Heren, even een vraagje ik heb een probleem met een mercedes om 617 5 cilinder 300d. Ambulance
Het volgende is het geval de startmotor draait goed rond het startrelais is nieuw . Bij starten valt het startrelais uit en draait de motor mooi na, nu zit er voor de startmotor een groot ouderwets massa relais ingebouwd die overigens niet massa maar plus schakelt, dit relais schakelt alle stroom in de auto aan/uit vergeet ik hem uit te zetten loopt de accu langzaam leeg :? . meestal is het na 2 tot 3x gloeien en opnieuw starten overigens wel zo dat de wagen dan direct start, de motor zelf heeft maar een heel klein zetje nodig om aan te slaan
nu weet ik niet of ik het probleem moet zoeken bij de startmotor of bij dat massarelais
Ik heb zitten denken om het relais te overbruggen om te kijken of de startmotor dan hetzelfde euvel vertoont maar voordat ik daar aan gaat beginnen wou ik eerst hier even navragen of dat een goed idee is, of hebben jullie andere ideeën?
Grt Ton
startmotor
- Leo
- Site Admin
Re: startmotor
Overbrug 'm maar Ton.
In de groene zit ook zo'n rotding. Zodra de accu's ff minder zijn dan vol, begint het gelazer.
Ik ga 'm er dan ook tussenuit slopen.
Zie trouwens de toegevoegde waarde niet van zo'n massarelais, bijna iedere auto draait zonder.
Dat je accu's leeglopen wanneer je dat relais aan laat staan is nogal logisch, want hij trekt nogal wat prik.
Je kunt 'm trouwens ook vervangen door een handmatige massaschakelaar.
In de groene zit ook zo'n rotding. Zodra de accu's ff minder zijn dan vol, begint het gelazer.
Ik ga 'm er dan ook tussenuit slopen.
Zie trouwens de toegevoegde waarde niet van zo'n massarelais, bijna iedere auto draait zonder.
Dat je accu's leeglopen wanneer je dat relais aan laat staan is nogal logisch, want hij trekt nogal wat prik.
Je kunt 'm trouwens ook vervangen door een handmatige massaschakelaar.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- dereiziger
ok dan Relais overbrugd ... resultaat is inderdaad sneller starten . hoewel de startmotor nog steeds niet werkt zoals het moet en nog steeds 50 seconden gloeien ..
mijn volgende stap is denk ik de bedrading vernieuwen naar de startmotor en andere gloeispiralen erin ..
mijn volgende stap is denk ik de bedrading vernieuwen naar de startmotor en andere gloeispiralen erin ..
- Arno Z
- Contacteer:
Ton,
Zit er een snelgloeinstallatie op?
Arno
Zit er een snelgloeinstallatie op?
Arno
- dereiziger
nee dat wil ik nu dus gaan installeren, momenteel is het oude gloeiers met de porseleinen kop ..