Inpikken op wat Paul schreef -
ik heb er ook een hekel aan lege ruimte te vervoeren die ik maar even gebruik elke dag
ik heb er ook een hekel aan tijd te spenderen aan het transformeren van bed in tafel of kast in bank
de ondervinding als zeiler maakt
dat ik alles vermijdt wat op eigen houtje kan gaan schuiven en draaien
van uit een andere hoek
Waarom dagen of zelfs maanden een auto ongebruikt te laten staan? Vandaar een heel ander concept (zonder douchekast)
Wel even een paar woorden over doelstellingen
Een modus vivendi vinden tussen een lichte vracht die we nodig hebben voor de zaak en een zwerfwagen die we willen gebruiken in WE en een enkele keer voor een langere vakantie.
Voor de zwerfwagen ligt onze filsofie dicht bij die van de eerste California.
We willen vooral een comfortabele reiswagen,
waarmee je voor een
dagtrip of een WE alles aan boord hebt wat je kan wensen, kookgelegenheid, gelegenheid voor persoonlijk toillet, wc en slaapgelegenheid
waarmee je voor
langere vakanties de trip naar en van het reisdoel kunt splitsen in zoveel etappes als je belieft, zonder telkens te moeten zoeken naar een gelegenheid om te overnachten
Voor een lang verblijf ter plaatse huren we wel zonder bezwaar "accomodatie" als het maar niet in een vakantiepark is.
Maar
wekenlang zwerven moet ook kunnen
eerste conclusie - hoe dikwijls STA je eigenlijk recht in een zwerfwagen juist om te douchen.... tweemaal drie minuten per dag....want anders gebruik je te veel water dus géén douche - geen douchekast en geen wagen die niet onder alle poorten doorkan, 2 meter hoog buiten krap 137 cm binnen al blijven we dan "L" loopzone noemen
Massa dingen doe je zittend aan een tafel of werkblad... daarom "W" ..... cm over de volle wagenbreedte. W voor werblad, om te koken dus met de koelkast bijdehand onder het werkblad en dicht genoeg bij de deur om van buiten de wagen wat uit te nemen of erin te stoppen.
Kaart lezer route uitzetten verslag schijven...dus de computer ... ook maar onder het werkblad, en zo determineerboeken en reisdocumentatie
Eronder ook de inverter en rechts het controlepaneel
Ze mozr heel wat meer onder de hand blijven... om voor van alles en nog wat van dienst te zijn "S" zone van service een deel kan wat verder weg geborgen "B" van berging (waar je in noodgevallen ook wil van binnen aan wil. Al wat in "S" of "B" zit blijft onder tafelhoogte. Hierboven zitten twee massief dennen "platen". Eentje zit vast boven 'B". een andere kan schuiven en zo op uiterste stand van bij de "B" plaat aansluiten tot de rand van de "W". Dan heb je op tafelhoogte - een twintig cm onder de rand van de ramen een gesloten platform...
De nodige tussenstappen (vergrendeld) - de "S" zone vrij ( en zo staat de zaak gewoonlijk onder de
rit). De S-zone weggestopt (en nu zit er boven S en B tesamen een "kingsize" bedstee). Nog een stapje meer voorwaarts en nu vormt de S-plaat een wagenbrede bank waar drie makkelijk samen kunnen aanzitten "aan "tafel"
In de S zone zitten, de waterverwarmer en de watertanks, de campipotti en verder curver stapelboxen alles wat onder de hand moet zijn... weer wat uit zeilerservaring liever geen schuiven die je moet vergrendelen, kastdeurtjes die kunnen openzwieren o kleren die van de hangers kunne schuiven.
hier een plaatje
Transporter.JPG
en voorlopig
time is up
grtz
Archie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.