Axiale speling uitgaande as versnellingsbak OM364

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Yoni

Axiale speling uitgaande as versnellingsbak OM364

Bericht door Yoni »

Tijdens een doorloop beurtje kwam ik er achter dat er op de uitgaande as van de versnellingsbak van onze MB609 speling zat het zal niet veel meer zijn dan 2 tiende maar er zweet ook olie langs de keerring.
Heeft iemand een exploded view of een documentatie zodat ik kan zien wat me te wachten staat als ik het lager ga vervangen!

Gr. Yoni
Yoni

Re: Axiale speling uitgaande as versnellingsbak OM364

Bericht door Yoni »

niemand documentatie over de versnellings bak?
paulv

Bericht door paulv »

Ik heb niks, maar er zijn ook middelen die de keerringen revitaliseren, misschien is dat het proberen waard?

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
DVIII

Bericht door DVIII »

speling en lek zijn niet hetzelfde. twee tiende is verwaarloosbaar , maar het lekken zit'm in het lange stilstaan.
die ringen kosten niet veel maar het is wel even een karwij om ring uit de achterplaat te werken. als de poelie eraf is kan je er zo bij . de poelie zit vast met een speciaale moer met vier inkepingen. afijn die maak je altijd wel los maar niet zo snel en goed weer vast.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Yoni

Bericht door Yoni »

De bus hebben we al een jaar en meer dan 12.000 km gereden en nu begint hij pas olie te lekken op de keerring.
Op het moment dat je een voelbare speling hebt en de drijfas heen en weer kan bewegen in het lager lijkt dit me niet bevoordelijk voor het geheel, toch?
DVIII

Bericht door DVIII »

ik probeer het niet te moeilijk te maken , maar speling is in elk geval geen klemmen , en als het nog geen herrie maakt is het normaal.
wel niet bevorderlijk , je kan de hele auto wel gaan screenen , dan met je nog veel meer vervangen wat eh , ja een "je ne say qua" zoals de engelsen zeggen. ik zou alleen voorlopig investeren in een speciale dop en in een keerring , die dop kan je misschien wel lenen van de een of de ander ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie