Kan een 608 D omgekeurd naar B(E) RIJBEWIJS ? (SPOED)
- Bert Steenhuis
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 16 dec 2004, 19:25
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Kan een 608 D omgekeurd naar B(E) RIJBEWIJS ? (SPOED)
Hallo allemaal,
Ik was in Duitsland in een vergevorderd stadium bij de aankoop van een 508 D, zo werd hij in elk geval aangeboden en dat stond ook op het plaatje buiten op, maar toen bleek het chassis nr. met "310" te beginnen en ik had kort te voren in dit forum gelezen dat 508 met 309 en 608 met 310 begint (bedankt Ben).
De verkoper (handelaar) wist dat ook niet, we zijn nog met hem en de auto naar MB geweest en het klopt wel.
Ik wil om diverse redenen naar een KLEIN RIJBEWIJS MB. maar wel met OM 314 motor.
Nu mijn vraag: Wie kan mij vertellen of deze 608 D wielbasis 2,95 mtr. met (nu nog) een open laadbak met huif.
terug gekeurd kan worden naar klein rijbewijs en zo ja wat moet er dan aangepast worden ?
Is bij een 608 alleen de vering zwaarder of zitten er ook zwaardere assen onder ?
In overleg is de koop beslissing nu uitgesteld van daar de spoed.
Groeten Bert Steenhuis.
Ik was in Duitsland in een vergevorderd stadium bij de aankoop van een 508 D, zo werd hij in elk geval aangeboden en dat stond ook op het plaatje buiten op, maar toen bleek het chassis nr. met "310" te beginnen en ik had kort te voren in dit forum gelezen dat 508 met 309 en 608 met 310 begint (bedankt Ben).
De verkoper (handelaar) wist dat ook niet, we zijn nog met hem en de auto naar MB geweest en het klopt wel.
Ik wil om diverse redenen naar een KLEIN RIJBEWIJS MB. maar wel met OM 314 motor.
Nu mijn vraag: Wie kan mij vertellen of deze 608 D wielbasis 2,95 mtr. met (nu nog) een open laadbak met huif.
terug gekeurd kan worden naar klein rijbewijs en zo ja wat moet er dan aangepast worden ?
Is bij een 608 alleen de vering zwaarder of zitten er ook zwaardere assen onder ?
In overleg is de koop beslissing nu uitgesteld van daar de spoed.
Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
- berriaaf
- Berichten: 1331
- Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26
Bert
Bel je toch even met de RDW in Groningen of dat kan http://www.rdw.nl
En ik was er met onze 814 en die zouden ze nog wel terug kunnen keuren, alleen je houd geen gewicht over om er een camper van te maken.
Weet niet of dit wel zo,n goed idee is
Bertus
Bel je toch even met de RDW in Groningen of dat kan http://www.rdw.nl
En ik was er met onze 814 en die zouden ze nog wel terug kunnen keuren, alleen je houd geen gewicht over om er een camper van te maken.
Weet niet of dit wel zo,n goed idee is
Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 19 feb 2005, 23:53
- Locatie: Noordwolde
Hi
Even 1 ding mercedes import kan je perfect vertellen wat je nodig hebt
of wat je moet doen, dat weet de RDW dus niet. Je moet namelijk bij mercedes import eeen certificaat halen dat er ook een type goed keuring is voor jou bus op 3500 Kg. Met of zondder aanpassing
Er zijn dus ook 608 die niks hoeven aan te passen je stuur de gegevens dan naar mercedes import, en je krijgt een certificaat terug, met dit certificaat kun je dan naar het RDW en daarna wordt een nieuw kenteken aangevraagd.
Mijn broer had dus een 608 en heeft dus geen bladveren hoeven te vervangen.
Dit alles geld alleen voor bussen die zijn geimporteerd door mercedes
als dit niet het geval is moet je de bus latten schouwen bie mercedes import en dan wordt verteeld of er iets veranderd moet worden voor het certificaat voor 3500 KG
Als je dus geluk hebt hoef je alleen maar wat gegevens op te sturen
naar MB en vervolgens naar de RDW.
ben op zoek naar adres en telefoon nummer van MB import
Bart Keser,
Even 1 ding mercedes import kan je perfect vertellen wat je nodig hebt
of wat je moet doen, dat weet de RDW dus niet. Je moet namelijk bij mercedes import eeen certificaat halen dat er ook een type goed keuring is voor jou bus op 3500 Kg. Met of zondder aanpassing
Er zijn dus ook 608 die niks hoeven aan te passen je stuur de gegevens dan naar mercedes import, en je krijgt een certificaat terug, met dit certificaat kun je dan naar het RDW en daarna wordt een nieuw kenteken aangevraagd.
Mijn broer had dus een 608 en heeft dus geen bladveren hoeven te vervangen.
Dit alles geld alleen voor bussen die zijn geimporteerd door mercedes
als dit niet het geval is moet je de bus latten schouwen bie mercedes import en dan wordt verteeld of er iets veranderd moet worden voor het certificaat voor 3500 KG
Als je dus geluk hebt hoef je alleen maar wat gegevens op te sturen
naar MB en vervolgens naar de RDW.
ben op zoek naar adres en telefoon nummer van MB import
Bart Keser,
- Bert Steenhuis
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 16 dec 2004, 19:25
- Locatie: Assen
- Contacteer:
608 klein rijbewijs
Hallo allemaal,
Van middag even bij de RDW in Groningen geweest, o.a met de copiën van de duitse papieren, wel nuttige info gekregen, maar voor het typekeur
moet ik toch met Nijkerk bellen, ga ik mogen doen.
