Luchtfilter OM314 1982
-
Luchtfilter OM314 1982
Ik krijg mijn luchtfilter er niet af. In het boek wat ik heb is de luchtfilter van een ambulance beschreven en die heeft een luchtfilter met klemmen. Mijn luchtfilter is met een bout in het midden waar je de moer er van af moeten halen en dan pak je het olie bakje weg.
Maar nu blijft de filter daar hangen en ik weet niet hoe ik die er af krijg. Heb al geprobeerd om de hele unit er af te halen maar de boutjes zijn eeeerg verroest dus dan zou ik moeten gaan slopen. Dan laat ik hem liever hangen. Weet iemand hoe ik het filter er uit krijg?
Ik kan eventueel een fototje maken als het moet!
Maar nu blijft de filter daar hangen en ik weet niet hoe ik die er af krijg. Heb al geprobeerd om de hele unit er af te halen maar de boutjes zijn eeeerg verroest dus dan zou ik moeten gaan slopen. Dan laat ik hem liever hangen. Weet iemand hoe ik het filter er uit krijg?
Ik kan eventueel een fototje maken als het moet!
Mercedes 813
- Detlev
Re: Luchtfilter OM314 1982
Je weet zeker dat je het hier over het oliebadluchtfilter hebt? Het klinkt mij eerder als het oliefilter in de oren.....
Een versie met een bout ken ik niet, maar als je de pan van het filterhuis hebt gehaald moet je het filterelement er zo uit kunnen halen, dat ligt daar gewoon los in.....reinigen met diesel en droog spuiten.
Overigens komt bij het oliefilter ook het filter er gewoon los uit nadat de centrale bout is losgedraaid.
Een versie met een bout ken ik niet, maar als je de pan van het filterhuis hebt gehaald moet je het filterelement er zo uit kunnen halen, dat ligt daar gewoon los in.....reinigen met diesel en droog spuiten.
Overigens komt bij het oliefilter ook het filter er gewoon los uit nadat de centrale bout is losgedraaid.
Mercedes 406 uit 1969
-
Ik bedoel echt het luchtfilter. De pan zit boven het rechter wiel en naast het rechter voorlicht.
Bij me 407 viel het filter er ook zo uit maar deze zit vast in/aan de bovenkant, heb er al paar klappen op gegeven en aan getrokken maar niks..
Bij me 407 viel het filter er ook zo uit maar deze zit vast in/aan de bovenkant, heb er al paar klappen op gegeven en aan getrokken maar niks..
Mercedes 813
- dereiziger
Dan toch die slechte moeren maar wegslijpen . om de boel weer schoon en goed te krijgen . soms is dat beter dan te blijven vogelen .
-
je hebt gelijk maar die moeren/bouten zijn silent blocks en die moeten ik dan óók weer gaan kopen :mrgreen:
Ga er morgen nog maar weer onder liggen!
Ga er morgen nog maar weer onder liggen!
Mercedes 813
- dereiziger
-
- dereiziger
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Ik had ook een Düsseldorfer met een oliebadluchtfilter met een centrale bout. Het geheel was zo moddervet dat de vleugelmoer onderop niet kòn vastroesten!
Je kunt ook het draadeind aan de onderkant in de griptang pakken en het kapotdraaien. Als je geluk hebt, komt het toch nog los, boven of onder. En als je pech hebt, moet je op de afgebroken stomp een nieuw stuk draadeind lassen of met een verlengmoer koppelen.
Je kunt ook het draadeind aan de onderkant in de griptang pakken en het kapotdraaien. Als je geluk hebt, komt het toch nog los, boven of onder. En als je pech hebt, moet je op de afgebroken stomp een nieuw stuk draadeind lassen of met een verlengmoer koppelen.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
-
De centrale moet kwam makkelijk los en het bakkie viel er zo uit maar het filter zelf zit muurvast in het bovenste gedeelte.
Die moet je er toch gewoon uit kunnen trekken lijkt me?
Die moet je er toch gewoon uit kunnen trekken lijkt me?
Mercedes 813
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Ja, dat zou moeten kunnen. Maar tussen theorie en praktijk zit wel eens wat ruimte.
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
-
Oke, dan ga ik toch eerst nog even met de rubbere hamer wat proberen!
Mercedes 813
-
- Contacteer:
Oude oliefilm kan heel goed plakken hoor, goed inspuiten met afwasmiddel en een nachtje laten rusten dan komt die wel los.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

http://www.stichtingdts.nl
Iveco/Clou 670p

http://www.stichtingdts.nl
Iveco/Clou 670p
-
Bedankt voor de tip! Er zaten ook 25 gaatjes in het pannetje dus hij staat misschien al wat jaartjes zonde olie aan te koeken!
Mercedes 813