Pessimistische brandstofmeter
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Pessimistische brandstofmeter
De brandstofmeter van mijn 508 is nogal depressief: als ik de tank vol gooi dan wijst 'ie maar 3/4 aan en het reservelampje begint al te branden als de tank nog ruim 1/4 vol is....
Waarschijnlijk zit ergens een stelschroef of een potmetertje om het ding af te regelen maar voordat ik het dashboard ga openschroeven vroeg ik me af of iemand dit al eens uitgezocht heeft ?
Waarschijnlijk zit ergens een stelschroef of een potmetertje om het ding af te regelen maar voordat ik het dashboard ga openschroeven vroeg ik me af of iemand dit al eens uitgezocht heeft ?
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
tanken
Misschien een gekke vraag Gerard, weet je zeker dat je hem helemaal vol tankt ?
Dus niet dat "ding" (ik weet de naam zo niet) erin steken en wachten tot hij afslaat maar eruit halen en door laten lopen totdat je ziet dat de tank vol is.
Vriendelijke groet,
Martin
Dus niet dat "ding" (ik weet de naam zo niet) erin steken en wachten tot hij afslaat maar eruit halen en door laten lopen totdat je ziet dat de tank vol is.
Vriendelijke groet,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Slurf
tsja inderdaad daar zit wat in; als ik nu tank dan hang ik de vulpistool er helemaal in en wacht tot 'ie afslaat. Waarom ik dat doe ?
Wel, de allereerste keer dat ik met mijn bus ging tanken ging ik
lekker stoer bij de vrachtwagenpomp staan, je weetjewel zo'n pomp
die 300 liter per minuut pompt. Het ding sloeg in no-time af dus dan maar vulpistool beetje eruit trekken en pistool nog eens ingedrukt met als resultaat grote plas diesel over m'n schoenen :(
Ik zal bij de eerstvolgende tankbeurt Martin's tip behoedzaam uitproberen !
Wel, de allereerste keer dat ik met mijn bus ging tanken ging ik
lekker stoer bij de vrachtwagenpomp staan, je weetjewel zo'n pomp
die 300 liter per minuut pompt. Het ding sloeg in no-time af dus dan maar vulpistool beetje eruit trekken en pistool nog eens ingedrukt met als resultaat grote plas diesel over m'n schoenen :(
Ik zal bij de eerstvolgende tankbeurt Martin's tip behoedzaam uitproberen !
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
tankcapaciteit
Had je al geprobeerd de tank tot de rand te vullen, Gerard ?
Groeten,
Martin
Groeten,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Nee nog niet
Neen, ik heb de tank nog niet helemaal gevuld want mijn bus staat deze week in Ede waar hij door de firma Noise Killer fluisterstil gemaakt wordt. Op de terugweg naar Maastricht zal ik het ding eens netjes aftanken en kijken of ik de meter rechts in de hoek kan krijgen.
De kleur van mijn bus is nu nog legergroen, maar mijn zoon is hard bezig een paintbrush ontwerp te maken, met als basiskleuren wit en rood. Ben heel benieuwd. Dit kunnen we er pas op gaan spuiten als het buiten weer een beetje lekker weer is en ik wat verder ben met de inbouw.. Mei/juni dus.
Groet,
Gerard
De kleur van mijn bus is nu nog legergroen, maar mijn zoon is hard bezig een paintbrush ontwerp te maken, met als basiskleuren wit en rood. Ben heel benieuwd. Dit kunnen we er pas op gaan spuiten als het buiten weer een beetje lekker weer is en ik wat verder ben met de inbouw.. Mei/juni dus.
Groet,
Gerard
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
Geraas
Je zoon heeft groot gelijk Gerard en dat van die vriendin....laten we hopen dat we dat nooit meemaken.
Ben benieuwd hoe je Noise nu Gekilled is in de bus. Zet je er nog even een berichtje van.
Groeten,
Martin
Ben benieuwd hoe je Noise nu Gekilled is in de bus. Zet je er nog even een berichtje van.
Groeten,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Hij zit in de hoek !
En zo kwam er toch nog een happy end aan dit drama: vandaag de tank tot de rand volgedruppeld en inderdaad: brandstofmeter rechts in de hoek :)
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Eerste resultaten Noise Killer
Daar zijn ze dan, mijn eerste indrukken. Allereerst moet ik zeggen dat mijn ervaringen met de leverancier in Ede (Auto Rega) bijzonder behulpzaam, deskundig en meewerkend waren. De garage is gespecialiseerd in Landrover maar was vroeger een allround garage waar ze ook aan menige 508 sleutelden, zo vertelde eigenaar Rene Gans en toen ik mijn wagen vorige week bracht hadden ze ook nog een 508 ter reparatie staan.
Wat de inbouw van Noise Killer betreft: de complete set bestaat uit ruim 30 delen van verschillende soorten materiaal. Onder andere een motordeken, bekleding voor in de motorkap en matten voor op de kale vloer. Tjsa, en dan gaat het natuurlijk uiteindelijk allemaal om het resultaat. Wat me als eerste opviel is dat als je de cabinedeur dichtslaat het niet meer zo hol klinkt maar meer als bij een 'luxe auto'. Dan motor starten, klinkt vooral dof en hoor je het gepingel niet meer. Dan maar gaan rijden, was wellicht een slechte dag want het waaide nogal ! Op mijn route Ede-Apeldoorn-Vianen-Maastricht had ik op de een of andere manier continu wind tegen en ik kon dat goed horen. Dat is op zich al positief want dat betekent dat het motorgeluid naar de achtergrond verdwenen is ! En ja, het is zeker zachter geworden, met name zo tussen 80-100 kmpu is het nu goed uit te houden.
Om Martin's vragen te beantwoorden: totnutoe had ik geen radio ingebouwd vanwege de herrie maar gebruikte een walkman als ik behoefte had aan muziek. Gisteren hoefde ik het volume niet meer op maximaal te zetten dus het scheelt zeker. En wat die conversatie betreft: ik zat er alleen in dus daar kan ik (nog) niks over zeggen.
En natuurlijk toen ik thuiskwam niet meer het eerste halfuur doof maar
meteen aanspreekbaar
Het blijft natuurlijk allemaal gevoel; als techneut willen we natuurlijk allemaal meten want dat is weten; dus eigenlijk had ik een nulmeting met een dB meting moeten doen en gisteren weer een om een goed vergelijk te hebben; maar wat doe je dan met het windgeruis ?
Noise Killer staat komend weekend ook op de Interclassics beurs in Maastricht voor wie het allemaal nog eens wil zien en op een of andere camperbeurs in de Achterhoek. Alhoewel ik nog nooit op een Dubbellucht beurs ben geweest zou ik er geen moeite mee hebben als ze ook eens langs zouden komen; het blijft uiteindelijk ieders eigen keuze.
Al met al ben ik dus best tevreden totnutoe, ik ga dan ook komende week
eindelijk een radio inbouwen :D
Groet,
Gerard
Wat de inbouw van Noise Killer betreft: de complete set bestaat uit ruim 30 delen van verschillende soorten materiaal. Onder andere een motordeken, bekleding voor in de motorkap en matten voor op de kale vloer. Tjsa, en dan gaat het natuurlijk uiteindelijk allemaal om het resultaat. Wat me als eerste opviel is dat als je de cabinedeur dichtslaat het niet meer zo hol klinkt maar meer als bij een 'luxe auto'. Dan motor starten, klinkt vooral dof en hoor je het gepingel niet meer. Dan maar gaan rijden, was wellicht een slechte dag want het waaide nogal ! Op mijn route Ede-Apeldoorn-Vianen-Maastricht had ik op de een of andere manier continu wind tegen en ik kon dat goed horen. Dat is op zich al positief want dat betekent dat het motorgeluid naar de achtergrond verdwenen is ! En ja, het is zeker zachter geworden, met name zo tussen 80-100 kmpu is het nu goed uit te houden.
Om Martin's vragen te beantwoorden: totnutoe had ik geen radio ingebouwd vanwege de herrie maar gebruikte een walkman als ik behoefte had aan muziek. Gisteren hoefde ik het volume niet meer op maximaal te zetten dus het scheelt zeker. En wat die conversatie betreft: ik zat er alleen in dus daar kan ik (nog) niks over zeggen.
En natuurlijk toen ik thuiskwam niet meer het eerste halfuur doof maar
meteen aanspreekbaar

Het blijft natuurlijk allemaal gevoel; als techneut willen we natuurlijk allemaal meten want dat is weten; dus eigenlijk had ik een nulmeting met een dB meting moeten doen en gisteren weer een om een goed vergelijk te hebben; maar wat doe je dan met het windgeruis ?
Noise Killer staat komend weekend ook op de Interclassics beurs in Maastricht voor wie het allemaal nog eens wil zien en op een of andere camperbeurs in de Achterhoek. Alhoewel ik nog nooit op een Dubbellucht beurs ben geweest zou ik er geen moeite mee hebben als ze ook eens langs zouden komen; het blijft uiteindelijk ieders eigen keuze.
Al met al ben ik dus best tevreden totnutoe, ik ga dan ook komende week
eindelijk een radio inbouwen :D
Groet,
Gerard
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Prijs/kwaliteitverhouding
Beste Jeroen,
ik vind het altijd lastig om over geld te praten op zo'n forum; maar de prijzen staan ook op de website van Noise Killer; ik heb een grote set laten monteren kosten 395 euri en heb een schappelijk prijs voor de inbouw betaald, daar zou ik het zelf in ieder geval niet voor hebben kunnen/willen doen.
En ja, is het het geld waard ? Feit is dat ik in ongeisoleerde toestand de herrie te erg vond om met vrouw en kinderen naar Spanje te kachelen. Nu acht ik die kans veel groter dus dan is het antwoord ja.
Had ik een goedkopere oplossing kunnen vinden ? Ik weet het niet, heb veel op internet en ook dit forum gezocht naar oplossingen die anderen hebben bedacht en ik heb niet een eenduidige oplossing gevonden. En als er al iets stond over antidreunplaten (bijv. http://www.redux.nl) zat je ook zo aan een paar honderd euri als je goed spul wilt gebruiken en dan moet je maar afwachten of het werkt.
Groet,
Gerard
ik vind het altijd lastig om over geld te praten op zo'n forum; maar de prijzen staan ook op de website van Noise Killer; ik heb een grote set laten monteren kosten 395 euri en heb een schappelijk prijs voor de inbouw betaald, daar zou ik het zelf in ieder geval niet voor hebben kunnen/willen doen.
En ja, is het het geld waard ? Feit is dat ik in ongeisoleerde toestand de herrie te erg vond om met vrouw en kinderen naar Spanje te kachelen. Nu acht ik die kans veel groter dus dan is het antwoord ja.
Had ik een goedkopere oplossing kunnen vinden ? Ik weet het niet, heb veel op internet en ook dit forum gezocht naar oplossingen die anderen hebben bedacht en ik heb niet een eenduidige oplossing gevonden. En als er al iets stond over antidreunplaten (bijv. http://www.redux.nl) zat je ook zo aan een paar honderd euri als je goed spul wilt gebruiken en dan moet je maar afwachten of het werkt.
Groet,
Gerard
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Re: Noise Killer
Als beginner weet ik natuurlijk niet wat het beleid is om commerciele bedrijven toe te laten op clubevenementen maar is er dus een soort ballotage commissie die beslist wie mag komen en wie niet ? Is het niet zo dat bedrijven gewoon een stand kunnen huren zodat wij als club hier ook nog uit de kosten komen ?Arnold Smeets schreef:
Ik zou graag ieder detail willen weten. ReGa heeft zich aangemeld voor een presentatie in maart in Zeist, zij kunnen echter totaal niets onderbouwen van hun uitlatingen over geluidsreductie. Tot nu toe vind ik het alleen maar spectaculair dure dreunplaat.
In verband hiermee ben ik niet bereid accoord te gaan met een presentatie.
Groet,
Gerard
- L1
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
- Locatie: Alblasserwaard
- Contacteer:
Re: Eerste resultaten Noise Killer
Liep je route echt in deze volgorde?GerardM schreef:Dan maar gaan rijden, was wellicht een slechte dag want het waaide nogal ! Op mijn route Ede-Apeldoorn-Vianen-Maastricht had ik op de een of andere manier continu wind tegen en ik kon dat goed horen.
Dan weet je ook of je meter bij de staand 'leeg' goed aanwijst

Leen
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Wind tegen
Ja L1, zo is het echt gegaan. Dat is het gevolg als je in het zonnige Zuiden woont; als je dan eenmaal boven de grote rivieren bent bezoek je gelijk nog wat kennissen en familie om trots m'n bus te laten zien :D
Overigens dacht ik vandaag dat de mensen van Noise Killer de motor gewoon verplaatst hadden naar achter in de bus, zo klinkt het 8)
Heb nog even gekeken maar motor ligt gewoon nog voorin.
Groet,
Gerard
Overigens dacht ik vandaag dat de mensen van Noise Killer de motor gewoon verplaatst hadden naar achter in de bus, zo klinkt het 8)
Heb nog even gekeken maar motor ligt gewoon nog voorin.
Groet,
Gerard
- L1
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
- Locatie: Alblasserwaard
- Contacteer:
isolatie
Gezellig he, daar boven de rivieren :P
Wat betreft de noise killer:
Das een goed teken. Ik denk dat meer clubleden deze ervaring zouden willen hebben. Zelf heb ik verschillende dempingsmaatregelen aangebracht. Ik ben tevreden over het resultaat. Mocht ik het geluid zat zijn dan stop ik gewoon. 2-3 uur rijden vind ik genoeg.
Ooit vroeg er iemand per mail wat ik van de herrie van de motor vond. Hij kon zijn eega bijna niet verstaan tijdens het rijden.
Mijn antwoord was: Elk nadeel heeft zijn voordeel :P
Na schledanou
Leen
Wat betreft de noise killer:
Das een goed teken. Ik denk dat meer clubleden deze ervaring zouden willen hebben. Zelf heb ik verschillende dempingsmaatregelen aangebracht. Ik ben tevreden over het resultaat. Mocht ik het geluid zat zijn dan stop ik gewoon. 2-3 uur rijden vind ik genoeg.
Ooit vroeg er iemand per mail wat ik van de herrie van de motor vond. Hij kon zijn eega bijna niet verstaan tijdens het rijden.
Mijn antwoord was: Elk nadeel heeft zijn voordeel :P
Na schledanou
Leen
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 06 apr 2005, 19:24
- Locatie: Amstelveen
hallo Gerard,
ik heb materialen gebruikt van Redux.
scheelt aanzienlijk in geluid, om in percentages te rekenen,
denk ik dat het toch zeker een 40 tot 50 % verschil uitmaakt.
heb ontdreuningsplaat met pyramideschuim gebruikt onder
de motorkap, motorbak en in de portieren en ontdreuningsplaat met
perspol schuim voor op de bodem.
ik was nog geen 200 euro kwijt, je moet dan wel alles zelf snijden en
erin lijmen (een blik pattex alleslijm). is goed te doen
grt wim
ik heb materialen gebruikt van Redux.
scheelt aanzienlijk in geluid, om in percentages te rekenen,
denk ik dat het toch zeker een 40 tot 50 % verschil uitmaakt.
heb ontdreuningsplaat met pyramideschuim gebruikt onder
de motorkap, motorbak en in de portieren en ontdreuningsplaat met
perspol schuim voor op de bodem.
ik was nog geen 200 euro kwijt, je moet dan wel alles zelf snijden en
erin lijmen (een blik pattex alleslijm). is goed te doen
grt wim
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten