zojuist heb ik mij voorgesteld op dit forum, nu wil ik mij natuurlijk ook plaatsen in dit subforum.
Want inderdaad, het gaat mij om mijn ideale camper. Nergens te koop, dus: zelfbouw.
Kijk even op http://www.debomenenhetbos.nl/fjvisser/camper.htm
en volg daarna mijn blog op wereldwonderopwielen.blogspot.com.
Want mijn ideale camper, die ik binnen 5 jaar hoop te verwezenlijken (met nog altijd een goede kans dat het niet lukt, want ik leg de lat wel hoog...) moet wel een wereldwondertje worden.
Voor wie nog niet nieuwsgierig genoeg is om te kijken:
Ik wil een elektrisch aangedreven voertuig, om het praktisch te houden met een range-extender, dat is gewoon een generator die tijdens rijden en stilstaan de accu's weer bij laadt. (Want niet overal staan laadpalen ...)
Daarop (denk aan een kleine pick-up truck) een camperunit, maar niet zo'n sixpack ding, dat is me veel te krap. Daar komt ook de noodzakelijke zelfbouw om de hoek kijken: Het moet een naar boven en naar beneden uitschuifbaar geval worden, dat ons beiden staand voldoende hoofd- en leefruimte biedt, en daarboven nog een goed bruikbaar slaapgedeelte. En ingeklapt/geschoven weer zo compact dat het achterop het pick-upje past.
En nu iets heel raars: eerste half jaar onderzoek leverde mij op dat het waarschijnlijk een Volkswagen T@ wordt, zo'n oldtimertje. Rebbl (Rebbl.nl). een bedrijfje in Aduard, vlakbij mijn woonstee Groningen, bpouwt die om naar elektrisch (ik heb er al in proef gereden!). Omdat deze busjes altijd de motot achterin hadden (nu te vervangen door een elektromotor), is de cabine heel kort. Daardoor achterop voldoende ruimte (ze bestaan ook in pick-up uitvoering, en de zij- en achterborden kunnen er af) voor, met inachtneming van de maximale overstek achter, mijn gewenste afzetunit. Voorlopige schattingen leren mij dat het qua gewicht ook allemaal net zal kunnen!
Wel, ik hoop dat jullie mee kunnen genieten van mijn capriolen, enne: beheerders: wordt het niet tijd voor een categorie elektrische of schone aandrijving, naast de diesel en de benzine?? :bye: