Hallo,
Is er iemand (liefst in de buurt van Rotterdam) die in ruil voor een kratje bier mijn brandstofpomp wil/kan vervroegen.
Hopelijk krijg ik dan wat minder klachten van de buren als ik door de straat rij.
Het is een 207d met OM616
Als iemand met kan vertellen hoe het moet, wil ik het ook graag zelf proberen.
Verstuivers zijn goed en de kleppen zijn gesteld.
brandstofpomp vervroegen iemand?
- virgil
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 05 okt 2006, 14:11
- Locatie: Schiedam
brandstofpomp vervroegen iemand?
Super bussie!!
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: brandstofpomp vervroegen iemand?
Alvorens dat te doen zou ik eerst maar alle en dan ook alle andere mogelijke oorzaken bezien
- virgil
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 05 okt 2006, 14:11
- Locatie: Schiedam
Re: brandstofpomp vervroegen iemand?
Hoi,
we hebben de kleppen gesteld
verstuivers laten testen en zijn ok
brandplaatje was bij 1 niet zoals het zou moeten gat was niet rond meer, nu allemaal nieuw en is al een stuk beter
roetstop is afgesteld, roet is binnen de apk waarden nu nog dat laatste beetje rook.
compressie lijkt me voor zo'n oud bakkie nog redelijk, start altijd in 1 keer.
Toen de motor werd ingebouwd bij een vrachtwagen bedrijf in De Lier hebben ze lopen kloten met de timing van de pomp en er was op één moment een stand waarop hij prachtig klonk, pittig reageerde op het gaspedaal en trok als een beer, zonder rook!
Nu staat hij op het standje zoals de Mercedes bedrijfswagenboer hem heeft gezet volgens het boekje. nu is hij niet zó pittig en rookt hij meer dan zou moeten.
Ik weet dus dat er een stand is waarop hij prachtig liep en zo wil ik hem eigenlijk wel weer hebben.
Wat kan ik nog meer doen dan dit?
Volgens velen op dit forum is een graadje vervroegen toch de manier om hem rookvrij te krijgen als hij wat ouder wordt?!?!
groet, Virgil
we hebben de kleppen gesteld
verstuivers laten testen en zijn ok
brandplaatje was bij 1 niet zoals het zou moeten gat was niet rond meer, nu allemaal nieuw en is al een stuk beter
roetstop is afgesteld, roet is binnen de apk waarden nu nog dat laatste beetje rook.
compressie lijkt me voor zo'n oud bakkie nog redelijk, start altijd in 1 keer.
Toen de motor werd ingebouwd bij een vrachtwagen bedrijf in De Lier hebben ze lopen kloten met de timing van de pomp en er was op één moment een stand waarop hij prachtig klonk, pittig reageerde op het gaspedaal en trok als een beer, zonder rook!
Nu staat hij op het standje zoals de Mercedes bedrijfswagenboer hem heeft gezet volgens het boekje. nu is hij niet zó pittig en rookt hij meer dan zou moeten.
Ik weet dus dat er een stand is waarop hij prachtig liep en zo wil ik hem eigenlijk wel weer hebben.
Wat kan ik nog meer doen dan dit?
Volgens velen op dit forum is een graadje vervroegen toch de manier om hem rookvrij te krijgen als hij wat ouder wordt?!?!
groet, Virgil
Super bussie!!
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: brandstofpomp vervroegen iemand?
Het is vrij simpel om te doen en je kunt er weinig aan verpesten vermits je even een merkje op de pompflens & het blok zet waar hij nu staat.
De inspuitpomp zit aan het blok vast met 3 moeren.
De moer tussen pomp en blok is meestal een rotzak om los te krijgen, zorg daarom voor voldoende verlengers bij je doppenset.
Onder die moeren zitten sleuven zodat je de pomp kunt stellen. (tussen de nummers 28 & 29 zie je zo'n sleuf)
Moeren ietsje oplossen. Pomp tegen de draairichting van het vliegwiel verdraaien = vroeger.
Heb je meestal wel een beetje hefboom voor nodig omdat de inspuitleidingen het verdraaien tegenwerken.
Succes ermee,
Leo.:D
De inspuitpomp zit aan het blok vast met 3 moeren.
De moer tussen pomp en blok is meestal een rotzak om los te krijgen, zorg daarom voor voldoende verlengers bij je doppenset.
Onder die moeren zitten sleuven zodat je de pomp kunt stellen. (tussen de nummers 28 & 29 zie je zo'n sleuf)
Moeren ietsje oplossen. Pomp tegen de draairichting van het vliegwiel verdraaien = vroeger.
Heb je meestal wel een beetje hefboom voor nodig omdat de inspuitleidingen het verdraaien tegenwerken.
Succes ermee,
Leo.:D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- virgil
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 05 okt 2006, 14:11
- Locatie: Schiedam
Re: brandstofpomp vervroegen iemand?
Hoi Leo,
dank voor de uitleg!
Ik geloof dat het plaatje een andere pomp is dan de mijne.
Volgens mij heb ik een Bosch pomp maar dat zal toch het zelfde werken, niet?
Groet, Virgil
dank voor de uitleg!
Ik geloof dat het plaatje een andere pomp is dan de mijne.
Volgens mij heb ik een Bosch pomp maar dat zal toch het zelfde werken, niet?
Groet, Virgil
Super bussie!!
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: brandstofpomp vervroegen iemand?
Dan is bij jou alleen regulateur nr37 anders, want de Boschpomp is altijd hetzelfde.
Ipv zo'n rond pneumatisch regulateurtje heb jij er een groot rechthoekig mechanisch spul achter hangen. Oftewel je hebt minimaal 72pk.
Maar het maakt voor het verstellen allemaal niets uit.
Hieronder een kijkje in de darmen van jouw regulateur:
Ipv zo'n rond pneumatisch regulateurtje heb jij er een groot rechthoekig mechanisch spul achter hangen. Oftewel je hebt minimaal 72pk.

Maar het maakt voor het verstellen allemaal niets uit.
Hieronder een kijkje in de darmen van jouw regulateur:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- virgil
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 05 okt 2006, 14:11
- Locatie: Schiedam
Re: brandstofpomp vervroegen iemand?
Dank je voor de uitleg, morgen maar eens het kapje eraf halen.
Wordt vervolgd.
Groet,
Virgil
Wordt vervolgd.
Groet,
Virgil
Super bussie!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten