Hallo,
Op mijn 2.5 TD ducato bj 1995 gaat af en toe het rode lampje van de inspuiting branden tijdens het rijden.
Soms brand hij constant en dan lijkt het net of de auto inhoud.
Als het lampje gaat branden terwijl de moor stationair draait dan slaat de motor af :twisted:
Heeft iemand dit al een meegemaakt
ik ben geen monteur maar omdat jouw td ook rookt als een tierelier op 2300 meter en dan zelfs onregelmatig loopt zou ik de verstuivers eens laten testen bij een bosch diesel service center. Dieselfilter is niet verstopt? Nergens geen lek in het luchtinlaat circuit (turbo nog ok?)
grt dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
Misschien is het een optie om het luchtfilter eens te bekijken. Op het inlaat spruitstuk zit nl een vacuum schakelaar die naarmate het luchtfilter vervuild bekrachtigd wordt. Door vervuiling van het filter wordt de onderdruk steeds groter en lijkt het net of het motortje last van astma begint te krijgen. Op het moment dat het lampje begint te branden is dit een indicatie dat het filter aan vervanging toe is. NB, dit was iig van toepassing op onze ducato 280 2.5D.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"