Wat voor materiaal gebruiken voor schoon en vuil watertanks
- berriaaf
Wat voor materiaal gebruiken voor schoon en vuil watertanks
Dubbelluchters
Wat voor materiaal zou je gebruiken voor het maken van schoon en vuil watertanks
1 - Schoonwatertanks
2 - Vuilwatertanks
3 - En wat heeft het ene materiaal voor op het andere materiaal
Bertus
Wat voor materiaal zou je gebruiken voor het maken van schoon en vuil watertanks
1 - Schoonwatertanks
2 - Vuilwatertanks
3 - En wat heeft het ene materiaal voor op het andere materiaal
Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
-
materiaal voor schoon- en vuilwatertanks
Voor schoonwatertanks lijkt het mij dat een kunststof vat zeer geschikt is. Denk daarbij aan polyetheen (PE) of polypropeen (PP). Dit zijn thermoplastische kunststoffen die gebruikt worden bij de productie van containers door middel van rotatiegieten. Dit is niet een werkje dat je in je garage kunt doen. Kortom: die moet je kopen en geschikt maken voor jouw toepassing met. Het gemakkelijkst is dus een kant-en-klare verswatertank te kopen. Als je toch zelf een kunststoffen tank wilt maken, dan zou je het ding kunnen lassen, gebruikmakend van polyetheen of polypropeen plaat. Dit lassen geschiedt met een speciale hetelucht lasapparaat. (lijkt een beetje op een haardroger met een smalle tuit). Bereid je wel voor op een forse rekening. Dit materiaal is duur.
Als alternatief zou je een tank van roestvaststaal (RVS) kunnen maken. Je moet dit materiaal dan wel kunnen verwerken.
Alle bovengenoemde materialen reageren niet met water. Ondoorzichtige materialen als RVS en PP hebben als voordeel dat er door de duisternis geen aangroeisels kunnen ontstaan.
Afvaltanks kun je van elk materiaal maken dat je wilt. Misschien niet van staal omdat dit roest. Zelf heb ik een afvaltank gemaakt van hout, bekleed met polyester met glasvezel, zowel aan de binnen als aan de buitenzijde.
Als alternatief zou je een tank van roestvaststaal (RVS) kunnen maken. Je moet dit materiaal dan wel kunnen verwerken.
Alle bovengenoemde materialen reageren niet met water. Ondoorzichtige materialen als RVS en PP hebben als voordeel dat er door de duisternis geen aangroeisels kunnen ontstaan.
Afvaltanks kun je van elk materiaal maken dat je wilt. Misschien niet van staal omdat dit roest. Zelf heb ik een afvaltank gemaakt van hout, bekleed met polyester met glasvezel, zowel aan de binnen als aan de buitenzijde.
- yaco
Ik heb een drinkwatertank gemaakt van een gebruikt rvs biervat.Voor ong.15 euro moet er wel aan een vat te komen zijn.Het past tussen de chassisbalken.Je moet alleen van rvs de aan en afvoernippels in de tank lassen en een paar keer goed doorspoelen anders blijf je koffie met een drankluchje irise coffee drinken.Ik gebruik het trouwens alleen voor was en kook water ,voor vers drinkwater heb ik een 10 ltr jerrycan. De vuilwatertank heb ik van polypropoleen gemaakt en die met een goede polymer kit in elkaar gelijmd.Zo kun je in elke gewenste afmeting een vuilwatertank maken voor een redelijke prijs.
Groeten Yaco.[/list][/code]
608D brandweerbus.
Groetjes Yaco.
Groetjes Yaco.
Hoi Yaco,yaco schreef:Ik heb een drinkwatertank gemaakt van een gebruikt rvs biervat.
Wat een geweldig idee.
Ik ga meteen kijken of ik ergens een vat kan vinden, dan heb ik hem maar liggen als ik er aan toe ben.
Nu nog het raadsel:
608, er staat vast een ster op zijn neus
XS2, een brommer van Yamaha, ongeveer 653cc
V550, jouw GSM
a2, wat mij betreft iets te algemeen maar heeft allicht iets met een schotelontvanger te maken
Groeten Ben
ps: dat flink doorspoelen van zo'n fust is inderdaad ook geen gek idee
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
- yaco