ondermeer uit het maken van keuzes.
Om deze reden hebben mijn meisie en ik de keuze gemaakt voorlopig het camperen te beeindigen. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het niet aflatende gepiel en gerepareer een beetje zat ben, wat ook de doorslag heeft gegeven om hem de deur uit te doen.
Vandaag is dan ook de camper van eigenaar gewisseld, en toch wel met een brok in de keel de camper met de nieuwe eigenaar zien wegrijden. Van de andere kant lucht het ook wel weer op, als ik bedenk wat er allemaal nog aan dat ding gedaan moest worden om hem weer helemaal knap te krijgen. Affijn, die zorg hebben we niet meer, dus dat is ook wel prettig.
En nu, wat gaan we nu doen?, daar hebben we nog geen idee van, alhoewel, als ik heel, maar dan ook heel eerlijk ben........een bootje.....mwah :mrgreen: , wie zal het zeggen.
Dusss, vooralsnog gaan we voorlopig camperloos door het leven, en als Leo en Ernst het goed vinden, wil ik zo af en toe toch nog wel een beetje op het forum rondneuzen.
Groetsels Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
DVIII

Bericht door DVIII »

lekker met de 508 aan het rondtuffen , en dan steeds een schurend en piepend geluid, even daarna korte harde tikken en dingetjes die onder de wagen wegspringen ........ de riem die effe piept ..... lagers uit de dynamo gelopen.
maandag maar eens een lagerboer opzoeken , en de startmotor nakijken want die stopte er ook mee , stom toeval
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Ach als je een nood-Vsnaar hebt kun je ook zonder de dynamo verder, en je weet ook wel dat die startmotor overbodig is als je 2 m/v vindt die effe duwen......danwel je de 508 op een blok wegzet waar je hem dan vanaf laat rollen zodat ie zelfs in je eentje weer aan de praat is.

Succes met de elektriek (revisie)

Frank
DVIII

Bericht door DVIII »

been there , seen that , maar ook ik wordt een beetje ouder :evil:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie