Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
vanhooltje

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door vanhooltje »

Admin schreef:Bayerische Motoren Werke - Bezahlen, Berauen

Denk je wel aan je conditie, jonge vader!
Die pakken maken ze ook veel te warm. In België moet je bedekkende kleding en hoge schoenen aan op de moto; hier in Duitsland zie je ze volop in T-shirt en shorts en met sandalen op het krachtrad. Hier kennen ze kennelijk de BMW kickstarter van nabij...
Sins dit jaar geld in Duitsland de regel, geen beschermende kleding geen verzekering die dan uitbetaald. Heb ik vernomen van meerdere Duitse motorrijders :mrgreen:

Maar inderdaad motorkleding is erg warm, je zweet je eigen een nat pak en verplicht een paar liter water in de tas :z
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gino

Bericht door Gino »

Dat is ook de reden dat als ik lange afstanden rijd op de motor ik altijd een camelbak mee neem. Over twee weken vertrek ik naar de Franse Alpen en dan gaat ie ook mee.

Afbeelding
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Leo en Janet
Contacteer:

Bericht door Leo en Janet »

Gino schreef:Over twee weken vertrek ik naar de Franse Alpen.....
Misschien komen we elkaar wel tegen. :up: Over twee weken gaan we met een vrienden clubje de "route des grandes alpes" rijden.
Gino

Bericht door Gino »

Die gaan wij ook rijden. Op 11 september beginnnen we met die route. Vertrek vanuit thuis is op de 10e. We rijden de route tot aan de kust om vervolgens de route ook terug te rijden. Op de terugweg pakken we ook de "lussen" cq de alternatieve routes mee. Op de website kun je een track maken van de route.

Jullie rijden toch ook GS?
Leo en Janet
Contacteer:

Bericht door Leo en Janet »

Ja op de 1150 (ik)en de 1200(Janet). Wij zijn op de 13e in de buurt van Geneve, we rijden dus achter jou aan. De route hebben we al diverse malen gereden, zowel met de bus als met de motor. Verveelt dus nooit.... :up:

Kennen wij elkaar van de GS club?

http://youtu.be/4XlWUeDlJgM
Gino

Bericht door Gino »

Ik heb zelf een F800GS. Ik ben wel te vinden op het GS forum, maar ben niet lid van de club.
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Yep,.. :up:

Twee jaar APK op de brandweer!

Ze hadden even met een RDW keurmeester overlegd ivm de pomp voorop die nogal uitsteekt. De RDW keurmeester had toevallig de invoerkeuring gedaan bij het RDW Venlo en kende de bus. Die vond hem zo goed.

Geen aantekeningen.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Supedr Dennis,

DAt is een goed begin, nbu de rest, succes

Frank
Dennis en Nancy

We hebben de zwaailichten en sirene weer functioneel.

Had een mooie set verduisteringsgordijnen in de vrachtwagen gevonden vorige maand. 4 tientjes rails van de gamma tegen het plafond gepopnageld en we hebben toppie gordijnen!

:up:

Dennis

" One Life,.. Live it "
Frank.fjph

Hee Dennis,
Dacht dat je de sirene verkopen wilde???
Maar als je em als gewone hoorn wil gebruiken kan dat ook.

Genoeg DB's.......

Frank
Detlev

Bericht door Detlev »

Zie 'm volgende maand dus! Met tentje erbij?
Mercedes 406 uit 1969
Dennis en Nancy

Frank.fjph schreef:Hee Dennis,
Dacht dat je de sirene verkopen wilde???
Maar als je em als gewone hoorn wil gebruiken kan dat ook.

Genoeg DB's.......

Frank
Zitten 2 sirenes op. Een normale electrisch en een op lucht.

" One Life,.. Live it "
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Wees maar blij met Post.nl! Waarom? Het kan ook anders!.Lees door.

- In de 10 jaar dat ik in Vlaanderen woon is er (aantoonbaar) vele malen meer post nooit aangekomen dan in de 45 jaar daarvoor in Nederland.
- De Bank van de Post (dochter van Post.be) stort betalingen naar een opgeheven rekening niet terug, maar laat ze verdwijnen.
- De Klachtendienst bevestigt ontvangst van een klacht, maar laat daarna nooit meer iets van zich horen.
- Ondanks de NEE-NEE sticker bezorgt de postbode vrijwel dagelijks stapels ongeadresseerde direct mail. Bijverdienste van De Post.
Maar dit geheel terzijde.

Ik kwam vanmiddag het locale postkantoortje binnen. Dat ziet er - net als die in Nederland vroeger - uit als een verwaarloosde kantoorboekhandel.
In 't knuistje gekneld: drie poststukken en m'n portemonnee, een pakje naar Duitsland, een binnenlandse brief en een netjes ingepakte en met de computer gelabelde nummerplaat naar Brussel.

Van de drie loketten was er één bemensd. Dus toen ik aan de beurt was, na alle gevallen van het verkeerde afhaalbericht voor een pensioenuitbetaling en vragen over stortingen die niet waren verwerkt, waren we een kwartier verder.

Als eerste werd mijn pakje gefrankeerd met de ongevraagde opmerking dat "dat in België wel een stuk goedkoper is dan vanuit Nederland". Behalve ongevraagd ook nog eens volkomen onwaar (ik betaalde € 12.45, vanuit Nederland € 8.50, maar ik ga voor één pakje niet naar Baarle-Nassau rijden)!

De binnenlandse brief had ik thuis al gefrankeerd. We moeten toch die postzegels opmaken vóór we hier weg zijn, nietwaar? Er bleek een postzegel op te zitten voor buiten Europa. Ik heb nog nooit gehoord van een postadministratie die verbiedt te veel op een brief te plakken! De lokettiste raadde me aan de zegel eraf te halen. Lospulken lukte niet, dus vroeg ik of ze misschien een Stanleymes hadden. Dan snij ik de zegel eruit en plakken ze de juiste frankeerwaarde over het gat heen (er zaten alleen maar een stapeltje fotokopieën in de envelop.)
Ze hadden wel een kinderschaartje met ronde punten. Net toen ik dacht een beginnetje te hebben gemaakt, zei de lokettiste zuigend: "Dan is wel de envelop beschadigd en mag ik 'm niet meer aannemen". In plaats van dat ze dat eerst had gezegd! Ik probeerde mijn vinger en duim uit het schaartje krijgen en kreeg het opeens Spaans benauwd. Ik zwiepte m'n hand en het schaartje vloog met een boog in de kast achter het loket.
Zegt die troela: "U heb zojuist een aanslag op mij gepleegd, ik ga aangifte doen". Ik zei dat ze dat vooral moest doen maar eerst haar juiste frankeerwaarde over mijn postzegel moest plakken.

Als laatste zei ze, nog steeds op een zeer zuigende manier, dat de nummerplaat ingepakt veel langer onderweg zou zijn dan onverpakt. Ik kreeg geen schaartje om de verpakking te verwijderen… Wat is dat bruine plakband toch taai! Maar met een munt lukte het uiteindelijk toch. Ik was intussen zo kwaad dat ik de Post-sticker nauwelijks leesbaar kon invullen. Ik heb ijselijk beleefd betaald en ben bevend van ingehouden woede het postkantoortje uitgelopen.

Wat zal ik blij zijn als ik deze bureaucratie en stupiditeit achter me kan laten!

Snap je nu de titel van dit tekstje?
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Detlev

Bericht door Detlev »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Op naar de oerdegelijke Duitse gründlichkeit :roll:
Mercedes 406 uit 1969
dereiziger

Bericht door dereiziger »

:mrgreen: :mrgreen: Wat zal jij hebben staan koken daar Ernst .. :lol:
Afbeelding
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Als ik eraan terugdenk, word ik weer boos. Daarom heb ik het geprobeerd van me af te schrijven...
Groeten,

Ernst / Admin

Frank.fjph

Als enige troost kan ik je melden dat wat jouw lofzang op POST NL misschien op gaat voor de rest van Nederland, maar beslist niet in Regio Den Bosch waar de reorganistie al begonnen is, en het een mega puinhoop was, die nu langzaam vergeten wordt, maar de kwaliteit van voor 15 maart komt nooit weer...

Frank
GerardH
Contacteer:

Bericht door GerardH »

Zo is dat, hier onlangs 3 weken geen post gehad, de nieuwe bezorgster had de hele boel in de uiterwaarden verbrand. Dat heeft veel problemen gegeven. :twisted:
Vanmorgen kwam DHL met een pakketje met een electronische weegschaal, we hebben het weer mee teruggegeven, want volgens ons was er een vrachtwagen overheen gereden.
Dus 't is hier ook niet alles.
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

En wat dacht je van een verzekerd pakketje met nogal aanzienlijke waarde waarvoor tekenen verplicht is?
"Moet ik niet tekenen voor ontvangst meneer UPS?"
"Nee hoor, heb ik al gedaan..." 8)

Of er staat levensgroot op het pakketje: Uitsluitend afleveren aan geadresseerde!
Ligt er een (wederom UPS)briefje in de bus: "Afgeleverd bij de buren op nummer .."

