Hallo Ernst,
Dank je voor het warme welkom.
De Kiebitz hebben mijn maat en ik in zes jaar tijd gebouwd vanaf tekening.
De kist is uitgerust met een Nissan Micra 1.2 motor en heeft een houten prop 2 mtr diameter.
Door de reductie heeft de prop maximaal 1700 rpm, wat een enorm laag geluidsniveau tot gevolg heeft.
We proberen zoveel mogelijk de rondjes om de kerk te vermijden en hebben al vele overlandtrips gemaakt. Recentelijk nog naar Bückeburg in Dld en de laatste grote trip was naar Kopenhagen.
Vliegen kriebelt al sinds ik 5 was. Ben in 1964 op 14 jarige leeftijd begonnen op de Rhönlerche en Ka-7 op vlb Leeuwarden. Voordat ik solo werd moest ik wegens de financien stoppen. Daarna een hele tijd niets. In 1976 begonnen met modelvliegen en in 1987 met MLA.
Nadat mijn maat en ik in 1996 met een houtje touwtje kist met tweetakt motor naar de Loire waren gevlogen, kwamen we erachter dat 1 onderbroek in de ene zak en een tandenborstel in de andere toch weinig bagage was

. Toen gezocht naar wat anders en om het betaalbaar te houden en in de open lucht te kunnen blijven vliegen hebben we uiteindelijk voor de Kiebitz gekozen.
Hier een link naar een filmpje met de start van een aantal Duitse Kiebitzen welke in juli bij ons op bezoek waren
http://www.youtube.com/watch?v=Jbqa0_ply4g
En een filmpje van een passagiere van onze eigen kist :
http://www.youtube.com/watch?v=LjWsQQ4a ... re=related
O ja, met gebrek aan kennis duid ik op mijn schaarse kennis mbt de 410D.
Op dat gebied kan ik nog veel leren.
Groet, Alan