Schema vacuüm aansluitslangetjes OM601?

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Rene

Schema vacuüm aansluitslangetjes OM601?

Bericht door Rene »

Ik kan het nergens vinden, wie kan me helpen. Met het ombouwen van de motor heb ik iets niet goed gedaan :oops: , het stoorde me niet maar wil het eigenlijk wel in orde hebben. Als volgt: mijn motor is een 601, als ik start moet hij iets sneller gaan lopen en als hij warm is dan zou het automatisch weer naar een lager toeren tal moeten gaan. Bij mij gaat het echter als ik start moet ik zo`n 5 sec mijn voet op het gas houden, dan gaat hij sneller lopen en dat blijft hij dan doen totdat ik hem uitzet. Die slangetjes daar zit iets fout, heeft er iemand een tekening hoe dat het zit met het t-stuk en die terugslag kleppie wat er ergens tussen hoort. Ik had het bij Gomes gevraagd maar … :evil: … zie bedrijven. Hopelijk kan iemand me verder helpen.

Gr René
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Leo
Site Admin

Re: Vavuum aansluitslangetjes

Bericht door Leo »

Misschien zit HIER het juiste schema bij?

Of deze aangepaste versie?
om602(1) aangepast.png

Bron: W201 club
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Rene

Re: Schema vacuüm aansluitslangetjes OM601?

Bericht door Rene »

Hoi Leo, erg bedankt ik kon het niet vinden. Maar de mijne zit er niet bij. Ik heb op het schema alleen maar aansluiting 4 die hem als hij koud is sneller moet laten lopen ( als het goed is ) aansluiting 6 om hem uit te zetten ( looppt via contact ) 128 die gaat open bij 40 gr en de vacuum pomp dan. die 72 wat is dat dan?

Als hij koud is, en als ik op 4 vacuum op zet gaat hij sneller lopen is dat gelijk een choke? Als ik die erop laat staan die vacuum loopt hij dan rijker? ( ivm verbruik )

wie weet er nog een oplossing

Gr Rene
Rene

Vacuum op brandstofpomp

Bericht door Rene »

Ik heb de hoop opgegeven dat ik het vacuüm verhaal ooit op orde krijg, dus heb ik me maar gestort op het zo goed mogelijk afstellen. Het bleek dat ik altijd vacuüm op mijn pomp had staan. Ik heb dat eraf gehaald, de motor ging langzamer lopen. De ze weer wat sneller gezet. Nu lijkt het wel of dat hij minder kracht heeft klopt dat???

Gr rene
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Nou moet je de hele handel niet naar z'n moer helpen, want zo'n moeilijk systeem is het nou ook weer niet. :shock:

72 is voor een automatische versnellingsbak. Die heb jij niet, dus zit 72 er ook niet op. Die hele handel kun je gewoon van de tekening schrappen.

Rijker mengsel bestaat niet bij een dieselmotor. Daar heb ik elders uitgebreid over geschreven.
De pomp geeft alleen meer of minder brandstof om het toerental te regelen, nét zoals je met je gaspedaal doet.
4 is dus geen choke zoals bij een carburateur, maar doodgewoon een regelaartje die wat meer brandstof geeft bij een koude motor.
Wat je bij een 615/616 handmatig met het draaiknopje moet doen, gaat bij jou automatisch dmv 4 welke wordt aangestuurd door 128a.
128a moet gaan knijpen bij ca 30 graden. Doet ie dat niet, dan ga je de mist in.

Best wel een simpel systeem. Nu moet je nog uitvinden waar het foutje zit.
Persoonlijk zou ik 128a nakijken op zijn werking, en vervolgens 62b. Daar behoort een gaatje van 0,13mm in te zitten. Als dat verstopt zit gaat het ook niet goed. Dan blijft 4 namelijk altijd onder vacuüm staan, ook al werkt 128a correct. 62b is namelijk de beluchting.
Maar natuurlijk eerst kijken of je slangen wel goed aangesloten zitten.

MOD: Heb de berichten even samengevoegd, want gaat over hetzelfde onderwerp.
Rene

Bericht door Rene »

:oops: :oops: :oops:
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Afbeelding

:mrgreen:
Plaats reactie