Naar de apk gebracht en dat was wederom een feest. Op de remmenbank spatte 1 van de achterremmen uit elkaar, vorige maand had ik ze nog gesteld toen was er niks aan de hand. Maarja beter hier dan op een bochtig bergweggetje.
Ik liet de 2 achterremmen dus maar vervangen naar huis rijden met een defect aan het remsysteem vond ik geen goede optie. Ik dacht mooi dan is het nu klaar, verse APK...
Helaas afgekeurd op de roetmeting en zelfs met een blokje onder het gaspedaal (half gas) wilde het niet lukken.
Dit is de situatie:
De verstuivers zijn nieuw
De bus rijd goed maar lijkt bovenin de toeren meer te doen
De dieselpomp is vorig jaar op tijd gezet door een prutser
Het maximum toerental ligt VEEL te hoog. Halfgas kwam die al tot 4800 toeren terwijl 5200 de max hoort te zijn.
Ten eerste wil ik controleren of de pomp wel op het goede moment inspuit 24 graden voor BDP
Ik vraag me af wat ik het beste kan doen om het maximum toerental naar beneden te krijgen.
De schroef voor het maximumtoerental verdraaien
De schroef voor de begrenzing van de hoeveelheid brandstof verdraaien (full load schroef) misschien dat het maximumtoerental daardoor ook naar beneden gaat.
Ter illustratie ik heb de linker pomp op het plaatje.

Wat ook meespeelt is dat na de reparatie aan de remmen m`n geld op is en ik geen plek heb om de bus geschorst te parkeren.