Remmen achteras 609

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Grenzgenger
Contacteer:

Remmen achteras 609

Bericht door Grenzgenger »

Ik ben vandaag naar de Tüv geweest voor de 2 jaarlijkse keuring. Alles was in orde maar op de remmentestbank gaf op de achteras een verschil van 50% te zien, volgens de keurmeester was dit een kwestie van afstellen.

Op weg naar het keuringsstation heb ik een stuk met de handrem erop gereden om de eventuele roest te verwijderen.

Het vreemde is dat bij de handremtest er geen noemenswaardig verschil was alleen met de voetrem was dit aanwezig.

Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen en hoe moet ik deze remmen afstellen?

Groet Marcel.
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
Frank.fjph

Re: Remmen achteras 609

Bericht door Frank.fjph »

Moi mazzel, bij APK was ie afgekeurd boven de 20 of 30 %%

Dit lijkt op ontluchten van de remmen, en ook de remmen opnieuw afstellen:

met schroevedraaier de stelwieltjes strak aandraaien ( schoene tegen de trommel , wiel draait niet meer.
Dan 5 tandjes terugstellen, wiel moet soepel draien, en hetzelfde aan de andee kant, en klaar was ik met mijn 508D

Maar of het bij de 609 ook zo is ??? ik vermoed van wel,

Frank
Grenzgenger
Contacteer:

Hallo Frank,

de auto werd alleen goedgekeurd als ik de remmen zou nakijken. Er werd mij ook aangeboden de remmentestbank kostenloos nog eens te gebruiken ter controle, de Tüv doet niet echt moeilijk.

Aan ontluchten zou ik niet meteen de oorzaak gezocht hebben maar het is inderdaad een goede tip! Ik zal meteen de remvloeistof vervangen want deze zit er inmiddels ook alweer 2 jaar in en na het afstellen ga ik nog eens terug.

Bedankt voor de tip!

Groet Marcel.
Goldwingh

Bericht door Goldwingh »

Hallo Marcel
Je geeft niet aan of het verschil zit tussen links-rechts of voor-achter. Zoals jij beschrijft had ik het zelfde probleem en heeft de monteur de belasting afhankelijke regeling van de achteras af gesteld. Voor die tijd raakte de achterwielen bij zeer fors remmen in een slip. Daarna niet meer. Hij heeft de APK gewoon afgewerkt
Groet Henk MB609
Grenzgenger
Contacteer:

Hallo Henk,

het verschil zit hem tussen het linker- en rechterachterwiel van de achteras, de vooras is prima!

Groet Marcel.
Plaats reactie