Nou gaat zoiets hier nooit fout omdat ik in de verre omtrek slechts 3 buren heb. Maar in de stad lijkt me dat niet zo'n strak plan. Afbeelding
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

[rant]
Dat UPS grapje heb ik ook al meerdere keren aan de hand gehad. Ik heb gelukkig geen problemen met mijn buren en ze vinden het ook niet erg, maar raar is het wel, ondanks zo'n stikker. Navraag bij UPS leert dat het op de UPS-verzendbon moet staan, alles wat op de verpakking staat mag genegeerd worden. De verzender moet om dat op de bon te krijgen afspraken (= waarschijnlijk euries aftikken) maken met UPS...

Ook de Post NL kan er wat van... pakjes worden soms 3 blokken verderop bezorgd als je niet thuis bent, nummer 35 en 39 lijken blijkbaar ook erg op elkaar, want onze buur en ik krijgen regelmatig elkaars post.
En tegenwoordig moet je als je een #@$% kaart naar het buitenland stuurt een speciale Europa of Wereldzegel kopen omdat die dingen respectievelijk 85 en 95 cent kosten en dat kun je niet maken met die 1 zegels die 50 cent kosten. Dat hele gedoe met die 1 en 2 is volgens mij ook alleen maar om redelijk ongemerkt de prijzen te kunnen verhogen? Beleggen in postzegels, rendement gegarandeerd... :roll:

[/rant]
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Die buren heb ik niet zo'n moeite mee. Doen DPD, DHL en UPS ook af en toe. Maar onze vaste facteur (= postbode) legt rustig een niet-aangetekend pakje buiten voor de deur. We wonen dan ook in een dorp. Het kan natuurlijk ook de eerste dag van vier weken vakantie zijn!

Maar voor een aangetekende brief mag een huisgenoot niet tekenen, al staat er in zijn/haar paspoort "e.v. ....." Laat 'r maar uit het bad komen!
Groeten,

Ernst / Admin

vanhooltje

Bericht door vanhooltje »

Breek me de bek niet open over post.nl :twisted:

Nu wil het dat ik een ....... van een buurman naast me heb wonen waar de hele straat een hekel aan heb.
En aangezien meneer de post boden klaarblijkelijk een analfabeet is, verdwijnt mijn post bij die buurman, en die komt het niet even langs brengen. Ook niet als ik er om vraag, dan is er niets afgeleverd bij hem :twisted: Met resultaat dat ik een postbus moest nemen, want als je een factuur van een van je toelevering bedrijven niet krijgt, gaat er soms wel eens wat mis met de factuur op maken naar een klant. Dit heeft me in het verleden aardig wat geld gekost. En als je Post.nl belt met een klacht hier over, zeggen ze glas hard dat je zelf verantwoordelijk voor je post bent :shock: :twisted:

De pakket dienst kan er ook wat van, aanbellen niet binnen 30 seconde de deur open, kan je het zelf bij het post agentschap op gaan halen. Mits het daar al niet terug is gestuurd naar de afzender, met resultaat op nieuw weer verzendkosten :twisted:
Pakketje kwijt met dure mp3 speler, klacht in gediend chauffeur aan de deur, staat die eikel nog glashard te beweren dat ik het aangepakt heb :twisted: :twisted: Om dood ziek van te worden :twisted:
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Frank.fjph

Vandaag me ook weer zitten verbijten, bestel maandag spec.nummer van tijdschrift, wordt direkt verstuurd (POST NL ja ) heb het woensdag nog niet en moet het morgen uiterlijk hebben voor kadootje, dus :twisted: :twisted: :twisted: :evil:

tsa volgende dag bezorgen???? das war einmal....

Frank
Dennis en Nancy

Vandaag reed half of heel '4x4 zelfbouw camperend nederland' over de a61 van venlo naar het zuiden.

Waar gaan ze heen?

Heb me niet verveeld op dat saaie stuk. :up:

Grt dennis

" One Life,.. Live it "
deutz

Bericht door deutz »

Dennis, dat zooitje ging naar het Willy,s treffen, een overland treffen van figuren met een 4x4 die misschien wel eens de grote zandbak ingaan!
Ik ben er een paar keer geweest, is machtig interresant! is nu in Bad Kreutznach, eerst in Mendig.
gr.Jan.
Plaats reactie