.
HAllo!
Veel kilometers gehad zonder problemen. Vorig weekend was het zover dikke olielekkage uit m'n voorste krukaskeering. Alleen de voorkant van het blok is nat en je zit dat door de ventilator de olie flink verspreid is. Voor de rest is m'n blok zo droog dat ie zelfs een beetje roest.
Ik heb een OM616 waar al het nodig aangereviseerd is in de loop der tijd. Ik heb geen serienr van de motor, maar naar het vermoeden zit er het laatste type krukas en krukaskeering in (bruinrood) vanaf OM616.918 tot 924. Althans dit heeft de Mercedes mij laten zien op de microfisch
In elk geval is een carter met een groot oliefilter dat schuin naar achteren is geplaatst.
Wie heeft ervaring met het vervangen van deze keering? Zijn er nog spannende dingen te verwachten, of moet ik nu ook bang zijn dat het lager versleten is.
Ik heb al een nieuwe pakking, de pasring hoop ik dat ie nog goed is. En anders moet ik wachten tot ik hem er uit heb, voor het onderdeel nummer.
Tips??
Bedankt alvast!
Lester
voorste krukaskeering OM616
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 14 nov 2005, 20:57
- Locatie: Rhoon
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Hoi Lester,
ervaring in het wisselen van die keerring heb ik (gelukkig) niet.
Kan je dus ook geen tips en trucs geven.
Kan je wel het advies geven om de cd-rom met werkplaatshandboeken te bestellen bij Dubbellucht.
Kost geen drol, en er staat een dijk info in over je karretje.
Met vriendelijke groet, Leo. :D
ervaring in het wisselen van die keerring heb ik (gelukkig) niet.
Kan je dus ook geen tips en trucs geven.
Kan je wel het advies geven om de cd-rom met werkplaatshandboeken te bestellen bij Dubbellucht.
Kost geen drol, en er staat een dijk info in over je karretje.
Met vriendelijke groet, Leo. :D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 14 nov 2005, 20:57
- Locatie: Rhoon
krukaskeering voor Om616
Hoi Leo,
Bedankt voor de tip. Ik ga m zeker bestellen, want ik heb het grootste deel wel op papier, maar ja met vette smeerklauwen gaat dat hard achteruit.
Ik heb inmiddels de keering eruit, geluk was overduidelijk het veertje dat in de keering zit gebroken. Een nieuwe keering lost het probleem dus op.
Alleen is nu het enige probleem de passende keering te vinden. De eerste die ik had, was verkeerd en die ik nu heb, lijkt goed, maar is niet exact dezelfde.
Ik heb geen motornr, omdat het een revisieblok is en daarom zijn dit soort problemen dus niet altijd eenvoudig. Hopelijk hoef ik niet de afstandsring te vervangen.
Wordt vervolgd........
Lester
Bedankt voor de tip. Ik ga m zeker bestellen, want ik heb het grootste deel wel op papier, maar ja met vette smeerklauwen gaat dat hard achteruit.
Ik heb inmiddels de keering eruit, geluk was overduidelijk het veertje dat in de keering zit gebroken. Een nieuwe keering lost het probleem dus op.
Alleen is nu het enige probleem de passende keering te vinden. De eerste die ik had, was verkeerd en die ik nu heb, lijkt goed, maar is niet exact dezelfde.
Ik heb geen motornr, omdat het een revisieblok is en daarom zijn dit soort problemen dus niet altijd eenvoudig. Hopelijk hoef ik niet de afstandsring te vervangen.
Wordt vervolgd........
Lester
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 25 nov 2004, 19:22
- Locatie: Geffen
- Contacteer:
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 14 nov 2005, 20:57
- Locatie: Rhoon
Krukaskeering Om616 voor
Hallo,
Klopt maar deze keering is van het merk elting en er staat de afmeting alleen maar op en geen onderdeelnummer. Dus weten ze bij de Mercedes het ook niet precies.
De pakking die ik nou heb is bijna hetzelfde, alleen aan de kant waar de trillingsdemper zit is het midden van de keering dezelfde dikte als de buitenrand en is van kunstof. (het origineel is iets rond naar binnen en is van messing).
Voor de rest is de pakking hetzelfde en het lijkt ook wel te passen. Maar mijn bus staat zo'n 100 km van mijn huis, dus kan ik pas in het weekend verder.
Lester
Klopt maar deze keering is van het merk elting en er staat de afmeting alleen maar op en geen onderdeelnummer. Dus weten ze bij de Mercedes het ook niet precies.
De pakking die ik nou heb is bijna hetzelfde, alleen aan de kant waar de trillingsdemper zit is het midden van de keering dezelfde dikte als de buitenrand en is van kunstof. (het origineel is iets rond naar binnen en is van messing).
Voor de rest is de pakking hetzelfde en het lijkt ook wel te passen. Maar mijn bus staat zo'n 100 km van mijn huis, dus kan ik pas in het weekend verder.
Lester
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten