Omvormer 230AC 12V DC

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Plaats reactie
kerckhof

Omvormer 230AC 12V DC

Bericht door kerckhof »

Mijn koelkast werkt enkel op gas en op 12V
Tijdens het rijden kan ik hem gebruiken op 12V. Maar graag zou ik voor wanneer we op een camping staan gebruik maken van de 230V van de paal. Maar het 230v gedeelte van de koelkast is stuk. Kan ik hier tussen een transformator plaatsen die de 230vAC omzet naar 12vDC om mag dit ook 12vAC zijn aangezien het toch maar enkel een weerstand is die opwarmt?

En hoelang kun je ongeveer met een fles propaan van 10.5 kg je koelkast gebruiken?
Ik heb plaats voor 3 flessen en zou 2,5 weken weg gaan.

Alvast bedankt
Johannes

Re: Omvormer 230AC 12V DC

Bericht door Johannes »

En waarom repareer je die koelkast niet ??

Groet Pieter
kerckhof

Bericht door kerckhof »

omdat ik vrijdag vertrek en weet niet meteen waar ik nog onderdelen zou vinden voor een koelkast van 25 jaar oud
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Als je aan de paal staat en er een acculader/voedingsunit voor 12V op hebt zitten kun je hem wel op 12 V gebruiken, maar dan moet je lader/voeding wel 8 A leveren anders is de accu leeg na een paar dagen.

Verder kun je met gas denk ik met een fles de vakantie doorkomen (alleen voor de KK dan)

Frank
Detlev

Bericht door Detlev »

Wij gebruiken de normale grote gasfles en doen daar ruim drie weken mee, koelkast, koken, geyser en een paar koude avonden ook de kachel nog aan! 8)
Gaat wel lukken dus met gas.....
Mercedes 406 uit 1969
Plaats reactie