Ik zal in het kort proberen te vertellen wat het probleem is en de tot nu toe gedane actie's hier tegen, pfftttt....
Ik woon fantastisch, alle ruimte van de wereld, ruim 5000m2 grond dus gewoon super, echter mijn buren zijn heel trots op hun veestapel, koeien, varkens etc..... dus ook muizen :twisted: :twisted: :twisted:
Je raad het al, muizen in de camper :shock: :shock:
Gelukkig had ik het snel onder controle en was de bus weer muis vrij, echter natuurlijk gelijk een anti-muizen plan geactiveerd :mrgreen:
Nu heb onder de chauffeursstoel een aantal gaten gevonden (gemaakt door de fabrikant zelf, dus niet dankzij het verouderingsproces :mrgreen: ), deze met metaal dichtgemaakt.
Nu heb ik ooit een cd" gekocht met daarop allerlei info en tekeningen van de mercedes 508, daarop zag ik dat de staanders naast de deuren van onderen open zijn, bij mij lopen daar ook electr.kabels doorheen, dus zo kunnen de muizen via die kabels naar boven klimmen en dan vrij toegang tot onze camper. Het gaat om de volgende kokers:
die waar de passagiersdeur insluit, en de koker daarnaast richting achterzijde (dus naast de schuifdeur,
die waar de chauffeursdeur insluit, en de koker daarnaast richting achterzijde (dus recht tegenover die van de schuifdeur).
Deze kokers heb ik onderin vol geschroefd met schroeven, dus een soort traliewerk is er in de koker ontstaan met een tussenruimte van circa 7 mm tussen de schroeven. Naar mijn idee is dit de beste oplossing omdat ik de kokers niet wil afsluiten ivm toekomstige vochtproblemen dus roest.
De kokers helemaal aan het eind (waar de scharnieren van de achterdeuren dus aanzitten) heb ik ook dichtgemaakt.
Nu is mijn vraag (hehe eindelijk .......

Zijn er hier kenners die mij kunnen vertellen of er nog andere "muizenpaden" zijn geleverd door de fabrikant?
Ik heb echt alles nagekeken en kan absoluut niets anders meer vinden, maar je weet nooit, de muizen van 2011 zijn tegenwoordig verrekte slim :(