Hi Dennis,
Kijk ook eens op http://www.lpgonderdelenshop.nl/lpg-inbouwpakket
Dilemma's
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Dilemma's
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- rienold
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 01 okt 2010, 21:54
Re: Dilemma's
Koop geen lpg-installatie bij de lpgonderdelenshop. Heb eens gelezen dat ze de afspraken niet nakomen.
Maar er is nog een andere reden.
Als de auto op benzine 1:5 loopt, dan neemt hij op lpg nog meer. Misschien 1:3? Dan heb je niet zo veel aan een kleine tank van minder dan 70 of 80 liter. Het beste is een tank van meer dan 150 liter. Met een vulgraad van 80% tank je dan 120 liter. En als je weet dat je van die 120 l minder gebruikt (je rijdt de tank nooit helemaal leeg want dan heeft de motor al lang geen trekkracht meer, ervaring met heftruck op lpg) dan rij je nog geen 400 km op een tank. Er is genoeg ruimte achterin voor een tank van minimaal ..... vul het zelf maar in. Ik zou voor min. 200 liter gaan.
En nu komt het: bij een lpg-installatie met een tank groter dan 150 moet je een sterkte berekening kunnen overleggen bij de RDW bij de keuring. Laat je de installatie bij een erkend bedrijf inbouwen, dan nemen zij dat voor hun rekening. Sterker, de auto hoeft helemaal niet naar de RDW ter keuring, hij wordt afgemeld bij de RDW die kan een steekproef kan komen nemen. Net als bij de APK.
Op deze wijze ging het bij mijn Transit, 2.0 motor met een verbruik van ongeveer 1:6 nogwat. Met de tank van 150 l kan ik ongeveer 650 km rijden. En op vakantie is dat een mooie actieradius. Vooral in het buitenland liggen de lpg tankstations wat verder uit elkaar dan bij ons. Of er wordt geen lpg meer verkocht.
Maar er is nog een andere reden.
Als de auto op benzine 1:5 loopt, dan neemt hij op lpg nog meer. Misschien 1:3? Dan heb je niet zo veel aan een kleine tank van minder dan 70 of 80 liter. Het beste is een tank van meer dan 150 liter. Met een vulgraad van 80% tank je dan 120 liter. En als je weet dat je van die 120 l minder gebruikt (je rijdt de tank nooit helemaal leeg want dan heeft de motor al lang geen trekkracht meer, ervaring met heftruck op lpg) dan rij je nog geen 400 km op een tank. Er is genoeg ruimte achterin voor een tank van minimaal ..... vul het zelf maar in. Ik zou voor min. 200 liter gaan.
En nu komt het: bij een lpg-installatie met een tank groter dan 150 moet je een sterkte berekening kunnen overleggen bij de RDW bij de keuring. Laat je de installatie bij een erkend bedrijf inbouwen, dan nemen zij dat voor hun rekening. Sterker, de auto hoeft helemaal niet naar de RDW ter keuring, hij wordt afgemeld bij de RDW die kan een steekproef kan komen nemen. Net als bij de APK.
Op deze wijze ging het bij mijn Transit, 2.0 motor met een verbruik van ongeveer 1:6 nogwat. Met de tank van 150 l kan ik ongeveer 650 km rijden. En op vakantie is dat een mooie actieradius. Vooral in het buitenland liggen de lpg tankstations wat verder uit elkaar dan bij ons. Of er wordt geen lpg meer verkocht.
-
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
- Locatie: Home is where you park
Re: Dilemma's
Late reactie: Stuur aan de goede kant? Ik heb een orgineel nederlandse auto met rechters stuur, i luuuvve it!
lekker schuifdeur open aan de graskant en lekker rustig geen auto's die langs je rammen!
lekker schuifdeur open aan de graskant en lekker rustig geen auto's die langs je rammen!
Mercedes 813
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Dilemma's
Vinz,
Ga maar niet naar het Verenigd Koninkrijk op vakantie!
Ga maar niet naar het Verenigd Koninkrijk op vakantie!
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
Re: Dilemma's
Zo'n zelfbouw LPG installatie is dat een beetje te doen? Ik bedoel die tank en de leidingen krijg ik wel gelegd maar als ik de boel aansluit zoals in de gebruiksaanwijzing staat loopt de wagen dan op LPG of moet ik daarna zelf op hoop van zegen gaan afstellen? Zie me al een motor verprutsen met LPG afstellen.
Dennis
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast