En de OM 617? die motoren lopen een miljoen kilometer . Er wordt gezegd dat het de beste motor is die mercedes ooit heeft gemaakt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM617.
Bij van Lent in Nieuwleusen ,
http://link.marktplaats.nl/579080627
Groet Pieter
ander motorblok in een 207d
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 06 jun 2012, 23:55
Re: ander motorblok in een 207d
Hallo,
Ik heb totaal geen problemen gehad met Bowi. Ik heb een motor gekocht uit een bus die aan de zijkant
in elkaar zat. Deze had nog niet zo veel gelopen. Heb toen ik hem had de compressie gemeten. Was goed. Toch heb ik hem uit
elkaar gehaald en gereviseerd. Wij bouwen motoren voor de racerij dus zit dicht bij het vuur. Dat met dat 4 / 5 cil verhaal bij de keuring. Er rijden hier zo veel bussen / campers rond waar dit mee gedaan is
en hoor eigenlijk nooit problemen. Ze hebben bij mij ook nog nooit naar de motor gekeken en al helemaal niet naar het aantal cilinders.
Ik heb ooit een mercedes V8 AMG 5.3 op een carrosserie van een mr2 sw20 geplaatst. Is een middenmotor geworden met een bak van een carrera 2. Deze is alleen gekeurd door de fia en wordt gebruikt op het circuit.
Een OM 617 kan je ook plaatsen maar vind ik zo'n lawaai ding. Is eigenlijk dezelfde motor als een 616 maar dan een cil extra.
Het is trouwens zo (waar ik laat keuren tenminste) dat ze het kenteken helemaal niet meer nodig zijn. Ze checken alleen
het chassis nummer die weergegeven wordt bij het aangeven en afmelden. Misschien is dat alleen daar zo maar die man zei dat het kenteken sinds kort niet meer nodig is.
Jeroen
Ik heb totaal geen problemen gehad met Bowi. Ik heb een motor gekocht uit een bus die aan de zijkant
in elkaar zat. Deze had nog niet zo veel gelopen. Heb toen ik hem had de compressie gemeten. Was goed. Toch heb ik hem uit
elkaar gehaald en gereviseerd. Wij bouwen motoren voor de racerij dus zit dicht bij het vuur. Dat met dat 4 / 5 cil verhaal bij de keuring. Er rijden hier zo veel bussen / campers rond waar dit mee gedaan is
en hoor eigenlijk nooit problemen. Ze hebben bij mij ook nog nooit naar de motor gekeken en al helemaal niet naar het aantal cilinders.
Ik heb ooit een mercedes V8 AMG 5.3 op een carrosserie van een mr2 sw20 geplaatst. Is een middenmotor geworden met een bak van een carrera 2. Deze is alleen gekeurd door de fia en wordt gebruikt op het circuit.
Een OM 617 kan je ook plaatsen maar vind ik zo'n lawaai ding. Is eigenlijk dezelfde motor als een 616 maar dan een cil extra.
Het is trouwens zo (waar ik laat keuren tenminste) dat ze het kenteken helemaal niet meer nodig zijn. Ze checken alleen
het chassis nummer die weergegeven wordt bij het aangeven en afmelden. Misschien is dat alleen daar zo maar die man zei dat het kenteken sinds kort niet meer nodig is.
Jeroen
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: ander motorblok in een 207d
Als je tóch over een vijfcilinder denkt: OM602 DE 29 LA.
129PKtjes bij 4000 t/min en 300 Nm bij 1800-2300 t/min. :P
Is alleen te bidden dat je er nooit aan moet sleutelen, want alles zit óp- en in elkaar geprakt bij dat orgel.
Uit WIKI
Overgangsmodel 2,9ltr vijfcilinder
Mercedes-Benz OM602.982 in W210 E-Klasse E290td
Een uitzondering was de vijfcilinder OM602.982 (OM602 DE 29 LA) met 2,9ltr volume, gebouwd in de E-Klasse W210 van 1996-1999 met turbolader en intercooler. Dit was de eerste Mercedes personenwagendiesel met directe inspuiting, hoewel zonder Common-Rail-Systeem (CDI) en vierkleppen techniek. Ondanks een speciale injectie en zeer getemperde prestatie had de motor het luide geluidsbeeld van een direct ingespoten diesel van de eerste generatie. Slechts door rijkelijke toepassing van dempingsmateriaal kon het geluid onder controle worden gebracht.
Deze motor is in de E-Klasse W210 (verkocht als E 290 Turbodiesel) met 95kW (129pk) bij 4000 U/min en 300 Nm bij 1800-2300 t/min, in de G-Klasse met 70–88 kW (95–120 pk) en in de Sprinter met 90kW (122pk), en ook in de Unimog U90 (408). Deze motor gebruikt daarbij een Bosch VE rotor distributie injectie pomp met elektronische timing. Het langst (tot ca. 2002) bevond deze motor zich bij Mercedes in de grotere transporter Vario 512D/612D (met 116 pk).
Een versie met 88 kW (120 pk) is door SsangYong onder licentie gebouwd in de Musso, Korando en zelfs nog tot 2006 in de Rexton RJ 290.
129PKtjes bij 4000 t/min en 300 Nm bij 1800-2300 t/min. :P
Is alleen te bidden dat je er nooit aan moet sleutelen, want alles zit óp- en in elkaar geprakt bij dat orgel.

Uit WIKI
Overgangsmodel 2,9ltr vijfcilinder
Mercedes-Benz OM602.982 in W210 E-Klasse E290td
Een uitzondering was de vijfcilinder OM602.982 (OM602 DE 29 LA) met 2,9ltr volume, gebouwd in de E-Klasse W210 van 1996-1999 met turbolader en intercooler. Dit was de eerste Mercedes personenwagendiesel met directe inspuiting, hoewel zonder Common-Rail-Systeem (CDI) en vierkleppen techniek. Ondanks een speciale injectie en zeer getemperde prestatie had de motor het luide geluidsbeeld van een direct ingespoten diesel van de eerste generatie. Slechts door rijkelijke toepassing van dempingsmateriaal kon het geluid onder controle worden gebracht.
Deze motor is in de E-Klasse W210 (verkocht als E 290 Turbodiesel) met 95kW (129pk) bij 4000 U/min en 300 Nm bij 1800-2300 t/min, in de G-Klasse met 70–88 kW (95–120 pk) en in de Sprinter met 90kW (122pk), en ook in de Unimog U90 (408). Deze motor gebruikt daarbij een Bosch VE rotor distributie injectie pomp met elektronische timing. Het langst (tot ca. 2002) bevond deze motor zich bij Mercedes in de grotere transporter Vario 512D/612D (met 116 pk).
Een versie met 88 kW (120 pk) is door SsangYong onder licentie gebouwd in de Musso, Korando en zelfs nog tot 2006 in de Rexton RJ 290.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten