Nu is de tijd gekomen dat ik aan mijn ideale camper ga beginnen.
Vandaag een unimog gekocht uit 1978 met een om352 motor.
2x4 versnellingen vooruit en 4x achteruit.
4x4 aandrijving met sperdifferentieel op de voor-as, (niet op de achteras want die is niet orgineel unimog)
Het is een voormalig NS wagen om de bovenleidingen van het spoor te repareren.
De kleine trein wieltjes liggen nog achterin waarmee hij over het spoor kon rijden.
Aankomende jaren ben ik dus van de straat.
Mijn handen jeuken om te beginnen, maar ik neem alle tijd om 'm op te knappen.
We hebben voorlopig nog ons MerceBus(508), nu met de kinderen is dat ideaal zo'n grote camper, maar voor de toekomst willen we wat kleiner en ik heb altijd gedroomd van een unimog. En als je droomt, dan moet je wakker worden en dat heb ik vandaag dus gedaan.
Deze unimog weegt nu 8 ton, maximum massa is 9 ton, maar als het een en ander gestript is dan zal hij ongeveer 4 ton wegen, dus heb ik weer 5 ton om in te bouwen.
Het leuke is er zit een grote stempel onder waarmee de unimog zich zelf kan optellen, makkelijk om te klussen.
Maar als ie op de stempel staat kun je hem draaien op de stempel( makkelijk keren, als je vast komt te zitten).
Daarnaast ziten alle hydraulische cylinders er nog onder van de trein wieltjes die zie je nog net hangen op de eerste foto.
Hier wat fotootjes.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Groeten van een heppy Berthil.
(nu even mijn onderschrift aanpassen.)