Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
- paulv
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
- Locatie: Saint Denis des Murs
Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
Het wordt een Heuliez GX37, ex schoolbus, direct van de school gekocht. Altijd garage onderhouden, elke 6 maanden APK plus onderhoud, alle boekjes (19j) aanwezig.
Hij vodoet aan alle eisen die we onzelf hadden gesteld, niet te duur (€ 5000), niet te oud (1993), niet teveel km (500.000), goede motor: Renault MIDR 06.02.12 D (M.A.N 798 turbo met intercooler), 182pk, echt chassis, Telma (electro-magnetische bergrem), luchtvering, totaal geen roest, niet te lang (8,2m), niet te zwaar en voldoende laadvermogen (7T leeg, max. 10T), stahoogte (1,90), volkomen vlakke vloer, veel laadruimte (opzij en ook achter).
Nadelen zijn er ook, dure nieuwe onderdelen carroserie, (gelukkig veel op de sloop), motor voorin, geen airco, geen standkachel, geen dubbelglas, geen ABS.
Groeten, Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door paulv op 21 apr 2012, 00:01, 5 keer totaal gewijzigd.
Bezoek altijd welkom!
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
Gefeliciteerd met jullie aankoop!
En welkom bij het gilde der schoolbussers.
En welkom bij het gilde der schoolbussers.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- dereiziger
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
- Locatie: visvliet
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Re: Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
Hoi Paul,
Mooie bus, wel niet top geïsoleerd maar je zoekt toch de zon op!
Veel plezier ermee.
Groet Anton
Mooie bus, wel niet top geïsoleerd maar je zoekt toch de zon op!
Veel plezier ermee.
Groet Anton
- vanhooltje
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
- Locatie: Vrouwenparochie
Re: Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
Mooie bus Paul gefeliciteerd ermee
:P

Groet, Peter
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op

- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
Heel lief bussie Paul.
Succes met de ombouw.

Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Maxer
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
- Locatie: Berkhout
- Contacteer:
Re: Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
Mooi bus. Is best wel wat moois van te maken. Suc6!
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
Leuk ding Paul, veel succes met de bouw.
Kunnen we het volgen straks????
Frank
Kunnen we het volgen straks????
Frank
- setrabus
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 25 sep 2011, 20:13
Re: Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
gaaf paul succes ,enne nog foto.s van de binnenkant?



- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Re: Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
Hoi Paul, Leuk ding, zeker als ie inderdaad geheel roestvrij blijkt te zijn.
..maak maar niet te veel panelen los enzo.. :mrgreen:
Ik hoop ook dat we regelmatig een update-je van je krijgen met fotootjes
Succes en have fun!
..en fotootjes? zoiets denk ik:
http://www.photos-camions.com/t586-car- ... thionville
..maak maar niet te veel panelen los enzo.. :mrgreen:
Ik hoop ook dat we regelmatig een update-je van je krijgen met fotootjes

