Net de schokbrekers onder de bus geschroefd de rebound op 50% afgesteld en ik moet zeggen al een hele verbetering ook met het schuin een heuvel verlaten word de achter kant veel beter gecorrigeerd.
De voorkant bij het verlaten van de drempel voelt nog wel wat sloppy aan dus die gaan ook tzt vervangen worden.
Voor de mensen die geintereseerd zijn:
achter zitten Koni 84-5037
Voor zitten : 84-5036
Gr
Schokbrekers MB 609
- Goldwingh
Re: Schokbrekers MB 609
De klachten hier omschreven, had ik voor het vertrek na Spanje nog niet. De banden spanning was voor het vertrek gecontroleerd. Terug in Nederland de banden spanning weer gecontroleerd voor vertrek van een volgende trip. Schets mijn verbazing dat de linksachter binnenwiel totaal geen druk meer had. Visueel viel het niet op. Oorzaak een gescheurd ventiel. Bij de banden firma ventiel laten vervangen en tevens van alle wielen. Ik moet met die lege band achteraf gezien toch een 2000Km gereden hebben. Banden druk achter 3 bar en dan rijden op 1 wiel !! Logisch dat dat niet lekker reed. Nu dat opgelost is spoort de wagen weer naar wens. De bewuste band was op 3 bar gebracht en als reserve meegenomen. Thuis bracht ik de band op 4,5 bar met het idee dat je onderweg makkelijker lucht er uit kunt doen dan er in. Echter de vorm die de band toen aannam deed mij besluiten om die band niet meer te gebruiken. Tot zover mijn ervaring.Onze 609 reageert precies zoals Yoni beschrijft. Gekocht bij 33.000 en inmiddels op 50.000. Staan nu in Spanje (Blanes). Ik had de plannen om bij terugkomst de voorste schokbrekers te vervangen door KONI`s omdat bij slecht weer ik vond dat je dan toch meer moest bij sturen. Verder is de vering voortreffelijk. Adrie heeft Artrose en ondervind met deze wagen geen problemen.
Groet Henk en Adrie
Groet Henk en Adrie
Groet Henk MB609