Een Belg

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Tracer

Een Belg

Bericht door Tracer »

Hoihoi,

Kom mij hier ook even voorstellen na al veel gelezen te hebben.
Zoals gezegd zijnde een Belg uit het Waasland, maar kom veel in de Botlek, Zwartewaal om precies te zijn, voor mijn werk, dus hoop dat dat telt als verzachtende omstandigheid :-)
Ik ben Erwin, in het bezit van 2 Mercedes 306D bussen. Eén gesloten 306DC van 1972 (op papieren staat 1973)en 1 model 306DR met laadbak van 1975.
De gesloten rijdt onder oldtimerplaat en degene met laadbak is te restaureren met weinig moeite, op eerste zicht remmen, verwarmingskacheltje lek, wat laswerk... kortom de normale zooi.
Ik heb vorige week het laadbakmodel doen starten na een jarenlange stilstand, behalve het lek in de kachel (voor de test even kortgesloten) geen abnormale zaken opgemerkt. Behalve heel veel zwarte rook, maar dat zal wel met het stilstaan te maken hebben. Eens zien als ik er de weg mee op kan of dit ophoudt. Zag wel dat hier geen originele busmotor meer in lag maar een automotor met peilstok aan de zijkant, verwacht hier geen probleem van.

Het gesloten model is nog geen camper, maar dat komt er nog van.
Deze staat voor zijn leeftijd in redelijk goede staat als je niet te nauw kijkt, maar zou ik ook graag in originele staat brengen.
Buiten de rubber op de vulpijp is deze in goede staat, ondertussen vervangen pakking klepdeksel lekt wat, maar hebben ze dat allemaal niet een beetje? Mijn laadbak zweet zowiezo ook wat, mischien ook van lang stil te staan.

Heb onlangs een boek (Nu kan ik het zelf- Dieter Korp) gekregen van een bar8, daar ligt ook een OM615 in, dus dat wordt verplichte lectuur. Verwacht morgen ook een boek met de onderdelennummers.
Zou handig zijn want in mijn zoektocht naar de rubber voor de vulpijp (Ø 55-60 mm) konden ze me bij Mercedes ook niet helpen zonder onderdeelnummer aangezien de Hanomag/Mercedessen niet in hun computer stond. Gelukkig de MB100 wel dus heb ik die besteld en eureka, hij past.

Genoeg geleuterd voor nu.
Groetjes uit België!
Anton

Re: Een Belg

Bericht door Anton »

Hoi,

Welkom op het forum!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
dereiziger

Bericht door dereiziger »

Hoi Tracer . van ons uit het "hoge "noorden ook welkom hier ;)
Afbeelding
ronsof

Bericht door ronsof »

Welkom tracer,hier ook een belg uit Haaltert en wat betreft deze busjes is het maar een triestige zaak wat betreft informatie te verkrijgen in Belgie,laat staan een forum.
Nog een geluk dat we dit forum hebben,kan je heel wat leren !
Rij met een 406 D van 1971 waar ik nu een 307 motor aan het inleggen ben,amai komt heel wat bij kijken. :?
Grt ronsof. :D
PS komt allemaal wel kits met wat gesleutel :shock:
Genieten folks !
nicobr

Bericht door nicobr »

ronsof schreef:hier ook een belg uit Haaltert
Nog even en we kunnen ons eigen forum starten :-)

(Antwerpen)
Tracer

Bericht door Tracer »

Bedankt voor het welkom.
Idd moeilijker om in België iets te vinden, maar sinds internet er is, niet zo groot probleem.
Aangezien ik nogal van zwarte handjes hou, vooral bezig zijn in de schuur en wat knutselen, leek dit me het goede forum.
Heb vroeger nog wat oldtimers in bezit gehad, van een Donnet 1928, Ford A 1932 en F100, Peugeot 203, tot een Chevrolet Impala en Camaro en nog veel ertussen in.
Mijn broer is net als mij graag aan het sleutelen dus samen lekker hobbyen.
Plaats reactie