Onlangs heb ik mij door een monteur van een mercedes bedrijfswagen garage laten wijs maken dat,zoals wij doen,als je het hele jaar door rijdt,dus ook in de winter,het mogelijk is om in de startmotor een zg.9 volts anker te plaatsen zodat de motor tijdens het starten sneller rondgedraaid wordt en met name in de winter wat makkelijker oppikt.
Is dit een fabeltje of maakt dit het starten inderdaad wat makkelijker/beter.
groetjes toine en carolien.
ps mb l406d 1975.
startmotor
- Berthil
-
startmoter
Hoi Toine en Carolien,
Laat mij weten of dit goed werkt want mijn 407 (OM616) heeft moeite om te starten en als dit de oplossing is dan ga ik hier ook maar eens over na denken.
Groet,
Cees die voor het eerst op dit forum post......... (plaatje moet ik nog eens uitzoeken)
Laat mij weten of dit goed werkt want mijn 407 (OM616) heeft moeite om te starten en als dit de oplossing is dan ga ik hier ook maar eens over na denken.

Groet,
Cees die voor het eerst op dit forum post......... (plaatje moet ik nog eens uitzoeken)
-
- Contacteer:
hallo allemaal
het is inderdaad mogelijk om een 9 volt anker in de startmoter te plaatsen
als het een bosch is
bij andere merken weet ik het niet die heb ik nog nooit vervangen voor een 9 volt anker
maar bij mb zit er een bosch op volgens mijn weten
dan moet je wel even kijken naar het nr. van de starter daar zit wel verschil in
m.v.g.
lambert
het is inderdaad mogelijk om een 9 volt anker in de startmoter te plaatsen
als het een bosch is
bij andere merken weet ik het niet die heb ik nog nooit vervangen voor een 9 volt anker
maar bij mb zit er een bosch op volgens mijn weten
dan moet je wel even kijken naar het nr. van de starter daar zit wel verschil in
m.v.g.
lambert