Ik heb een Victron Multiplus omvormer met een continu vermogen van 1600W en een piekvermogen van 3000W. De accu is een AGM 220Ah.

Ik heb getest met een volle accu, een batterijmonitor die naast voltage en amperage ook het verbruik in Ah aangeeft. Uiteraard staan verder alle verbruikers uit (en heb ik zelfs de zonnepanelen losgekoppeld)
Wat opvalt is dat zodra je de machine aanzet het verbruik in een soort golfbeweging naar rond de 125A loopt en dan weer terug een paar amp. Die 125A is dus niet continu!

Nadat de machine opgewarmd is en het lampje niet meer knippert, is er 1.5Ah uit de accu verbruikt. het stroomverbruik is nu overwegend laag en heel af en toe weer een piekje van 125A, synchroon aan het tikken wat je het apparaat thuis ook hoort doen.
Als ik daadwerkelijk koffie tap gaat de stroom weer richting 125A, maar ook hier niet constant. Het lijkt wel of het apparaat voortdurend de druk/temp regelt tijdens het tappen van de koffie. Na twee lungo's te hebben getapt is er (inclusief het opwarmen) 3.5Ah uit de accu. Dat valt mij heel erg mee, dat is 1 Ampere 75 per bakkie

Cheers, Rogier