Gisteren en vandaag eerste proefovernachting op camperplaats in Harlingen gemaakt:

Het ging vannacht enorm te keer harde wind regen kortom niet echt best geslapen. Maar alles werkte goed en dat wilde we toch even weten. Het was erg koud en dan is het fijn te zien hou het vrouwtje met haar blote voetjes op de verwarmde badkamer vloer kan staan. Verder denk ik dat ik de douchekraan verkeerd om heb aangesloten en blijkt de blower van de verwarming in de cabine het niet te doen. Maar we hadden sowieso nog een hele lijst klussen staan voor onderweg....
Morgen gaan we voor een paar maanden naar het zuiden!
@bambam1962
Het vinyl zit met gewone vloerlijm van de Kwantum tegen de wand geplakt. Er zit meer dan een emmer op maar het plakt al na enkele minuten en dat is wat je wil (zeker als je het uit een stuk wilt doen).
@maxer
Tja qua buffer zit ik idd aan de magere kant, is elders ook al opgemerkt. Maar een grotere (of een tweede) accu ging nergens meer passen. Toch bleek vandaag dat de grote hoeveelheid panelen zelfs op zo'n mistroostige dag nog 1.5-2.0 amp levert. Dat is genoeg om de victron en koelkast aan te laten staan zonder dat de accu verder de min in gaat (overdag dan). We willen beiden snachts uitzetten (het is een A+ koelkast dus dat zou moeten gaan), ik denk dus dat we ook een paar slechte dagen wel overleven. We gaan vanaf morgen ervaren hoe het loopt, ik ben benieuwd. Ik heb naast de victron battery monitor nog een aparte wattmeter om de opbrengst van de panelen en het gebruik van de koelkast continu in de gaten te houden.
Ik had zelf ook bedacht dat een multiplus 2000 beter zou zijn geweest. Ik wilde ook een combimagnetron maar ben er nu achter gekomen dat het vermogen van het ovengedeelte van de meeste combi's boven de 1700W ligt. En inderdaad, als de koelkast aanslaat zit ik nu redelijk aan de rand. Als het lampje brand is dat wanneer hij (bij mij dan) over de 1600w gaat? Dan heb ik toch tijdelijk tot 3000W ruimte?
gr Rogier