Tot zover in elk geval bedankt voor de antw.
Heeft er ook nog ienand andwoor op mijn tweede vraag ?
Is bij een 608 alleen de vering zwaarder of zitten er ook zwaardere assen onder ?
Het gaat mij er dus om of een 608 echt veel zwaarder is dan een vergelijkbare 508.
Groeten Bert Steenhuis.
Van middag even bij de RDW in Groningen geweest, o.a met de copiën van de duitse papieren, wel nuttige info gekregen, maar voor het typekeur
moet ik toch met Nijkerk bellen, ga ik mogen doen.
Tot zover in elk geval bedankt voor de antw.
Heeft er ook nog ienand andwoor op mijn tweede vraag ?
Is bij een 608 alleen de vering zwaarder of zitten er ook zwaardere assen onder ?
Het gaat mij er dus om of een 608 echt veel zwaarder is dan een vergelijkbare 508.
Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Hi
Waarom wil je weten of of hij zwaarder is, heeft namelijk niks te maken met de type goedkeuring.
voorbeeld, mijn broer ( 608)heeft een ander achter as als mij(508) maar heeft wel een kenteken nu voor B, een ding weet ik zeker en dat is dat als er een remkracht begrenzer op de achteras zit er ander bladen achter op
moeten, dit geld voor zowel 508 als 608, dit betekend niet dat het zeker is dat je zonder remkracht begrenzer geen bladen moet verwisselen.
Zoals ik al schreef, het is een duits bus, dan moet je naar nijkerk om het cirtificaat te krijgen, moet ik ook nog met mijn bus ( ook duitser ) ben dus wel benieuwd hoe het allemaal gaat.
Als het eventuel niet gaat ( wat ik niet denk ) weet ik nog een tweede manier om hem terug te keuren en dat is via de TUV, ( die hebben we ook nog in nederland, en zokang het een duitse bus is kunnen die ook helpen.
Bart Keser,
Waarom wil je weten of of hij zwaarder is, heeft namelijk niks te maken met de type goedkeuring.
voorbeeld, mijn broer ( 608)heeft een ander achter as als mij(508) maar heeft wel een kenteken nu voor B, een ding weet ik zeker en dat is dat als er een remkracht begrenzer op de achteras zit er ander bladen achter op
moeten, dit geld voor zowel 508 als 608, dit betekend niet dat het zeker is dat je zonder remkracht begrenzer geen bladen moet verwisselen.
Zoals ik al schreef, het is een duits bus, dan moet je naar nijkerk om het cirtificaat te krijgen, moet ik ook nog met mijn bus ( ook duitser ) ben dus wel benieuwd hoe het allemaal gaat.
Als het eventuel niet gaat ( wat ik niet denk ) weet ik nog een tweede manier om hem terug te keuren en dat is via de TUV, ( die hebben we ook nog in nederland, en zokang het een duitse bus is kunnen die ook helpen.
Bart Keser,
- Bert Steenhuis
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 16 dec 2004, 19:25
- Locatie: Assen
- Contacteer:
508-608.
Hallo Bart,
Zeer gewaardeerd al jou uitleg maar mijn vraag:
Is bij een 608 alleen de vering zwaarder of zitten er ook zwaardere assen onder ? heeft een andere reden, als er zwaardere assen enz. onderzitten wordt dus ook het eigen gewicht hoger en dat gaat dan uiteindelijk weer ten koste van het laadvermogen.
Groeten Bert Steenhuis.
Zeer gewaardeerd al jou uitleg maar mijn vraag:
Is bij een 608 alleen de vering zwaarder of zitten er ook zwaardere assen onder ? heeft een andere reden, als er zwaardere assen enz. onderzitten wordt dus ook het eigen gewicht hoger en dat gaat dan uiteindelijk weer ten koste van het laadvermogen.
Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
- Sylvia
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 21:47
- Locatie: Großenkneten
- Contacteer:
Hallo Bert,
Onze ervaring is dat als je met het VIN (voertuigidentificatienummer) naar een Mercedesgarage gaat, zij in de computer alle kenmerken van die specifieke bus kunnen nakijken. Zouden ze je daar niet iets over de assen van dit exemplaar kunnen vertellen? Dan hoef je dus niet naar Nijkerk in dit stadium. Succes en groeten, Sylvia
Onze ervaring is dat als je met het VIN (voertuigidentificatienummer) naar een Mercedesgarage gaat, zij in de computer alle kenmerken van die specifieke bus kunnen nakijken. Zouden ze je daar niet iets over de assen van dit exemplaar kunnen vertellen? Dan hoef je dus niet naar Nijkerk in dit stadium. Succes en groeten, Sylvia
groetjes, Sylvia
- Bert Steenhuis
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 16 dec 2004, 19:25
- Locatie: Assen
- Contacteer:
508-608
Hallo allemaal,
Allemaal bedankt voor de antwoorden, het probleem is op een andere manier opgelost.
Ik heb vanmiddag (gewoon in Nederland) een 508 D 3,60 mtr WB gekocht en een veel werk kreeg ik er gratis bij.
Mogen ga ik hem halen.
Groeten Bert Steenhuis.
Allemaal bedankt voor de antwoorden, het probleem is op een andere manier opgelost.
Ik heb vanmiddag (gewoon in Nederland) een 508 D 3,60 mtr WB gekocht en een veel werk kreeg ik er gratis bij.
Mogen ga ik hem halen.
Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten