opeens ging die niet meer verder

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
chrisje

opeens ging die niet meer verder

Bericht door chrisje »

hallo vandaag een stuk gereden met de camper om een lang verhaal kort te maken .....ik schakelde van zijn 3 naar zijn 4 de versnelling nog een 100 meter gereden schiet hij plotseling uit zijn versnelling.de motor draait gewoon ik krijg hem in elke versnelling maat pakt hem niet .als ik de koppeling intrap geen raar geluid maar als ik hem op laat komen maakt die een gierend geluid wat kan de oorzaak zijn pas alles vernieuwd drukgroep koppelingsplaten en lager groetjes chrisje.
paulv

Re: opeens ging die niet meer verder

Bericht door paulv »

Ik zou zeggen ga eerst terug naar diegene die hem "gemaakt :roll: " heeft.
Het probleem zit duidelijk ergens bij de koppeling.

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
chrisje

Bericht door chrisje »

zou het ook zo kunnen zijn dat de prise as of steekas is deze gebroken is :?:
paulv

Bericht door paulv »

Er kan natuurlijk van alles aan de hand zijn :roll: . De rest van de aandrijving kan natuurlijk ook kapot gegaan zijn, de versnellingsbak, de aandrijfas, het differentieel enz. Even onder je bus kijken of door iemand anders naar laten kijken.

Maar het meest voor de hand liggende is toch dat er met die koppeling vernieuwing iets fout gegaan is. Daarvoor moet je gewoon teruggaan naar diegene die hem gemaakt heeft. Als er iets anders kapot is zie je dat daar ook wel.

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
chrisje

Bericht door chrisje »

oke dan gaan wij maar weer wat meubelen in ieder geval thanks :wink:
chrisje

Bericht door chrisje »

zo vandaag de versnellingsbak eronder uitgepeuterd .ik keek naar mijn druklager opeens had ik 2 halve gedeeltes in mijn hand maar dit hoort toch 1 geheel te zijn :?: .het gedeelte wat tegen de drukgroep komt zit er gewoon los op maar dit hoort toch niet :?: :wink:
Goldwingh

Bericht door Goldwingh »

Verhaal is leuk geschreven, maar ik weet nog steeds niet om wat voor wagen het gaat. Ik doe een gok. Een Dukato? 8) :lol:
Groet Henk MB609
chrisje

Bericht door chrisje »

uuuuhhhh sorry een renault trafic 2100 td van 1984 :oops: :wink:
dereiziger

Bericht door dereiziger »

Misschien heb je iets aan deze draad ..

http://www.amtgarageforum.nl/renault/tr ... 18992.html
Afbeelding
chrisje

Bericht door chrisje »

ik heb bij koppelingspedaal een cilinder zitten deze lekt niet bij de motor heb ik ook een cilinder zitten deze lekt ook niet :?: :wink: pas alles vernieuwd hij pakt gewoon zijn versnelling niet .bij het opkomen begint die een gierend geluid te maken :?:
gilles

Bericht door gilles »

ik denk dat je koppeling het gewoon begeven heeft.
dit kan een druklager zijn maar ook gerust dat je voering los /verbrand is
chrisje

Bericht door chrisje »

oke gilles wat mij wel op viel bij het afhalen versnellingsbak dat de druklager er zo afviel 1 deel zat nog op de koppelingsvork en het lagergedeelte lag los .ik heb nu een discussie dat deze vast opmekkar moet zitten .bij de andere drukgroeplager zat hier namelijk nog een klemveer overheen en bij de nieuwe niet .groetje chrisje thanks :wink:
gilles

Bericht door gilles »

zoals ik begrijp heb je je versnellingsbak er af liggen?
schakel de bak in een versnelling en draai aan de priceas (as die in je koppelingsplaat gaat)
nu moet de uitgaande as/(bij voorwiel aandrijving 2 assen) draaien en zeg maar niet tegen te houden zijn.(bij voorwiel aandrijving zou je het makkelijkste de twee assen in de bak kunnen steken en tegen laten houden door iemand anders,terwijl je zelf de ingaande as draaid.
er mag GEEN SLIP ZIJN!!!!)
probeer dit in alle versnellingen.
is er in geen van de versnellingen slip??
dan kun je bij achterwiel aandrijving nog het cardan proberen te draaien aan de ingaande as.
ook nu mag er geen slip aanwezig zijn!
is dit alles in orde moet het je koppeling zijn,of je 2 massa vliegwiel!
chrisje

Bericht door chrisje »

hallo ik heb de koppelingsplaten drukgroep eraf gehaald zie foto .hier zit een klemveer op deze is gebroken.kan dit het probleem zijn dat deze niet meer rijdt,dit zijn pas nieuwe platen groetjes chrisje :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gilles

Bericht door gilles »

ja dat zou kunnen .. is zo uit te proberen.
plaats je plaat over je price as heen en schakel je bak in een versnelling.
blokkeer vervolgens de uitgaande as en probeer door de plaat aan de buitenzijde beet te pakken en te draaien je mag dan dus niet kunnen draaien(hart van de plaat en plaat moet 1 geheel zijn)
chrisje

Bericht door chrisje »

oke thanks :wink:morgen krijg ik alles nieuw.....van sachs ......voorheen had ik valeo
Johannes

Bericht door Johannes »

Het hart van een koppelingsplaat Ziet er toch zo uit.
Afbeelding

Dan zou dus het rode gedeelte , in de foto dat deel waar de vertanding in zit, er los inliggen?

Groet Pieter
chrisje

Bericht door chrisje »

ja dat klopt met een klein beetje kracht duw je hem naar achteren :wink:en vandaag heb ik de nieuwe gekregen maar ineens krijg ik andere dan op foto ...foutje van de firma dan pppppffffffffffff :?: :P
Plaats reactie