Ik heb een probeem met het starten van mijn hymer 670 op basis van een MB 410 D (1994).
Ik moet ca 10 x starten, alvorens de motor aanslaat. Bij het aanslaan volgt er een roet zwarte rookpluim die na 1 minuut grijs/wit wordt. Het gloeispiraal lampje op het dashboard blijft na het starten van motor enige tijd ( 2 minuten aan). Ik weet niet zo goed de oplossing van het probleem maar denk aan o.a. vervanging van de gloeibougie?, filter probleem? Kan iemand mij adviseren. Ik sta met Paul V op dit moment op een camperplaats in Cadiz.
Martin
voorgloei / start probleem
- dereiziger
- Leo
- Site Admin
Re: voorgloei / start probleem
Start hij wél goed als hij warm is?
Geef Paul trouwens ff op z'n flikker :mrgreen: , want die zou na al die jaren moeten weten dat we hier het motortype willen weten.
Een "Mercedes 410" zegt niet zo veel.
Mvg, Leo.
Geef Paul trouwens ff op z'n flikker :mrgreen: , want die zou na al die jaren moeten weten dat we hier het motortype willen weten.
Een "Mercedes 410" zegt niet zo veel.
Mvg, Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- paulv
Ja wacht eens effe, ik heb het hem heel duidelijk gemaakt dat ie ALLES moest vermelden, maar ja, eigen interpretatie van de regels , daar ben ik niet meer verantwoordelijk voor :mrgreen: .
Het is trouwens opgelost :D . Eerst naar Mercedes (personenauto's) zelf, die haalde een hele bibliotheek via "google translate" erbij met redenen waarom ze het helaas niet konden doen (allemaal gelul, het was ze te min
).
Toen naar de Bosch sevice, die gooiden meteen al het lopende werk neer en begonnen gelijk met een multimeter alles te onderzoeken. Conclusie 3 gloeibougies waren stuk. Effe nieuwe bij de buurman gehaald, deze hadden ze niet in voorraad, de prijs verdubbeld en gemonteerd, totaal € 100,- en met garantie (2000km
).
Met zonnige groeten 8) , Paul
Het is trouwens opgelost :D . Eerst naar Mercedes (personenauto's) zelf, die haalde een hele bibliotheek via "google translate" erbij met redenen waarom ze het helaas niet konden doen (allemaal gelul, het was ze te min

Toen naar de Bosch sevice, die gooiden meteen al het lopende werk neer en begonnen gelijk met een multimeter alles te onderzoeken. Conclusie 3 gloeibougies waren stuk. Effe nieuwe bij de buurman gehaald, deze hadden ze niet in voorraad, de prijs verdubbeld en gemonteerd, totaal € 100,- en met garantie (2000km

Met zonnige groeten 8) , Paul
Bezoek altijd welkom!
-
Ja het probleem is inderdaad verholpen. :D De communicatie met de spanjaarden verliep bij de MB dealer via de computer Google translate van Spaans naar NL en omgekeerd. Naarmate Paul meer vragen stelde werd het meisje achter de computer reageerde zij geirriteerde en nam de hulpvaardigheid af. Haar baas verwees ons naar de MB dealer in Jerez. De Bosch service om de hoek hielp ons direct.
Nu het motornummer: om602 (940 10 251111).
Dank voor jullie reacties
Nu het motornummer: om602 (940 10 251111).
Dank voor jullie reacties