ander motorblok in een 207d
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:24
ander motorblok in een 207d
Hallo allemaal, ik overweeg mijn blok type 616 van mijn 207d te vervangen of te laten reviseren. Ik vraag me nu af zwaardere blokken van het type 602 vijfcilinder ook in een 207d past of zijn ze pas te maken? Dit eventueel in combinatie met een vijf versnellingen schakelbak. Kan iemand mij daarin adviseren of heeft daar ervaring mee??
Alvast bedankt! Egidius
Alvast bedankt! Egidius
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 12 mar 2012, 21:09
Re: ander motorblok in een 207d
Hallo Egidius,
een revisie kun je natuurlijk overwegen, heb je er wel een nieuw blok in liggen, maar het feit blijft dat je dan nog steeds weinig power hebt.
ik heb zelf een mercedes 410 op de kop getikt en daar alle onderdelen die ik nodig had uitgesloopt en in mijn hymer s 660 gezet.
de omnderdelen die je dan nodig hebt zijn het blok, radiateur, versnellingsbak, startmotor, dynamo. bedrading vanaf contactslot, het contactslot zelf, de motorsteun en versnellingsbaksteun.
de versnellingsbaksteun moet je waarschijnlijk aanpassen, d.w.z de oude die er nu onderzit en de nieuwe die je erbij krijgt met je samenvoegen.
hierbij kan iemand die een beetje kan lassen je wel bij helpen.
verder moet je de bedrading aanpassen, omdat er waarschijnlijk nog een trekstart opzit en dit veranderd moet worden naar sleutelstart.
daarna even naar de rdw toe om de motor ook op kenteken te krijgen.
al met al een paar weken werk
maar goed te doen als je een beetje geduld hebt
succes.
Hymerofiel.
een revisie kun je natuurlijk overwegen, heb je er wel een nieuw blok in liggen, maar het feit blijft dat je dan nog steeds weinig power hebt.
ik heb zelf een mercedes 410 op de kop getikt en daar alle onderdelen die ik nodig had uitgesloopt en in mijn hymer s 660 gezet.
de omnderdelen die je dan nodig hebt zijn het blok, radiateur, versnellingsbak, startmotor, dynamo. bedrading vanaf contactslot, het contactslot zelf, de motorsteun en versnellingsbaksteun.
de versnellingsbaksteun moet je waarschijnlijk aanpassen, d.w.z de oude die er nu onderzit en de nieuwe die je erbij krijgt met je samenvoegen.
hierbij kan iemand die een beetje kan lassen je wel bij helpen.
verder moet je de bedrading aanpassen, omdat er waarschijnlijk nog een trekstart opzit en dit veranderd moet worden naar sleutelstart.
daarna even naar de rdw toe om de motor ook op kenteken te krijgen.
al met al een paar weken werk
maar goed te doen als je een beetje geduld hebt
succes.
Hymerofiel.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:24
Re: ander motorblok in een 207d
Hallo Hymerofiel,
Hartelijk dank voor je advies!!! Ik ga kijken of ik aan een betrouwbaar blok +toebehoren kan komen.Voor een redelijke prijs natuurlijk.
Ik heb nu in ieder geval een alternatief voor reviseren en meer power heeft zeker mijn voorkeur. Ik laat nog van me horen hoe het uitpakt.
Groet, Egidius
Hartelijk dank voor je advies!!! Ik ga kijken of ik aan een betrouwbaar blok +toebehoren kan komen.Voor een redelijke prijs natuurlijk.
Ik heb nu in ieder geval een alternatief voor reviseren en meer power heeft zeker mijn voorkeur. Ik laat nog van me horen hoe het uitpakt.
Groet, Egidius
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 06 jun 2012, 23:55
Re: ander motorblok in een 207d
Ik zou er een om602 in zetten. om602.940 komt uit een 310 en is goed in te bouwen.
Heb je gelijk 5cil, hydraulische klepstoters enz. Een heel andere motor die veel rustiger is met veel meer trekkracht.
Ik heb het ook gedaan. Deze motor geplaatst + 5 bak met overdrive. Niet te vergelijken met een om616.
Weet wel een adresje waar je ze voor het uitzoeken hebt. Ook staan er heel veel 310 bussen waar je ze kan horen lopen.
Heb daar ook alles gekocht. Scherp geprijsd en zeer goede service.
Weet alleen niet of ik dat adres hier zo mag plaatsen.
Groet,
Jeroen
Heb je gelijk 5cil, hydraulische klepstoters enz. Een heel andere motor die veel rustiger is met veel meer trekkracht.
Ik heb het ook gedaan. Deze motor geplaatst + 5 bak met overdrive. Niet te vergelijken met een om616.
Weet wel een adresje waar je ze voor het uitzoeken hebt. Ook staan er heel veel 310 bussen waar je ze kan horen lopen.
Heb daar ook alles gekocht. Scherp geprijsd en zeer goede service.
Weet alleen niet of ik dat adres hier zo mag plaatsen.
Groet,
Jeroen
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: ander motorblok in een 207d
Van ons wel.:)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:24
Re: ander motorblok in een 207d
Hallo Jeroen,
Hartelijk dank voor je advies!! Graag zou ik dat adresje van je doorkrijgen, een betrouwbare leverancier is wel belangrijk!
Admin heeft inmiddels gereageerd dat het op dit forum wel mag worden vermeld. Dus dat lijkt me geen probleem.
Groet Egidius.
Hartelijk dank voor je advies!! Graag zou ik dat adresje van je doorkrijgen, een betrouwbare leverancier is wel belangrijk!
Admin heeft inmiddels gereageerd dat het op dit forum wel mag worden vermeld. Dus dat lijkt me geen probleem.
Groet Egidius.
- Rene
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
- Locatie: Scharwoude
Re: ander motorblok in een 207d
Hoi Egidius,
Ik heb er een 601.940 in gelegd, het voordeel daarvan is dat je niet naar de rdw hoeft. Blijft een diesel en het aantal cilinders veranderd niet. Natuur heb je nooit genoeg pk,s maar ik kan me er goed mee reden. Het is ook een “modern” blok. En die 601 is wat makkelijker te krijgen.
Gr Rene
Ik heb er een 601.940 in gelegd, het voordeel daarvan is dat je niet naar de rdw hoeft. Blijft een diesel en het aantal cilinders veranderd niet. Natuur heb je nooit genoeg pk,s maar ik kan me er goed mee reden. Het is ook een “modern” blok. En die 601 is wat makkelijker te krijgen.
Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
- Janneman
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: ander motorblok in een 207d
Ik zou persoonlijk niet snel voor een 5 cilinder kiezen. Je hebt inderdaad wat meer pk's maar mijn 207d komt altijd boven als het bergop gaat. Het grote nadeel van een 5 cilinder inbouwen vind ik toch wel dat het brandstofverbruik een stuk hoger is. En aangezien tegenwoordig het grootste deel van het vakantiebudget in de brandstoftank verdwijnt...
-----------------------
Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
- pwaes
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 21 jun 2012, 22:52
- Locatie: Zwollywood
Re: ander motorblok in een 207d
Heb je documentatie van de ombouw? Welke bak heb je er bij gebruikt?Rene schreef:Hoi Egidius,
Ik heb er een 601.940 in gelegd, het voordeel daarvan is dat je niet naar de rdw hoeft. Blijft een diesel en het aantal cilinders veranderd niet. Natuur heb je nooit genoeg pk,s maar ik kan me er goed mee reden. Het is ook een “modern” blok. En die 601 is wat makkelijker te krijgen.
Gr Rene
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 06 jun 2012, 23:55
Re: ander motorblok in een 207d
Hallo egidius
Heb je wel eens gekeken naar het gebruik van een om602.940 (5cyl) tegenover een 4 cyl?
Ik ben zelf overgestapt van een 4 cyl naar een 5 cyl. Ik reed met mijn 4 cyl ongeveer 1:9 en nu met de 5 cyl 1:12.
Dit komt mede door het veel gemakkelijker kunnen trekken van het gewicht, lager toerental door de 5 bak en
een jongere motor.
Het standaar verbruik van een 5 cyl ligt zoals voorgeschreven door mercedes niet hoger dan een 4 cyl.
Als je je auto wil laten keuren door de rdw omdat er een 5 cyl in komt is aan jezelf.
Officieel moet het alleen rijden er erg veel 5 cilinders rond die dat niet gedaan hebben omdat in hetzelfde chassis waar
de 4 cyl in ligt ook uitgevoerd is met een 5 cyl. (310) Hierbij zijn ook de remmen e.d. hetzelfde.
Ik heb het niet gedaan en met de APK is het geen probleem. Mocht er wat gebeuren (ongeluk oid) heeft het verzekeringstechnisch geen gevolgen omdat ondanks dat deze motor op het kenteken er niet in zit de carrosserie er wel voor uitgelegd is. Ik heb hier naar geïnformeerd. Maar officieel moet hij gekeurd worden door de rdw. Is dus aan jezelf. Ik heb er niet zo veel moeite mee.
Een 310 motor (om602) zijn te verkrijgen bij "Bowie export" in Gronau. Net over de grens. Vraag even naar Alex. Is gewoon een Nederlander en een zeer schappelijke man. Meestal heeft hij er wel een stuk of 20. 310 bussen staan er ook genoeg.
Groet,
Jeroen.
Heb je wel eens gekeken naar het gebruik van een om602.940 (5cyl) tegenover een 4 cyl?
Ik ben zelf overgestapt van een 4 cyl naar een 5 cyl. Ik reed met mijn 4 cyl ongeveer 1:9 en nu met de 5 cyl 1:12.
Dit komt mede door het veel gemakkelijker kunnen trekken van het gewicht, lager toerental door de 5 bak en
een jongere motor.
Het standaar verbruik van een 5 cyl ligt zoals voorgeschreven door mercedes niet hoger dan een 4 cyl.
Als je je auto wil laten keuren door de rdw omdat er een 5 cyl in komt is aan jezelf.
Officieel moet het alleen rijden er erg veel 5 cilinders rond die dat niet gedaan hebben omdat in hetzelfde chassis waar
de 4 cyl in ligt ook uitgevoerd is met een 5 cyl. (310) Hierbij zijn ook de remmen e.d. hetzelfde.
Ik heb het niet gedaan en met de APK is het geen probleem. Mocht er wat gebeuren (ongeluk oid) heeft het verzekeringstechnisch geen gevolgen omdat ondanks dat deze motor op het kenteken er niet in zit de carrosserie er wel voor uitgelegd is. Ik heb hier naar geïnformeerd. Maar officieel moet hij gekeurd worden door de rdw. Is dus aan jezelf. Ik heb er niet zo veel moeite mee.
Een 310 motor (om602) zijn te verkrijgen bij "Bowie export" in Gronau. Net over de grens. Vraag even naar Alex. Is gewoon een Nederlander en een zeer schappelijke man. Meestal heeft hij er wel een stuk of 20. 310 bussen staan er ook genoeg.
Groet,
Jeroen.
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: ander motorblok in een 207d
Kijk m.b.t. de voorgestelde leverancier even bij "Bedrijven" op dit forum.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Rene
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
- Locatie: Scharwoude
Re: ander motorblok in een 207d
Hoi,
ik heb de 601 gekocht van een revisie bedrijf, deze was na de revisie 3 maanden geplaatst geweest en toen is er een vrachtwagen achterop de bus geknald.
Wat heb ik gedaan: je moet een andere radiateur balk hebben de twee ophangingen van het blok met rubbers en de balk waar de versnellingsbak op rust moet je aanpassen. Als je een blok koopt let op of dat alle elektra er bij is. Gloeikast e.d. contactslot en lampje voor dashboard.
De versnellings bak: Ik weet zo niet welke ik er onder heb zitten ik kreeg hem erbij. Het is er een met een soort overdrive, voor mij niet helemaal ideaal. Ik heb een erg zware camper dus moet ik wel eens terug schakelen. Het voordeel van een 601 is wel dat hij erg rustig is.
Verder is het lekker als je droog kan staan een brug hebt en een heftruk.
Al met al een fluitje van een cent.