Succes en have fun!
..en fotootjes? zoiets denk ik:
http://www.photos-camions.com/t586-car- ... thionville
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- paulv
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
- Locatie: Saint Denis des Murs
Re: Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
Het is nog niet helemaal zover (het is hier nog Paasvakantie en de school is dicht), wat kleine details zoals een nieuwe APK, betalen en dan nog naar huis rijden.
Het grote probleem in Frankrijk om een bus op een camperkenteken te krijgen is dat ALLES gedocumenteerd moet worden en aan alle normen moet voldoen net als een fabriekscamper. Hiervoor heb je een speciaal normen boekje.
Maar dankzij een club van mede ombouwers http://www.AAVL.org gaat het me wel lukken. Daar ga ik een blog openen waar alles in beschreven gaat worden. Dit ter lering en vermaak.
Het moet iets worden met alle comfort van thuis in een mooie omgeving geinspireerd op trein-suites zoals die van de Orient Express en de Pullman wagons. Je woont nou eenmaal in een treinstation en "noblesse oblige".
Energie-technisch heb ik zo mijn eigen ideeën en die kan ik dan gelijk in de praktijk beproeven.
Wordt vervolgd.
Groeten, Paul
@ winand, het is wel ongeveer dezelfde bus, dezelfde motor en chassis maar de mijne is iets langer
en met de motor voor inplaats van achter.
Die van de CRS zijn geheel kogelvrij (Kevlar) met toilet, airco(Kubota) en Webasto. Dat kogelvrije is in Frankrijk het grote probleem om hem op kenteken te krijgen, de voorruit moet hier van gelamineerd glas zijn en deze zijn van polycarbonaat(Lexan). Een nieuwe voorruit kost een vermogen.
De busjes zijn nog volop te krijgen bij de domeinen voor rond de €1000,- 200.000km. 20 jaar oud.
Natuurlijk ook bij handelaren, maar die willen ook wat verdienen: http://www.leboncoin.fr/utilitaires/301 ... tm?ca=14_s
Ze gaan allemaal naar Polen, daar doen ze niet zo moeilijk, misschien in Nederland ook niet?
Het grote probleem in Frankrijk om een bus op een camperkenteken te krijgen is dat ALLES gedocumenteerd moet worden en aan alle normen moet voldoen net als een fabriekscamper. Hiervoor heb je een speciaal normen boekje.
Maar dankzij een club van mede ombouwers http://www.AAVL.org gaat het me wel lukken. Daar ga ik een blog openen waar alles in beschreven gaat worden. Dit ter lering en vermaak.
Het moet iets worden met alle comfort van thuis in een mooie omgeving geinspireerd op trein-suites zoals die van de Orient Express en de Pullman wagons. Je woont nou eenmaal in een treinstation en "noblesse oblige".
Energie-technisch heb ik zo mijn eigen ideeën en die kan ik dan gelijk in de praktijk beproeven.
Wordt vervolgd.
Groeten, Paul
@ winand, het is wel ongeveer dezelfde bus, dezelfde motor en chassis maar de mijne is iets langer

Die van de CRS zijn geheel kogelvrij (Kevlar) met toilet, airco(Kubota) en Webasto. Dat kogelvrije is in Frankrijk het grote probleem om hem op kenteken te krijgen, de voorruit moet hier van gelamineerd glas zijn en deze zijn van polycarbonaat(Lexan). Een nieuwe voorruit kost een vermogen.
De busjes zijn nog volop te krijgen bij de domeinen voor rond de €1000,- 200.000km. 20 jaar oud.
Natuurlijk ook bij handelaren, maar die willen ook wat verdienen: http://www.leboncoin.fr/utilitaires/301 ... tm?ca=14_s
Ze gaan allemaal naar Polen, daar doen ze niet zo moeilijk, misschien in Nederland ook niet?
Bezoek altijd welkom!
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
Paul,
Als het allemaal zo moeilijk is om op kenteken te krijgen, is het geen optie om hem via een Nederlands camperkenteken opnieuw in te voeren ????
Frank
Als het allemaal zo moeilijk is om op kenteken te krijgen, is het geen optie om hem via een Nederlands camperkenteken opnieuw in te voeren ????
Frank
- paulv
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
- Locatie: Saint Denis des Murs
Re: Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
Hoi Frank,
Het is zelfs voor Amerikaanse fabrieks campers bijna onmogelijk een Frans kenteken te krijgen ook niet door de importeur.
Nou weet ik wel dat ze dat eigenlijk verplicht moeten als er al een Europees kenteken op zit, maar daar hebben ze lak aan. Trouwens in België hebben ze er ook een handje van (Ernst).
Daarom doe ik het maar zo gemakkelijk mogelijk, een Franse bus met een echt chassis met een geldig kenteken en een geldige APK, van een Fabriek die niet zo moeilijk doet om wijzigingen toe te staan, van een bouwjaar waarin veiligheidsgordels nog niet verpicht waren en mbv van een Franse club.
Waarom al die moeite? Eigenlijk is het belangrijkste dat ik niet om de twee jaar naar Nederland wil met een camper voor een APK. Een voordeel is dat ook recente bussen (en campers) hier geen wegenbelasting betalen, en ik heb weer eens wat om me aan te ergeren (ambtenaren).
Groeten, Paul
Het is zelfs voor Amerikaanse fabrieks campers bijna onmogelijk een Frans kenteken te krijgen ook niet door de importeur.
Nou weet ik wel dat ze dat eigenlijk verplicht moeten als er al een Europees kenteken op zit, maar daar hebben ze lak aan. Trouwens in België hebben ze er ook een handje van (Ernst).
Daarom doe ik het maar zo gemakkelijk mogelijk, een Franse bus met een echt chassis met een geldig kenteken en een geldige APK, van een Fabriek die niet zo moeilijk doet om wijzigingen toe te staan, van een bouwjaar waarin veiligheidsgordels nog niet verpicht waren en mbv van een Franse club.
Waarom al die moeite? Eigenlijk is het belangrijkste dat ik niet om de twee jaar naar Nederland wil met een camper voor een APK. Een voordeel is dat ook recente bussen (en campers) hier geen wegenbelasting betalen, en ik heb weer eens wat om me aan te ergeren (ambtenaren).
Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
Hoi PAul,
Na de laatste zin was het me heleaaaaaaaaaaaaal duidelijk....
Succesw met de bouw, en ben benieuwd naar je (zonne) energievoorziening, of ga je Ernst achterna (zie zijn laatste post op het leuterveldje..
Frank
Na de laatste zin was het me heleaaaaaaaaaaaaal duidelijk....



Succesw met de bouw, en ben benieuwd naar je (zonne) energievoorziening, of ga je Ernst achterna (zie zijn laatste post op het leuterveldje..
Frank
- a.de.boer
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 12:38
- Locatie: Zwervende
Re: Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
Boven de 3,5 ton is het elk jaar voor de APK, ik ga er van uit dat je camper er boven gaat komen.paulv schreef:
Waarom al die moeite? Eigenlijk is het belangrijkste dat ik niet om de twee jaar naar Nederland wil met een camper voor een APK.
Leuke bus trouwens, gefeliciteerd en succes met de bouw.
Groetn,
Appie uut ..........
Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer
Renovatie Clou liner 1985:
Facebook
Blog
Appie uut ..........
Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer
Renovatie Clou liner 1985:
Blog
- paulv
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
- Locatie: Saint Denis des Murs
Re: Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
Mijn huidige bus is 39j oud, een Hanomag f45 (= 508), en is te koop voor het hoogste bod, geen minimum
.
Levering met nieuwe APK in 2013. De inschrijving is geopend. 8)
De echte advertentie volgt volgend jaar.
Groeten, Paul

Levering met nieuwe APK in 2013. De inschrijving is geopend. 8)
De echte advertentie volgt volgend jaar.
Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 16 mei 2009, 17:04
- Locatie: Maarssen
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Re: Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
Wat een leukie, Paul! :) Succes met de verbouw straks!
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
Re: Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
Mooi bus Paul.
Ik maakte me al ernstig zorgen toen ik '93 zag staan en 7t gewicht. Was Nancy al aan het uitleggen dat het ook met kwarttarief een klein kapitaal zal zijn.
Wel fijn dat ze belastingvrij zijn in france.
We komen wel eens een keer af om de inbouwvorderingen te bekijken. Op welke termijn wil je er een rijdende vakantiebus van hebben gemaakt?
Grt dennis
Ik maakte me al ernstig zorgen toen ik '93 zag staan en 7t gewicht. Was Nancy al aan het uitleggen dat het ook met kwarttarief een klein kapitaal zal zijn.
Wel fijn dat ze belastingvrij zijn in france.
We komen wel eens een keer af om de inbouwvorderingen te bekijken. Op welke termijn wil je er een rijdende vakantiebus van hebben gemaakt?
Grt dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- paulv
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
- Locatie: Saint Denis des Murs
Re: Dit wordt het: Heuliez GX37 HO
We wachten eerst even af tot ie voor de deur staat en dan hoop ik binnen een paar maanden het camperkenteken te krijgen. Na die minimale inbouw voor de keuringseisen ben ik waarschijnlijk wel een paar maanden bezig met de afbouw. Deze winter blijft het nog de Hanomag.
Groeten, Paul
Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten