kachel fiat ducato
-
kachel fiat ducato
Hallo
Wij hebben een fiat ducato van 1993. Nu blaast er geen warme lucht bij onze voeten van de kachel. Ik dacht dat er de schuif naar de voetenstand niet werkte, dus ben ik onder het dashbord gekropen. Wat schetst mijn verbazing dat er helemaal geen luchtkanalen naar de voeten gaan. Heeft een onze fiat deze optie niet? Zijn er meer fiat rijders die dit wel of niet hebben?
mvg Ducato14
Wij hebben een fiat ducato van 1993. Nu blaast er geen warme lucht bij onze voeten van de kachel. Ik dacht dat er de schuif naar de voetenstand niet werkte, dus ben ik onder het dashbord gekropen. Wat schetst mijn verbazing dat er helemaal geen luchtkanalen naar de voeten gaan. Heeft een onze fiat deze optie niet? Zijn er meer fiat rijders die dit wel of niet hebben?
mvg Ducato14
-
Re: kachel fiat ducato
Of er " voetverwarming " op zit weet ik niet, lijkt mij van wel. Die kachel van mij,van een 2.5D uit 1985, heeft het helemaal nog nooit gedaan.
De kachel was ooit eens lek, waarna ik zo'n blik bars leaks erin gekieperd heb. Ik gok dus dat hij ergens verstopt zit. 's winters wel een beetje fris trouwens :oops:
Toine
De kachel was ooit eens lek, waarna ik zo'n blik bars leaks erin gekieperd heb. Ik gok dus dat hij ergens verstopt zit. 's winters wel een beetje fris trouwens :oops:
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
- Maxer
- Contacteer:
Hoe doe je dat met regenachtig weer dan? Flink blijven poetsen zodat je voorruit niet beslaat? :?karogegro schreef:Of er " voetverwarming " op zit weet ik niet, lijkt mij van wel. Die kachel van mij,van een 2.5D uit 1985, heeft het helemaal nog nooit gedaan.
Toine
-
Heb ik als ik eerlijk ben eigenlijk nooit last van. De ventilator staat altijd aan op de laagste stand, en die blaast een beetje tegen de voorruit aan. Btw, de gewone camper verwarming staat dan wel aan, maar daar krijg ik het in de cabine bij lange na niet warm mee.
Toine
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
- Leo
- Site Admin
Wat was de vraag ook al weer? 

Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
HalloLeo schreef:Wat was de vraag ook al weer?
Heeft ie het nu wel of heeft ie het nu niet?
mvg Peter
- dereiziger
Heb hier bij een fiat gekeken, naar aanleiding van je vraag . net zo oud als die van jou .. had ook geen slang naar onder .. of het orgineel is durf ik niet met zekerheid te zeggen
- vanhooltje
een ducato heeft wel degelijk een paar uitgangen voor de voeten verwarming!
Het zij geen slangen, maar twee rechthoekigge uitgangen onderin het verwarming blok.
Wat er aan de hand is! Te lage koelvloeistof stand waardoor er lucht in het verwarmings huis komt.
Of het klepje in wendig is los van het stangetje, dan zal je de kachel moeten demonteren.
bij lucht in het verwarmingshuis word de doorstroming gestopt (vaperlock), boven aan het verwarmingshuis zit een ondluchtings kraanje.
Wat ook wel lukt is je koelvloeistof goed bijvullen, motor laten draaien en de retoerslang naar de radiator dicht knijpen.
Uiteraard met de verwarmings hendel helemaal open.
grt peter
Het zij geen slangen, maar twee rechthoekigge uitgangen onderin het verwarming blok.
Wat er aan de hand is! Te lage koelvloeistof stand waardoor er lucht in het verwarmings huis komt.
Of het klepje in wendig is los van het stangetje, dan zal je de kachel moeten demonteren.
bij lucht in het verwarmingshuis word de doorstroming gestopt (vaperlock), boven aan het verwarmingshuis zit een ondluchtings kraanje.
Wat ook wel lukt is je koelvloeistof goed bijvullen, motor laten draaien en de retoerslang naar de radiator dicht knijpen.
Uiteraard met de verwarmings hendel helemaal open.
grt peter
Groet, Peter
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op

-
Hoi,
Ik heb een Ducato van 1991, en had afgelopen winter koude voeten.
Heb toen ergens gelezen dat je de middelste roosters op het dashbord dicht moet doen.
Ik heb dit gedaan, en dan komt er inderdaad warme lucht uit de voetventilatie.
Daarna geen koude voeten meer gehad.
Groetjes,
Peter
Fiat ducato met Burstner t620 opbouw
Ik heb een Ducato van 1991, en had afgelopen winter koude voeten.
Heb toen ergens gelezen dat je de middelste roosters op het dashbord dicht moet doen.
Ik heb dit gedaan, en dan komt er inderdaad warme lucht uit de voetventilatie.
Daarna geen koude voeten meer gehad.

Groetjes,
Peter
Fiat ducato met Burstner t620 opbouw