Om even te reageren op Jeroen: op je kenteken staat toch echt het aantal cilinders ik weet niet waar je laat keuren bij Stevie wonder auto`s oid. Een 5 cilinder die 1 op 12 loopt heb ik nog nooit eerder gezien, maar ook daar zal voor gelden de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
En de garage even over de grens zou ik eerst even goed onder het kopje bedrijven kijken, daar staat genoeg beschreven over Bowi. :z
Als je foto`s wil over het wisselen van de motor laat even weten ik heb er genoeg. Suc6
Gr Rene
ik heb de 601 gekocht van een revisie bedrijf, deze was na de revisie 3 maanden geplaatst geweest en toen is er een vrachtwagen achterop de bus geknald.
Wat heb ik gedaan: je moet een andere radiateur balk hebben de twee ophangingen van het blok met rubbers en de balk waar de versnellingsbak op rust moet je aanpassen. Als je een blok koopt let op of dat alle elektra er bij is. Gloeikast e.d. contactslot en lampje voor dashboard.
De versnellings bak: Ik weet zo niet welke ik er onder heb zitten ik kreeg hem erbij. Het is er een met een soort overdrive, voor mij niet helemaal ideaal. Ik heb een erg zware camper dus moet ik wel eens terug schakelen. Het voordeel van een 601 is wel dat hij erg rustig is.
Verder is het lekker als je droog kan staan een brug hebt en een heftruk.
Al met al een fluitje van een cent.
Om even te reageren op Jeroen: op je kenteken staat toch echt het aantal cilinders ik weet niet waar je laat keuren bij Stevie wonder auto`s oid. Een 5 cilinder die 1 op 12 loopt heb ik nog nooit eerder gezien, maar ook daar zal voor gelden de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
En de garage even over de grens zou ik eerst even goed onder het kopje bedrijven kijken, daar staat genoeg beschreven over Bowi. :z
Als je foto`s wil over het wisselen van de motor laat even weten ik heb er genoeg. Suc6
Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:24
Re: ander motorblok in een 207d
Hallo Rene en Jeroen,
Wederom hartelijk bedankt voor jullie meedenk en schrijfwerk. En Jeroen ik ben al twee keer bij Bowie geweest. Is inderdaad erg vriendelijk en behulpzaam, ik heb vorige week nog een '70 jaren zonneklep bij hem gekocht. Ik zal eens informeren naar de motorblokken. Maar ga ook even nakijken wat Rene schrijft. Bij een blok zie je niet wat je koopt.. Wat die keuring betreft, dat zal ik wel moeten want ik woon in Belgie en bij de keuring hier komt dit gegarandeerd naar boven. Dus, ik moet het een en ander nog eens goed overdenken. Het wordt sowiso na de vakantie want ik neem mijn campertje volgende week toch nog mee naar Frankrijk, veel olieverbruik en minder vermogen ten spijt, maar wel met een mooie zonneklep. Ik hoop dat ik hem er niet voor niets heb opgezet!!
Nogmaals dank, en ik hoop dat jullie ook nog je vakantietrip voor de boeg hebben, in dat geval, fijne reis, veel zon, en lekkere wijn!!
Hartelijke groet, Egidius
Wederom hartelijk bedankt voor jullie meedenk en schrijfwerk. En Jeroen ik ben al twee keer bij Bowie geweest. Is inderdaad erg vriendelijk en behulpzaam, ik heb vorige week nog een '70 jaren zonneklep bij hem gekocht. Ik zal eens informeren naar de motorblokken. Maar ga ook even nakijken wat Rene schrijft. Bij een blok zie je niet wat je koopt.. Wat die keuring betreft, dat zal ik wel moeten want ik woon in Belgie en bij de keuring hier komt dit gegarandeerd naar boven. Dus, ik moet het een en ander nog eens goed overdenken. Het wordt sowiso na de vakantie want ik neem mijn campertje volgende week toch nog mee naar Frankrijk, veel olieverbruik en minder vermogen ten spijt, maar wel met een mooie zonneklep. Ik hoop dat ik hem er niet voor niets heb opgezet!!
Nogmaals dank, en ik hoop dat jullie ook nog je vakantietrip voor de boeg hebben, in dat geval, fijne reis, veel zon, en lekkere wijn!!
Hartelijke groet, Egidius
- pwaes
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 21 jun 2012, 22:52
- Locatie: Zwollywood
Re: ander motorblok in een 207d
Met verhoogde interesse lees ik hier in dit topic mee. Onze OM616 is al niet zo snel, wellicht dat een ruilmotor voor de langere duur een goedkopere en duurzamere oplossing is.
Alleen heb ik het idee dat je er met alleen een andere motor, zoals hier een 601 (http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM601_engine) er niet bent, ook bijvoorbeeld een 5bak erbij zorgt voor meer comfort en wellicht economischer rijden. Hoe zijn de meningen daarover?
Alleen heb ik het idee dat je er met alleen een andere motor, zoals hier een 601 (http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM601_engine) er niet bent, ook bijvoorbeeld een 5bak erbij zorgt voor meer comfort en wellicht economischer rijden. Hoe zijn de meningen daarover?
- Janneman
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: ander motorblok in een 207d
Zover ik weet is bij een 107d met om616 het verschil tussen een 4 en een 5 bak dat er een extra 1e versnelling op zit om makkelijk weg te kunnen rijden. De 4 van de 4-bak is dan hetzelfde als de 5 van de 5-bak dus voor de snelweg maakt dat niet uit.
Ik vind trouwens dat het bij +/- 95 km/h op de snelweg heel goed te doen is. Wil je echt sneller moet je geen ouwe bus willen rijden.
Ik vind trouwens dat het bij +/- 95 km/h op de snelweg heel goed te doen is. Wil je echt sneller moet je geen ouwe bus willen rijden.
-----------------------
Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
- pwaes
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 21 jun 2012, 22:52
- Locatie: Zwollywood
Re: ander motorblok in een 207d
Ik rij 79 op de gps...
Laatst gewijzigd door pwaes op 16 jul 2012, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:24
Re: ander motorblok in een 207d
Hallo Jan,
Ik ben het helemaal met je eens dat +/- 95 km per uur hard genoeg is voor een 207d. Alleen dan heb je een optimaal draaiend blok nodig. Vandaar mijn zoektocht en oriëntatie. Ik raak echter meer en meer ervan overtuigd dat een goede revisie onder garantie de beste manier om dit te bereiken. Het kost natuurlijk behoorlijk wat maar kan niet op tegen de ergernis van opnieuw beginnen en vervolgens nog niet weten wat het resultaat is.
Groet Egidius
Ik ben het helemaal met je eens dat +/- 95 km per uur hard genoeg is voor een 207d. Alleen dan heb je een optimaal draaiend blok nodig. Vandaar mijn zoektocht en oriëntatie. Ik raak echter meer en meer ervan overtuigd dat een goede revisie onder garantie de beste manier om dit te bereiken. Het kost natuurlijk behoorlijk wat maar kan niet op tegen de ergernis van opnieuw beginnen en vervolgens nog niet weten wat het resultaat is.
Groet Egidius
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 18:56
Re: ander motorblok in een 207d
Ik ben in het bezit van een MB 207 D en heb de 4 cilinder vervangen door een 5 cilinder/5 bak OM 617 motor en daar ben ik ontzettend blij mee.Janneman schreef:Ik zou persoonlijk niet snel voor een 5 cilinder kiezen. Je hebt inderdaad wat meer pk's maar mijn 207d komt altijd boven als het bergop gaat. Het grote nadeel van een 5 cilinder inbouwen vind ik toch wel dat het brandstofverbruik een stuk hoger is. En aangezien tegenwoordig het grootste deel van het vakantiebudget in de brandstoftank verdwijnt...
De 4 cilinder verbruikte gemiddeld 1ltr /9 km bij ongeveer 85 km per uur en had een top van ruim 100km.
Deze 5 cilinder heeft een top van ruim 120 km en een verbruik van haast 1ltr /10km bij een 85 tot 90 km per uur.
Zodra je een 100 km per uur gaat rijden dan neemt het verbruik toe naar 1ltr /7,5 tot 8 km.
De trekkracht is zeker ook toegenomen,vooral in de lage toeren.
Het geluid in de cabine is ook een stuk milder geworden.
Kortom,ben een zeer tevreden mens!!
Gr,
Lowy
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 11 jul 2010, 10:43
Re: ander motorblok in een 207d
Ik heb een 308 waar oorspronkelijk een vier cilinder in zat. Die heb ik vervangen voor een 5 cilinder OM 602. Er is bij de APK nog nooit gekeken naar het type motor. Ik vraag mij namelijk af dat als je naar de RDW zou gaan er ook een weging aan vast zit, en dat zie ik helemaal niet zitten. Wat het verbruik betrefd moet ik beamen dat het verbruik met de vijf cilinder niet meer is dan bij de viercilinder, je hebt meer vermogen en dan gaat het allemaal wat makkelijker.
De versnellings bak is een 711.113 een vijfbak met overdrive
De versnellings bak is een 711.113 een vijfbak met overdrive
-
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 23:43
Re: ander motorblok in een 207d
Egidius,
een andere moter plaatsen in belgie,(zonder dat het juist dezelfde is, en dan nog, ergens staat het moternr) krijg je nooit klaar, je kan het doen, maar de eerste keurder die het verschil weet tussen
4 en 5..........
een andere moter plaatsen in belgie,(zonder dat het juist dezelfde is, en dan nog, ergens staat het moternr) krijg je nooit klaar, je kan het doen, maar de eerste keurder die het verschil weet tussen
4 en 5..........
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: ander motorblok in een 207d
Hi John,
Weet je het zeker?
Ik kom nu 10 jaar met campers bij de keuring (Geel, Turnhout, Malle, Diest). Afgezien van de eerste (import-)keuring van Skoolie, waarbij het motornummer werd gezocht - en uiteindelijk gevonden, is er nog nooit een motorkap open geweest.
Weet je het zeker?
Ik kom nu 10 jaar met campers bij de keuring (Geel, Turnhout, Malle, Diest). Afgezien van de eerste (import-)keuring van Skoolie, waarbij het motornummer werd gezocht - en uiteindelijk gevonden, is er nog nooit een motorkap open geweest.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:24
Re: ander motorblok in een 207d
Hallo allemaal,
Kga een en ander wel effe uitzoeken,moet toch kunnen dunkt mij. Woon nu acht jaar in Belgie kheb er is tot dusver geen probleem wat ik hier niet heb kunnen oplossen!!
Groet Egidius
Kga een en ander wel effe uitzoeken,moet toch kunnen dunkt mij. Woon nu acht jaar in Belgie kheb er is tot dusver geen probleem wat ik hier niet heb kunnen oplossen!!
Groet Egidius
-
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 23:43
Re: ander motorblok in een 207d
jammer genoeg ben ik er vrij zeker van,
om hierover zeker te zijn, doe een telefoontje naar mercedes belgie.
en alles op papier.
succes.
om hierover zeker te zijn, doe een telefoontje naar mercedes belgie.
en alles op papier.
succes.
- Maxer
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
- Locatie: Berkhout
- Contacteer:
Re: ander motorblok in een 207d
Een andere 4 cilinder plaatsen is nooit een probleem maar een 5 cilinder klinkt uiteraard gewoon anders dus tref je een keurmeester die het verschil hoort . . ja, dan heb je gezeur als het niet op je kenteken staat. 

- pwaes
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 21 jun 2012, 22:52
- Locatie: Zwollywood
Re: ander motorblok in een 207d
Is het dan het makkelijkst om:
een MB100 kopen voor alleen de motor (ivm voorwielaandrijving) en de motor inbouwen (75pk) (om616)
een 208D kopen:
OM601 4-cilinder OHC 8V
diesel 2299 cc 82 pk 200 Nm
een 310d kopen:
OM602 5-cilinder OHC 10V
turbodiesel 2874 cc 102 pk 250 Nm,
voor motor/bak en aandrijflijn en volledig overzetten en een ritje langs de RDW?
een MB100 kopen voor alleen de motor (ivm voorwielaandrijving) en de motor inbouwen (75pk) (om616)
een 208D kopen:
OM601 4-cilinder OHC 8V
diesel 2299 cc 82 pk 200 Nm
een 310d kopen:
OM602 5-cilinder OHC 10V
turbodiesel 2874 cc 102 pk 250 Nm,
voor motor/bak en aandrijflijn en volledig overzetten en een ritje langs de RDW?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten