kan iemand mij vertellen waar deze 2de luchtklep voor dient en of deze vast hoort te zitten aan de luchtklep (smoorklep?) die door de stangen bediend wordt.
ik hoop dat de link goed door komt..
alvast bedankt voor jullie hulp.
Mvg Maarten Prins
MB 406.... niet veel Pk's. maar ach, je hebt vakantie of niet
dat is een smoorklep die gaat werken wanneer de motor achteruit gaat draaien.
Daar heb je in NL natuurlijk geen last van, maar in de bergen is het mogelijk dat het voertuig in de versnelling staat geparkeerd en achteruit gaat rijden. (Of hij staat in z'n achteruit en gaat vooruit rijden)
Wanneer de stopknop dan niet staat ingedrukt zou de motor kunnen starten. Want jawel, ook een viertakt kan achteruit draaien waardoor de inlaat gaat werken als uitlaat. Omdat er dan geen vacuüm ontstaat die de regulateur terugtrekt, slaat het orgel op hol.
Op dat moment slaat de 2e klep dicht en smoort het hele zooitje.
Het is dus eigenlijk een soort uitlaatrem in je inlaat.
ps; het zal bij jou niet snel roesten met die vette baggerzooi.. :mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Dank je wel voor je reactie. En wat een geweldig systeem! is het nu zo dat deze klep "los" hoort te zitten? ik heb nl de indruk dat hij er voor zorgt dat mijn motor af en toe inhoud. De motor komt dan niet op toeren en na een paar keer het gaspedaal te hebben in gedrukt weer wel.
En die vette bagger is de zekerheid voor vieze handen :)
Mvg Maarten Prins
MB 406.... niet veel Pk's. maar ach, je hebt vakantie of niet