508 project

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Skelliwagon

508 project

Bericht door Skelliwagon »

Hallo Camperklussers,

Op het moment ben ik al zo'n 3,5 maand, samen met m'n maatje Yann, bezig met het opknappen van onze mercedes 508 DG uit1976.
Ik heb al ontzettend veel informatie hier op het forum gevonden, ik kan zelfs wel zeggen dat ik zonder internet nooit aan dit project zou durven beginnnen. Dit laatste vooral omdat ik dus absoluut geen technische achtergrond heb (afgezien van bijna vier jaar aanmodderen als klusjesman op een camping in Spanje) Wel heb ik veel zin om te leren op dit gebied, en koppig zijn blijkt ook wel te helpen. :)

Dus een 'Hartelijk Dankjewel' aan jullie allemaal!

We zijn in oktober begonnen met het volledig strippen van de bus, het gevaarte was (natuurlijk) véél rotter dan verwacht. Dit heeft als voordeel dat ik ondertussen aardig kan lassen, nadeel is dat we al bijna 2 maanden over de planning heen zijn, maar ja kleinigheidjes blijf je houden..
Met wat spulletjes uit een aantal sloopcaravans en een hoop getimmer en gezaag door Timmeryann is de inrichting bijna klaar.

Op het moment zijn we druk bezig met het klaar maken van de bus voor de Apk, en begint het einde toch wel in zicht te komen.
Zo gauw de bus klaar is (dwz waterdicht, matras erin en wielen erop :wink: ) gaat het richting spanje/portugal om voorlopig niet terug te komen.

Groetjes,

Sander
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Saskia

Re: 508 project

Bericht door Saskia »

Sander, welkom op dit forum, en heel veel plezier met je bus!
Afbeelding

groetjes van Saskia
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Welkom,.. :!:
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
winand

Bericht door winand »

Hoi Sander en Yann,
Welkom hier!
Ik zie dat je ook uit Eindhoven komt, mocht je ergens hulp bij kunnen gebruiken dan houd ik me aanbevolen.
Ik word niet gehinderd door enige voertuigtechnische kennis uit de praktijk, enkel theoretische van dit forum :mrgreen:
Ik heb onlangs mijn tweede bus gekocht (508) die mijn trouwe HH F40 (met om314) gaat aflossen.
Deze 508 is nog helemaal leeg en wil em zelf tot camper ombouwen.
Foto's en topic hierover volgt snel (foto staat trouwens ergens in 'wat is er vandaag gebeurd' topic)
Waar heb je trouwens die mooie loods waar je aan je bus kan werken?, super!

Foto's van mijn oude (huidige) bus staan in dit topic:
viewtopic.php?f=15&t=1907

Ah, mijn nieuwe staat op deze pagina:
viewtopic.php?f=28&t=1020&start=1525
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Skelliwagon

Bericht door Skelliwagon »

Goeiemorgen,

Winand, ik stuur je ff een pb'tje om onze busjes eens te bekijken. Ik heb trouwens al regelmatig op je website rondgekeken en kon geen plek vinden om mijn complimenten achter te laten, dus bij deze!

Hij is weer goed voor 2 jaar apk!

Vandaag gaan we een proefje doen met 'hout-look' verf, ben héél benieuwd.

Groetjes,

Sander
Plaats reactie