BEDRIJFSTEMPERATUUR
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 15:07
- Locatie: AALST,BELGIE.
BEDRIJFSTEMPERATUUR
Heb een OM 615 vervangen door een OM 616.
Bij de 615 kwam mijn temperatuur rond de 80 graden en heb er nu een 616 ingeplaatst,nu komt de meter boven de 90 graden ? ?
Is dit normaal
Alvast dank.
Grt ronsof.
Bij de 615 kwam mijn temperatuur rond de 80 graden en heb er nu een 616 ingeplaatst,nu komt de meter boven de 90 graden ? ?
Is dit normaal
Alvast dank.
Grt ronsof.
Genieten folks !
- Tom
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 01:12
- Locatie: Noord Holland
Re: BEDRIJFSTEMPERATUUR
Nee, 83 graden is normaal. Ik zou als eerste de sensor en de thermostaat uit het 615 blok
over zetten,
over zetten,
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 15:07
- Locatie: AALST,BELGIE.
Re: BEDRIJFSTEMPERATUUR
Sensor heb ik overgeplaatst,thermostaat nog niet.
Zou de OM 616 geen hogere bedrijfstemperatuur hebben ? ?
Zou de OM 616 geen hogere bedrijfstemperatuur hebben ? ?
Genieten folks !
- dereiziger
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
- Locatie: visvliet
Re: BEDRIJFSTEMPERATUUR
nee die ligt ook niet boven de 90 Graden .. die van mij ( in mijn ambulance)is ook zo'n 83/85 graden ..
- paul snip
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
- Locatie: Nieuw Roden
- Contacteer:
Re: BEDRIJFSTEMPERATUUR
Ik heb ook een OM616 erin. Deze zit rond de 90 graden. Bij zware belasting erover zelfs. Zolang hij niet gaat koken maak ik me er niet druk om. Auto's zitten tegenwoordig allemaal rond de 90 graden bedrijfstemperatuur. Je zou de thermostaat kunnen vervangen door eentje die eerder open gaat.
- Maxer
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
- Locatie: Berkhout
- Contacteer:
Re: BEDRIJFSTEMPERATUUR
90 tot 95 graden is volkomen normaal en niets om je druk over te maken. Aangezien het een gesloten druksysteem is zal hij ook bij 110 graden nog niet koken. Wel is er bij dergelijk hoge temperatuur iets mis.
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Re: BEDRIJFSTEMPERATUUR
Hoi Maxer,
Er is een ander blok ingekomen zodat de mogelijlkheid bestaat dat er een andere (niet overeenkomende) sensor in zit of defect is!
Groet Anton
Er is een ander blok ingekomen zodat de mogelijlkheid bestaat dat er een andere (niet overeenkomende) sensor in zit of defect is!
Groet Anton
- dereiziger
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
- Locatie: visvliet
Re: BEDRIJFSTEMPERATUUR
Er zijn twee temperatuursensoren, een voor de boordthermometer, een voor het gloeirelais.De voorste is is de boordthermometer . om te controleren of de sensoren goed zijn moet je de weerstand meten .
Aan de sensor zit een draad, met een soort kliksluiting vast. Die draad haal je los, aan de aansluitpool zet je de ene draad van de multimeter, de ander verbind je met de massa (kleppendeksel of harde dieselleidingen). Waarden zijn bij de verschillende temperaturen van het koelwater als volgt:
0 graden = ca. 8500 Ohm
25 graden = ca. 2500 Ohm
80 graden = ca. 300 Ohm
In ieder geval moet er een groot verschil zijn tussen warm en koud.
Grt Ton
Aan de sensor zit een draad, met een soort kliksluiting vast. Die draad haal je los, aan de aansluitpool zet je de ene draad van de multimeter, de ander verbind je met de massa (kleppendeksel of harde dieselleidingen). Waarden zijn bij de verschillende temperaturen van het koelwater als volgt:
0 graden = ca. 8500 Ohm
25 graden = ca. 2500 Ohm
80 graden = ca. 300 Ohm
In ieder geval moet er een groot verschil zijn tussen warm en koud.
Grt Ton
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 15:07
- Locatie: AALST,BELGIE.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten