Ik reed in Magdeburg, een enorme knal, echt heel hard, ergens onder de auto, vanuit de motor.
Ik reed gelukkig heel langzaam, onder de auto gekeken, negens olie of zoiets vreselijks.
Alles deed het nog gewoon.
Na ja, de camperplaats opgezocht en nog eens goed gekeken.
De binnen achterband was geexplodeerd (zie foto)
Het was donderdag, net voor goede vrijdag.
We wilden nog naar de bergen in Tsjechie, Praag en Wenen, het is dan geen optie om zonder reserveband te rijden
Probeer dan maar eens een nieuwe band te vinden, het heeft al met al een 6 dagen geduurd, goede vrijdag, za, zo, ma (pasen) en nog eens een extra dag.
Bij de bandenboer, ze keken er niet van op, tja, een oude band, (eigen schuld hoorde ik ze denken)
Aan de band was voor de knal uiterlijk niets te zien.
Op de foto kan je duidelijk zien dat de stalen mantel behoorlijk geroest was.
Hierbij wil ik iedereen adviseren om nog eens goed te (laten) overwegen of je toch niet nieuwe banden nodig hebt.
Groet Hugo
Klaboem
- Anton
Re: Klaboem
Hoi,
Waarschijnlijk heeft er toch een beschadiging in de band gezeten.
Normaal is het staal van het karkas niet roestig bij een klapper, het zit in het rubber gevulkaniseerd.
De tip om af en toe eens kritisch naar je banden te kijken is niet verkeerd!
Groet Anton
Waarschijnlijk heeft er toch een beschadiging in de band gezeten.
Normaal is het staal van het karkas niet roestig bij een klapper, het zit in het rubber gevulkaniseerd.
De tip om af en toe eens kritisch naar je banden te kijken is niet verkeerd!
Groet Anton
-
Die ups van ons heeft geen reserveband. Ik heb ook niet echt de neiging om er een onder te hangen. Ik ga er zelf toch niet aan beginnen. Bel de anwb wel.
Ik vervang wel na 5 jaar de banden.
Op zich wel typisch dat ze geen band hadden liggen. De profile hier had er drie jaar geleden 1 (goodyear) op voorraad en de andere 3 (chingcheng) konden op korte termijn geleverd worden.
Welk merk band heb je gekregen?
Grt dennis
Ik vervang wel na 5 jaar de banden.
Op zich wel typisch dat ze geen band hadden liggen. De profile hier had er drie jaar geleden 1 (goodyear) op voorraad en de andere 3 (chingcheng) konden op korte termijn geleverd worden.
Welk merk band heb je gekregen?
Grt dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
-
Ze hebben Fulda geleverd, ik ga de andere oude banden nu ook vervangen voor nieuwe.
Als je zonder reserveband rijdt heb je heel grote kans dat de ANWB niets doet en je het zelf kan uitzoeken als er wat gebeurd.
Groet Hugo
Als je zonder reserveband rijdt heb je heel grote kans dat de ANWB niets doet en je het zelf kan uitzoeken als er wat gebeurd.
Groet Hugo