Frank.fjph schreef:IK zou dak er af laten, (plasic of zeiltje erover) en er niet veel meer inzetten dan wettelijk nodig, dan weeg je het minst en heb je de laagste wegenbelasting te betalen.... :D :)
Maar serieus: beter eerst keuren en wegen en dan pas interieur erin zetten scheelt je jaren belastingvoordeel.
Frank
Ja, ik heb me dat ook wel gerealiseerd, maar de bouwmethode die wordt gevolgd laat dat niet toe.
een aantal meubel-wanden dragen namelijk ook bij aan de stijfheid van de totale constructie.
Het interieur weegt trouwens niet zo heel veel.
Je zou kunnen overwegen om bijvoorbeeld boiler, koelkast enz. eruit te laten.
Dat scheelt pakweg 30 - 35 kilo.
Maar dat is dus echt heisa..alle leidingen weer los, die zo keurig door de hoeken kunnen worden gelegd als al het meubilair en wanden er nog niet instaan en dan weer opnieuw alles monteren.........hmm nee, toch maar niet.
Wat er nog niet onder gaat voordat gekeurd wordt is bijvoorbeeld de komplete trekhaak en uiteraard blijven accu's gasflessen etc. ook thuis.
We begonnen trouwens toch al met een licht geheel, de oorspronkelijk bus woog 1723 kg en alle staal dat we hebben verwijderd was samen toch al zo'n 170 kg; dus het uitgangs-gewicht om en nabij de 1550 kg
Ik ben wel zeer benieuwd naar het gewicht waar we uitkomen, een ruwe schatting is rond de 2050 - 2100 kilo met alles erop en eraan.
De maximum toelaatbare massa is 2900 kg, kortom........we kunnen heel wat meeslepen.