Ik weet het, het is geen Camper, maar ik vervoer de 1-assige Trekker wel op een aanhanger achter de Camper.
Aangezien er van trekkers er geen Forum is, probeer ik het hier.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met advies.
De motor van de trekker is een luchtgekoelde 1-cilinder 600cc 2-tact diesel van Sachs.
De cilinder met de zuiger heb ik namelijk voor een andere motor nodig en die heb ik al los liggen.
De cilinder van de motor zit met 4 moeren vast, die heb ik eraf.
Uiteraard alle beplating/uit-inlaat/leidingen verwijderd.
De kop wil ik erop laten zitten, want die zit alleen met moeren aan de cilinder vast.
Dus naar mijn idee maakt dat niets uit.
Mijn conclusie is, dat de cilinder alleen met de pakking nog vast zit.
Ik heb al met een kunststof hamer van uit verscillende richtingen tegen de cilinder geslagen, niet al te hard is gietijzer.
Geprobeerd om met een dunne koubijtel op de naad er in te slaan, maar daar ben ik een beetje huiverig voor.
Heeft iemand een idee hoe ik dat los kan krijgen?
Sachs 2-tact diesel
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 22:28
- Locatie: Elburg
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
Re: Sachs 2-tact diesel
Je wil toch niet zeggen dat je een Holder e12 aan het slopen bent?
Als dat zo is moet je even contact opnemen met Niels den Boer uit Mookhoek: holderservice.nl
Groeten van,
Martin
Als dat zo is moet je even contact opnemen met Niels den Boer uit Mookhoek: holderservice.nl
Groeten van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 22:28
- Locatie: Elburg
Re: Sachs 2-tact diesel
Ik ben een Hummel aan het repareren en daar zit een 12pk sachs diesel in.
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
Re: Sachs 2-tact diesel
In de Holder zit dezelfde Sachs, ik heb hier een Holder B12 staan (2-asser). Het zou me niets verbazan als Niels er een antwoord op heeft. De techniek is vrijwel allemaal hetzelfde.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 22:28
- Locatie: Elburg
Re: Sachs 2-tact diesel
Ik heb Niels gebeld en de enigste nieuwe mogelijkheid was, cilinderkop eraf en een blok hout van 2a3 cm dik op de zuiger leggen, kop erop en dan de zuiger omhoog draaien zodat je de cilinder eraf drukt.
Maar ik wil graag de kop erop laten zitten.
Niels gaf aan om terhoogte van in-uitlaat te meppen.
Na een kwartiertje meppen kwam hij los.
Zuiger van de drijfstang gehaald en ik kan de andere motor weer opbouwen.
Maar ik wil graag de kop erop laten zitten.
Niels gaf aan om terhoogte van in-uitlaat te meppen.
Na een kwartiertje meppen kwam hij los.
Zuiger van de drijfstang gehaald en ik kan de andere motor weer opbouwen.
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
Re: Sachs 2-tact diesel
Zulke kwaliteit moet je inderdaad niet verloren laten gaan. Het is goed te lezen dat er binnenkort weer een zgan Hummel door Nederland rijdt. Succes!
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten