waterpomp vervangen 508.
-
waterpomp vervangen 508.
Besten,
mijn 508 loopt in vlot tempo leeg, het koelsysteem verliest water via de pomp. Gauw op zoek naar een nieuwe pomp en gevonden. Want het beest moet bij voorkeur wel in bedrijf blijven. De motor is wel heet geweest, met pieken tot 115 graden, dus ik ben een klein beetje bang voor de koppakking.
Maar nu eerst de pomp. is het nodig/handig om nog meer delen te bestellen, dan alleen een pomp en pakking?
Ik denk erover voor de zekerheid ook de thermostaat meteen mee te pakken.
mijn 508 loopt in vlot tempo leeg, het koelsysteem verliest water via de pomp. Gauw op zoek naar een nieuwe pomp en gevonden. Want het beest moet bij voorkeur wel in bedrijf blijven. De motor is wel heet geweest, met pieken tot 115 graden, dus ik ben een klein beetje bang voor de koppakking.
Maar nu eerst de pomp. is het nodig/handig om nog meer delen te bestellen, dan alleen een pomp en pakking?
Ik denk erover voor de zekerheid ook de thermostaat meteen mee te pakken.
Re: waterpomp vervangen 508.
Die thermostaat zou ik zeker doen, bij oververhittng wordt het klepje soms zo ver open getrokken/geduwd dat de boel verbuigt of stuk gaat. Met als resutaat dat hij het niet goed of helemaal niet meer doet.
Kijk ook even naar de slangen en klemmen die aan de pomp zitten. Als de klemmen verroest zijn zou je die ook gelijk kunnen vervangen. Slangen zijn vaak erg oud op onze bussen controleer op barsten in het rubber en vervang zonodig die ook. V-snaar ook even nakijken.
Succes Pieter
Kijk ook even naar de slangen en klemmen die aan de pomp zitten. Als de klemmen verroest zijn zou je die ook gelijk kunnen vervangen. Slangen zijn vaak erg oud op onze bussen controleer op barsten in het rubber en vervang zonodig die ook. V-snaar ook even nakijken.
Succes Pieter
-
dank voor je input.
ik ga vanavond de bestelling doen, hopelijk komen alle boutjes los. 'T is natuurlijk staal op staal, en zit waarschijnlijk al bijna 30 jaar vast :)
ik ga vanavond de bestelling doen, hopelijk komen alle boutjes los. 'T is natuurlijk staal op staal, en zit waarschijnlijk al bijna 30 jaar vast :)
-
Ik zou ook de pakkinkjes van thermostaathuis en event koelpijp bestellen, ik dacht 3 stuks totaal.
Pomp ging niet moeilijk los bij mij, maar dat was pas na 15 jaar
Thermostaat heb ik toen ook vervangen, maar dat was tevergeefs,......:( koppakking bleek lek.
Of dat bij jou ook zo is kun je niet voorspellen, aar heb je meer waarnemingen voor nodig.
Maar als het moet is het goed te doen, is mij ook gelukt.
Frank
PS mijn trekbalk voldoet goed, en de jouwe er al onder ????
Pomp ging niet moeilijk los bij mij, maar dat was pas na 15 jaar
Thermostaat heb ik toen ook vervangen, maar dat was tevergeefs,......:( koppakking bleek lek.
Of dat bij jou ook zo is kun je niet voorspellen, aar heb je meer waarnemingen voor nodig.
Maar als het moet is het goed te doen, is mij ook gelukt.
Frank
PS mijn trekbalk voldoet goed, en de jouwe er al onder ????
-
Da's goed om te lezen,
Ik wil eerst het chassis wisselen voordat de trekbalk eronder gaat ;)
Ik wil eerst het chassis wisselen voordat de trekbalk eronder gaat ;)
-
En is alles gelukt met de waterpomp?
Ik neem aan dat je koppakking nog gewoon goed was/is? Ze gaan niet zo heel erg snel kapot.
Marco.
Ik neem aan dat je koppakking nog gewoon goed was/is? Ze gaan niet zo heel erg snel kapot.
Marco.
-
Ben er nog niet aan toegekomen.....
waterpomp staat nog steeds in de gang. Gaat over een maand worden. Ik heb er dan pas tijd voor....
waterpomp staat nog steeds in de gang. Gaat over een maand worden. Ik heb er dan pas tijd voor....
-
rco.Oke
Succes met de klus, en we horen graag of het gelukta is tegen die tijd.
M
Succes met de klus, en we horen graag of het gelukta is tegen die tijd.
M
-
Als je dan toch alles los hebt: kijk ineens de rubbers van het water na... het ideale moment om die ook mee te nemen.
Als je water heeft liggen rondslingeren , hou de de borstel met roeststop dan ook maar klaar :-)
Als je water heeft liggen rondslingeren , hou de de borstel met roeststop dan ook maar klaar :-)
-
De koelslangen waren nog prima. De pomp kwam zo los. Viel me erg mee.
ik heb er laast weer een 2,5 ton vracht mee verplaatst en de koelwatertemp kwam niet boven de 95 graden op het metertje. Ik ben tevreden.
In principe ga ik dit jaar de cabine aanpakken en wordt die behandeld met lijnolie daarna, komt wel goed met die roest.
ik heb er laast weer een 2,5 ton vracht mee verplaatst en de koelwatertemp kwam niet boven de 95 graden op het metertje. Ik ben tevreden.
In principe ga ik dit jaar de cabine aanpakken en wordt die behandeld met lijnolie daarna, komt wel goed met die roest.