Motor 407D demonteren

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Senne
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2005, 18:33
Locatie: Retie

Motor 407D demonteren

Bericht door Senne »

.

Door problemen met de oliedruk van mijn busje ben ik genoodzaakt de motor uit te bouwen. Het betreft hier een 407D van bouwjaar '78. Na de snoet gedemonteerd te hebben ben ik nu aan 't praktiseren hoe het blok er het beste uit kan... De voorste dwarsbalk in het chassis zit in de weg om het blok op de krik eruit te rijden en de dwarsbalk aan de versnellingsbak maakt dat er bijna geen plaats is voor demontage.
Wie heeft hiermee ervaring?
Groetjes Senne
Gebruikersavatar
Bert Steenhuis
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 dec 2004, 19:25
Locatie: Assen
Contacteer:

407 motor uitbouwen.

Bericht door Bert Steenhuis »

Hallo Senne,

Bij een 407 is het uitbouwen van de motor wat lastiger als bij een 508.

De dwarsbalk tussen de versn.bak en het blok is bij de 407 een gebogen buis die met twee flenzen tussen het chassis is geklonken en die kan er dus niet uit.

Het beste kun je zorgen voor een stevig karretje op zwenkwielen waarop je het blok uit eindelijk op kunt laten rusten.

Het is een kwestie van alle steunen los en de zaak dusdanig opkrikken en steunen op hout blokken zodat de versn.bak over de dwarsbuis heen komt (want dat kan wel) en uiteindelijk het geheel op het karretje opvangen en goed vast sjorren.
DOE DIT SOORT KLUSSEN ALTIJD MINSTENS TWEE PERSONEN liefts meer !
Om het wat lichter te maken kun je onderdelen die uiteindelijk toch van het blok af moeten te voren demomteren, maar nootzakelijk is dat niet.

Een andere mogelijkheid is, van onderen uit eerst de versn. bak verwijderen, dad kan het blok er op een karretje vrij eenvoudig uit, en er later weer in.
Als de bak en blok toch van elkaar moeten zou ik voor de laatste optie kiezen.

Succes er mee Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.

Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten