Remtrommels uit balans

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Hugo

Remtrommels uit balans

Bericht door Hugo »

Ik heb een LP813 onderstel.
Vanaf het begin trilt het stuur bij 70 km/h maar alleen tijdens een linker bocht.
Alle wielen zijn gebalanceerd.

Wat een gezeur zou je zeggen maar nu kom ik toch bij de oplossing,
Je moet weten dat mijn voorwielen draaien zonder enige weerstand, als ik ze een heel klein zetje geef draaien ze al.

Ik had voor een apk rubbertje de wielen eraf en het viel mij op dat de trommel uit zichzelf draaide als ik hem maar even anders zette.
Dit is dus een onbalans.
Ik heb op de lege wielbouten moeren en ringen geplaatst totdat hij onafhankelijk van de stand altijd stilstaat.
Het blijkt een verschil te zijn van 200gram.
Volgens mij is dit nogal wat.
Heeft iemand ervaring met de oorzaak en oplossing hiervan?
Ik denk dat ik de met deze methode gevonden afwijkingen met een gewichtje ga compenseren die ik aan een wielbout ga vastzetten.
Groet Hugo
Maxer
Contacteer:

Re: Remtrommels uit balans

Bericht door Maxer »

De enig goede oplossing is "spinnen", wielen balanceren onder de wagen. Op die manier worden alle draaiende delen gebalanceerd. Wel even een merkteken aanbrengen bij 1 van de bouten zodat in het geval van een wiel er af het wel weer op dezelfde stand terug komt.
De oorzaak kan zijn dat een balanceergewichtje wat op de trommel hoort er af is.
Hugo

Gelukt: Remtrommels uit balans

Bericht door Hugo »

Het is helemaal gelukt!!!
Ik heb wat balanceer gewichtjes gekregen van de bandenboer en het was heel duidelijk waar ik ze moest plaatsen.
Er is nu helemaal maar dan ook HELEMAAL geen trilling meer.
Groet Hugo
Plaats reactie