Ik heb een MB 407D camper uit '73 met een OM617 motor in. Nu heb ik heb probleem dat ik met een waterlek zit. Ik ken echter zelf zeer weinig van deze techniek en vroeg me af wat me te doen staat. Telkens als ik rij moet ik mijn radiator bijvullen, als ik dan terug stilsta, loopt al het water eruit + stoom... Als ik van dicht kijk lijkt het alsof het druppelt tussen de motorblok en de rotor van de ventilatie.. Iemand tips en/of ideetjes?
GrZ
OM 617
- dereiziger
Re: OM 617
daar zit je waterpomp, kan zijn dat die pakking daar lek is . dan loopt alles er uit . die pakking is vrij eenvoudig te vervangen .
-
Wat is vrij eenvoudig? Ik ben een leek, ik ken er bitter weinig van. Is er ook een soort werkplaatshandboek voor dit soort motoren?
GrZ
GrZ
- dereiziger
Wat is eenvoudig .. tja .. volgens mij ga je zo te werk .. Radiator laten leeglopen en de oliekoeler die aan de zijkant aan de radiator vastzit loshalen .. deze kan gewoon blijven zitten je radiator in principe ook maar het werkt makkelijker als je ze erafhaald, dan maak je de rotor los .. 4 boutjes .. en dan kan je bij de boosdoener die zit ook met ik men 6 boutjes vast .. kunnen er ook 8 zijn .. deze voorzichtig loshalen en voila je bent bij je lekke pakking .. wel even alles goed schoonmaken en controleren op scheurtjes voordat je de boel weer monteert
mocht je nu in de buurt wonen wil ik je ook wel helpen ;)
Grt Ton
mocht je nu in de buurt wonen wil ik je ook wel helpen ;)
Grt Ton