Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om het chassis van een Mercedes 508 ex leger ambulance te verlengen zodat daar een plateau gemaakt kan worden waar fietsen op gezet kunnen worden.
Mijn ouders (op leeftijd) kunnen de fiets niet meer hoog op beuren.
chassis MB 508 verlengen
-
- Contacteer:
- evelyn25
- Contacteer:
Re: chassis MB 508 verlengen
volgens mij geen probleem.. als je hem maar bout en niet vastlast
508 lang hoog, OM314 uit 1977
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
-
Ik heb voor dat doel (zwaar rek achterop) net een koppelingsbalk besteld voor de 508.
Dit samen met ander forumlid, die een 3,5 tons aanhanger er achter wil hangen, dus het draagvermogen van de constructie lijkt voldoende.
Frank
Dit samen met ander forumlid, die een 3,5 tons aanhanger er achter wil hangen, dus het draagvermogen van de constructie lijkt voldoende.
Frank
-
- Contacteer:
Ben erg benieuwd naar de evt. foto's hoe ik e.e.a. bevestigen moet.
- evelyn25
- Contacteer:
toevallig sprak ik tijdens mijn vakantie iemand die dit gedaan heeft, hij verlengde zijn mercedes 410 met de maximaal mogelijke hoeveelheid.
Hij heeft bij de rdw de bevestigings eisen en maten opgevraagd. en bij mercedes geinformeerd hoeveel haalbaar was.
De documentatie van de rdw vermeldde dat er van boven naar onder gelast moest worden, vervolgens platen eroverheen met gaten er in welke weer werden
opgevuld met (prop)lassen.
het een en ander zag er solide uit...
dus documentatie opvragen bij de rdw en even kijken hoe merdedes dit doet (homologatie??)
succes
Hij heeft bij de rdw de bevestigings eisen en maten opgevraagd. en bij mercedes geinformeerd hoeveel haalbaar was.
De documentatie van de rdw vermeldde dat er van boven naar onder gelast moest worden, vervolgens platen eroverheen met gaten er in welke weer werden
opgevuld met (prop)lassen.
het een en ander zag er solide uit...
dus documentatie opvragen bij de rdw en even kijken hoe merdedes dit doet (homologatie??)
succes
508 lang hoog, OM314 uit 1977